Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sitter her og føler at jeg har fått en dolk i ryggen...

Fant akkurat ut at en som jeg har sett på som en god venninne, ikke har noe til overs for meg. Hun synes det er synd at han jeg er sammen med, er sammen med meg. Hun skulle virkelig ønske at han var sammen med en annen, og at det er dumt at typen hennes og typen min er så gode venner, for da må hun være sammen med meg...

Dette er en lang historie, men kort fortalt, så trodde jeg at vi var gode venner, og at hun likte meg, noe hun tydeligvis ikke gjør.

Det som ikke gjør saken bedre, er at vi jobber sammen, og at det var jeg som faktisk skaffet henne jobben...

Jeg fant ut dette ved en ren tilfeldighet, og nå sitter jeg her og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne i fremtiden.

Jeg føler at jeg har stilt opp for henne, og at vi faktisk hadde en god tone.

Hun har jo overhodet ikke gitt utrykk for at hun ikke liker meg, så da jeg fant ut dette, kom det som en bombe. Noen som har noen gode ideer? Skal jeg konfrontere henne, eller bare forholde meg til henne som en kollega? Vi pleier vanligvis å finne på en del ting i fritiden også, sammen med typene våres, eller bare oss to...

HJELP!! Hva skal jeg gjøre?

Da jeg fant ut av dette, fikk jeg også vite at hun overhodet ikke har noe til overs for vennegjengen til typen sin, som jeg og en del andre jenter hun er mye sammen med er en del av... Skal jeg ta det opp med de også?

Please, noen som kan komme med noen råd? Så er jeg evig takknemlig. For nå sitter jeg her og er rimelig lei meg og rådvill..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg lurer på er hvordan du kan "finne ut" noe slikt som dette uten at det kommer fra henne? Hun er vel den ensete som kan fortelle hva og hvem hun selv liker? Er det andre - tredje - fjerdehåndsopplysninger så blir veldig ofte en fjær til ti høns.

Konferer henne dersom dette du har "funnet ut" gjør at du tviler på deres gode vennskap, hvis ikke - la det være.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette fant jeg ut direkte fra henne... Dvs at jeg jobber sammen med henne, og hun har ferie nå, og det var noe jeg fikk beskjed av sjefen å sjekke på hennes arbeidsplass, og der lå det en mail som hun har skrevet til en venninne og skrevet ut. Det lå blandt de papirene sjefen min ville ha... Jeg aner ikke hvorfor det lå der, men jeg så jo hva som stod der, og det var ikke akkurat hyggelig...

Det vennskapet jeg trodde vi hadde, det tviler jeg på, men hvis jeg skal konfrontere henne, kommer det jo frem at jeg har lest det brevet...

Ble jo nyssgjerrig når jeg så at mitt navn stod der, men jeg burde jo absoutt ikke lest det..

Men nå fikk jeg jo absolutt vite hva hun mener om meg...

Kinkig dette her...

Gjest Madam Felle
Skrevet

For det første vil jeg si at du burde skamme deg som leser folk sine private mailer.

For det andre når du føler som du gjør så får du legge kortene på bordet, og fortelle henne at du faktisk leste den mailen, og at du lurer på hvorfor hun skrev som hun gjorde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skamme meg ja, det gjør jeg selvfølgelig, men hva hadde du gjort da??

Når du skal finne noen papirer, og der midt blandt alt dette ligger det et brev der det står med stor skrift hvor teit du er? Jeg vet jo at man ikke skal lese andre sin post, men nyssgjerrigeheten tar overhånd!

Synes egentlig at også denne "venninnen" min burde skamme seg også!

Hvorfor i all verden har hun invitert meg på diverse saker og ting, når hun egentlig ikke liker meg? Jeg respektert at hun ikke ville hatt kontakt eller sosial omgang med meg, men da kunne hun da sagt noe om det til meg, og ikke latt som om vi var gode venninner...

Kan jo også fortelle at den jenta som brevet var skrevet til, er ei jente som har prøvd seg på typen min, og at disse to jentene er gode venninner...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Konfronter henne, og stå for at du faktisk har lest den mailen.

Skrevet

Jeg hadde også lest mailen hadde jeg sett mitt navn stå på den.

Jeg synes du skal fortelle henne at du har lest mailen og spørre om hun virkelig mener det som står skrevet der.

Det virker for meg at hun sier mye negativt om deres venninneforhold, for å sterke vennskapet med hun som mailen var ment til. Noen liker nemlig å tråkke på andre for å fremheve seg selv.

Det spørs om hun i bunn og grunn egentlig mener alt hun har skrevet, da burde du jo ha merket noe på henne når dere var sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er akkurat det jeg tror også, at hun overdrev litt i den mailen...

Kan liksom ikke få meg til å tror at jeg ikke hadde merket noe, hvis hun mener det så sterkt!

Det er ikke det at hun ikke liker meg som sårer mest, men det at hun virkelig skulle ønske at kjæresten min hadde en annen kjæreste, og ikke meg!

Humøret er ikke akkurat på topp nå, skulle ønske jeg ikke hadde lest den mailen, men nyssgjerrigheten tok overhånd når jeg så mitt navn...

Tror de fleste hadde nok lest de også, hadde de vært deres navn som stod der...

Nei, jeg får nok manne meg opp og ta en prat med henne, når hun kommer hjem fra ferie. Er ikke stolt av at jeg leste den mailen, men jeg kan ikke late som ingenting heller. Får heller stå for at jeg leste den, og ta det derfra...

Hva menere dere er det beste i denne situasjonen??

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall lest mailen om jeg så den var om meg... det er menneskelig, og ingen trenger å fortelle at de hadde latt det være om de så at navnet sitt var nevnt heller...

Skrevet

Jeg hadde lest selv om jeg vet det er feil, ivertfall hvis jeg fanget navnet mitt + noe negativt i samme setning.. Uansett vil man jo vite det når det er sitt navn.

Og jeg hadde også konfrontert henne. Uansett om hun sier sånt for å smiske med hun andre venninnen og egentlig ikke mener det, så hadde ikke jeg syntes det var greit å bli baksnakket med det formål. Uansett hennes reaksjon hadde jeg også fått problemer med å se henne som venninne etterpå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Klart jeg hadde lest en sånn mail om jeg fanget opp mitt eget navn i en negativ sammenheng! Den dama er jo falsk! Du burde ikke skamme deg synes jeg, hvis det er sånn at du tilfeldig kom over mailen. Det er hun som kommer til å skamme seg. Hun burde hvertfall det. Du må regne med at hun blir sur/sint eller whatever pga. at hun er blitt så kraftig ferska i sin falskhet. Synes også at du burde fortelle det til typen din og høre hva han synes om saken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Snakket med typen min og lot han lese denne mailen igår. Han ble helt sjokka, og mente at jeg burde ta det opp med henne. Det som også er så kjipt, er at det står masse negativt om hele vennegjengen til typen til venninnen min... Typen min mente vi burde kofrontere henne med dette, og høre hvorfor hun har skrevet dette.

Gruer meg så veldig til å konfrontere henne, for jeg vet at hun kommer til å bli dritsur for at jeg har lest mailen hennes....

Det får jeg bare stå for, men som kjæresten min sa, at det unnskylder ikke hva som stod i den mailen!!! Og det har han jo helt rett i!!

Det kan bli veldig vanskelig å jobbe med vedkommende i fremtiden, men jeg får bare si at vi får legge dette bak oss, og forholde oss til hverandre som kollegaer, og utover det, så får vi prøve å ha en grei tone når vi treffes gjennom kjærestene våres som er kompiser...

Skrevet

Jeg hadde også lest den mailen hvis jeg hadde sett mitt navn der... :roll:

Det er jo mennskelig å være nyssgjerrig, og det at du leste det, unnskylder ikke det faktum at hun har skrevet det. :sinna:

Dette er jo helt utrolig! Snakk om falsk kjerring!!! :evil:

Dette er noe du må ta opp med henne, selv om det ikke kommer til å bli lett!

Skjønner at du ikke synes dette er noe moro, det hadde alle i samme situasjon følt. :trøste:

Lykke til, og la oss vite hva som skjer!

Gjest Anonymous
Skrevet

hmm, dette er ikke en lett situasjon, spesielt fordi at dere jobber sammen...

Du har jo egenlig ikke noe annet valg enn å snakke med henne om det..

Det er jo helt utrolig at hun kan oppføre seg sånn!

Lurer på hvordan jeg hadde reagert, hadde det vært meg som hadde opplevd dette. Det hadde nok tatt lang tid før jeg hadde stolt på vedkommende og sett på henne som en venn igjen... :roll:

Nei, dette må dere prate ordentelig om dersom du skal klare å fungere med henne både på jobb og privat.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvem hadde ikke lest den mailen??

Det hadde alle som hadde sett sitt navn gjort!

Hun virker jo litt ustabil og spesiell, hun "venninnen" din.. Du burde virkelig droppe hun som venninne!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt enig med Madam Felle!

Du burde skamme deg som leser andre sin e-post. Det er det samme som å lese andre sin private brevpost!

Du kommer til å få et problem dersom du konfronterer denne venninnen og forteller hvordan du fant ut av dette!

Er også sjokkert over hvor mange her som ville lest denne e-posten hvis det var de som hadde havnet i denne situasjonen!

Har mennesker i dag så lite respekt for andre sitt privatliv???

Nei, du kan takke deg selv for at du har havnet i denne situasjonen, for dersom du ikke hadde lest e-posten, så hadde du fremdeles hatt hun som en god venninne!

Skrevet

Takke seg selv?? Hva er du for en da?? :evil:

Respekt for privatlivet?? Det er faktisk ganske menneskelig å bli nysgjerrig, slik som "gjest" ble da hun kom over denne mailen!!

Nei, det er venninnen i denne situasjone som bør takke seg selv og skamme seg!

Hun burde jo skjønne at sånt kommer for dagen, enten idag eller om 5 år!!!

Skrevet

Og hvorfor printer hun ut en sånn mail og legger fra seg på skrivebordet før hun reiser på ferie? Og spesielt midt i en haug med papirer til sjefen? Vil hun at han skal finne det? Vil hun at gjest skal finne det? En sånn mail er da det siste man slenger fra seg på skrivebordet, eller er hun kanskje ikke så lur?

Gjest gjesta
Skrevet

Selv om det er galt å lese andre sin e-post, men når den ligger blant papirene som skulle til sjefen så tror jeg ikke at den var så privat.

Og om gjest ikke hadde lest e-posten ville hun fortsatt ikke hatt en god venninne. Venninnen hadde vært like falsk. Og ingen falske venner er gode venner!

Gjest Frigg
Skrevet

Skamme seg? For at denne "venninen" er slørvete med hvordan hun oppbevare sin private epost? Det virker nå nesten som om det var meningen hun skulle finne den.

Den som burde skamme seg ordentlig er denne dama som helt klart fører den andre bak lyset. Og som ikke går av veien for å baksnakke henne til en annen dame igjen.

Jeg tror gjesten bare skal være glad for at hun har oppdaget hvilket forferdelig menneske hun egentlig må omgås med, så hun kan være forsiktig med hva hun betror henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...