Gå til innhold

Å trene vekk grevinnearmene og innsiden av lårene - hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo de to stedene hvor jeg sliter mest med. Er det noen som kan fortelle meg hvilke økter må jeg gjøre og hvor ofte for å stramme der?

Anonym poster: 7e7243eec3734a4152f2a25b2c506537

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grevinneheng burde ikke være så vanskelig å gjøre noe med. Det er hovedsakelig tricepsmuskelen som må trenes opp. Armhevninger er en enkel og helt utmerket øvelse for det, som også trener rygg- og kjernemuskulatur. Hvis du ikke klarer vanlige armhevninger med tærne i gulvet begynner du med knærne i gulvet. Når du klarer 30-35 armhevninger med knærne kan du begynne på tærne.

Du kan jo begynne med å gjøre det tre ganger i uka. Hvis du ikke har trent armhevninger på en stund vil du etter første gang bli veldig stiv og støl. Det er ikke til å unngå, vent med neste økt til det har gått over. Etter to-tre ganger vil det gi seg.

Innsiden av lårene er litt verre. Det er uansett ikke dumt å trene utholdenhetstrening som sykling eller jogging, det gir fettforbrenning på hele kroppen, kanskje det hjelper litt. Uansett gir det veldig god helsegevinst, men det er dessverre mange som ikke bryr seg om helsegevinsten, de tenker bare på utseendet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg bryr meg også for helsegevinsten, men vil gjerne ha begge deler. Det er lenge siden jeg har trent armhevninger, men begynner igjen fra i dag. Jeg vil ikke ha veldig muskuløs kropp og jeg merket at jeg fikk ganske tydelige muskler på beina av å jogge regelmessig. Derfor er jeg ikke veldig begeistret for jogging og sykling, men etterlyser økter som jobber mest på innsiden av lårene.

Skrevet

Knebøy er en fin øvelse som også tar innsiden av lårene. :)

AnonymBruker
Skrevet

Knebøy er en fin øvelse som også tar innsiden av lårene. :)

Og sumo knebøy er de beste, rammer innsiden av lårene direkte =)

Anonym poster: 6824d7d1f8c4316296f0769cea7d48b2

Gjest *Maja*
Skrevet

Opp med muskelmasse og ned med fettprosenten så vil du se forskjell :)

• Liker 1
Skrevet

Lårfett er ofte hormonelt hos oss kvinner, så det lar seg ikke "stramme bort". Da må du generelt ned i fettprosent.

Grevinneheng derimot tar du lett med bicepsøvelser (med mindre du har alt for mye løs hud)

Skrevet

Lårfett er ofte hormonelt hos oss kvinner, så det lar seg ikke "stramme bort". Da må du generelt ned i fettprosent.

Grevinneheng derimot tar du lett med bicepsøvelser (med mindre du har alt for mye løs hud)

Antar at du mener triceps?

Skrevet

Takk for svar. Jeg bryr meg også for helsegevinsten, men vil gjerne ha begge deler. Det er lenge siden jeg har trent armhevninger, men begynner igjen fra i dag. Jeg vil ikke ha veldig muskuløs kropp og jeg merket at jeg fikk ganske tydelige muskler på beina av å jogge regelmessig. Derfor er jeg ikke veldig begeistret for jogging og sykling, men etterlyser økter som jobber mest på innsiden av lårene.

Synd at du ikke vil jogge eller sykle, det er to treningsformer som gir veldig god helsegevinst. Du får IKKE store muskler i beina av å jogge eller å sykle. Du får store muskler av styrketrening, sykling og jogging er utholdenhetstrening. Du fikk kanskje derimot såpass lav fettprosent at musklene ble framtredende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synd at du ikke vil jogge eller sykle, det er to treningsformer som gir veldig god helsegevinst. Du får IKKE store muskler i beina av å jogge eller å sykle. Du får store muskler av styrketrening, sykling og jogging er utholdenhetstrening. Du fikk kanskje derimot såpass lav fettprosent at musklene ble framtredende.

og selv da er det begrenset hvor store muskler vi kvinner får =)

AnonymBruker
Skrevet

Grevinneheng krever tricepsøvelser.

Skrevet

Grevinneheng krever tricepsøvelser.

Ja, skrev feil. Sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...