Gå til innhold

Vaske ansiktet med vann VS full hudpleierutine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :D

For en liten stund siden så jeg er tråd hvor flere fortalte at de hadde fin hud til tross for at de kun brukte å vaske ansiktet med vann, og heller ungikk digre hudpleierutiner fulle av renseprodukter, serumer, kremer osv.

Så da kom jeg til å lure: Er det noen der ute som har prøvd å slutte å rense og smøre seg hver dag og gått over til bare å vaske med vann og fått finere hud av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått mye finere hud av å rense huden ordentlig hver morgen og kveld. Det er jo fordi renseproduktene fjerner smuss og dritt fra huden på en måte som ikke bare vann klarer :) føler ikke huden min blir ordentlig ren ved å bare bruke vann. Men, heller det enn ingenting :)

Skrevet

Det kommer jo ann på om en bruker sminke. Sminke kan ikke fjernes med bare vann. Bruker man ikke sminke kan man sikkert bare skylle ansiktet med vann og vaske det innimellom med mild rens eller såpe.

Skrevet

Enig med *Cat*. Man bør også rense huden om man har veldig fet hud.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Min oppfatning er at alle "ekstraprodukter" er totalt unødvendige og sløs av penger.

Jeg bruker sminkefjerner og en enkel hudkrem. That´s it. De dagene jeg går uten sminke bruker jeg kun vann. Jeg har hatt nærmest feilfri hud hele livet, men har det siste året hatt hormonell akne. Da har jeg brukt reseptbelagt aknekrem i tilegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min oppfatning er at alle "ekstraprodukter" er totalt unødvendige og sløs av penger.

Jeg bruker sminkefjerner og en enkel hudkrem. That´s it. De dagene jeg går uten sminke bruker jeg kun vann. Jeg har hatt nærmest feilfri hud hele livet, men har det siste året hatt hormonell akne. Da har jeg brukt reseptbelagt aknekrem i tilegg.

Hvis du har en hudtype som naturlig er nærmest feilfri, så er det kanskje ikke så rart at du syns ekstraprodukter er sløs av penger. Noen av oss har hud som veldig lett får urenheter, og da er rensing og ekstraprodukter gull verd (forutsatt at man bruker produkter som er riktig for sin hud). Jeg merker på meg selv at dersom jeg går en stund uten å bruke de produktene jeg pleier å bruke (f.eks. hadde jeg noen måneder før jul der jeg ikke hadde råd til å kjøpe nytt, og bare brukte sminkefjerner, vann og fuktighetskrem), ble huden min helt grusom.

Så jeg vil si at nødvendigheten av "full hudpleierutine" avhenger veldig av hvordan hudtype man har.

Anonym poster: d7c60bfc4b8b5c9a9a3e7f931cfdd8d8

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg har hatt på sminke, bruker jeg produkter. Hvis ikke, skyller jeg vanligvis med vann, og tar på meg fultighetskrem/toner hvis det er nødvendig.

Eneste som hjelper ordentlig mot kviser er medisiner eller vegansk kosthold. Går selv på p piller som tar vekk alle kvisene mine (virker utrolig mye bedre enn flere måneder på antibiotika og svindyre produkter).

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hvis jeg har hatt på sminke, bruker jeg produkter. Hvis ikke, skyller jeg vanligvis med vann, og tar på meg fultighetskrem/toner hvis det er nødvendig.

Eneste som hjelper ordentlig mot kviser er medisiner eller vegansk kosthold. Går selv på p piller som tar vekk alle kvisene mine (virker utrolig mye bedre enn flere måneder på antibiotika og svindyre produkter).

Hvorfor hjelper vegansk kosthold? Kilder?

Skrevet

Jeg har prøvd å la være å rense huden, og urenhetene dukket opp etter et par dager,..

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Som veganer med (som nevnt) hormonell akne: å ha et vegansk kosthold hjelper ikke. Er det hormonelt, så er det hormonelt. Det er også gjennomført mange studier som viser at matvarer og akne ikke er knyttet opp mot hverandre.

Skrevet

Som veganer med (som nevnt) hormonell akne: å ha et vegansk kosthold hjelper ikke. Er det hormonelt, så er det hormonelt. Det er også gjennomført mange studier som viser at matvarer og akne ikke er knyttet opp mot hverandre.

Hvordan kan du da forklare at ansiktet mitt blusser helt opp om jeg inntar meieriprodukter? Selv om jeg ikke er allergisk? Fordi det er ikke ment for mennesker. Kumelk er beregnet på kyr, og ikke mennesker. Og hvis du er uheldig kan du få i deg medisiner gjennom melken som kyrne har fått. Heldigvis er det ikke like vanlig her som i andre land.

Skrevet

Både gener og hva man tar på ansiktet påvirker hva man bør og kan bruke. Jeg kan i prinsippet bruke bare vann og fuktighetsprodukter fordi jeg har pen men fuktfattig hud fra naturens side, men har jeg hatt foundation eller BB cream på meg forsvinner ikke det bare med vann. Hvis man i utgangspunktet har fin hud og styrer på med rens og toner og alskens greier man ikke hadde trengt kan man få finere hud om man slutter med alt dette og lar huden få litt fred. Hvis man er skapt med hud som ikke klarer seg så godt selv får man ikke finere hud med bare vann.

Hvordan kan du da forklare at ansiktet mitt blusser helt opp om jeg inntar meieriprodukter? Selv om jeg ikke er allergisk? Fordi det er ikke ment for mennesker. Kumelk er beregnet på kyr, og ikke mennesker. Og hvis du er uheldig kan du få i deg medisiner gjennom melken som kyrne har fått. Heldigvis er det ikke like vanlig her som i andre land.

Et melkefritt kosthold trenger ikke være verken vegansk eller vegetarisk.

Har du fått bekreftet fra lege at du ikke er laktoseintolerant eller intolerant evt. allergisk mot ett eller flere av de mange proteinene som finnes i melk?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har sluttet og endt opp med grusom hud. Absolutt minimum for min hud er en rens for å fjerne sminke og jojobaolje.

Anonym poster: 5c7116dbd268da88af764b71bf25eb91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...