AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg driver og skriver bachelor oppgave nå. Jeg tar ting fra bøker men bare stokker om litt på ordene. Samtidig som rekkefølgen ting kommer i fra boka, bruker jeg som regel samme rekkefølge i oppgaven. Er dette plagiat? Har alltid gjort sånn før på eksamner, men de sjekker kanskje ting litt bedre nå og krever vel mer. Er det stryk om man gjør sånn? Litt på grensa? Dere som har skrivd bachelor, hvordan gjorde dere det? Anonym poster: 1252443df13c80f8c69a8227062dffd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 10. april 2013 #2 Del Skrevet 10. april 2013 Det kommer jo an på hvordan kildehenvisningen din er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #3 Del Skrevet 10. april 2013 Det er ikke plagiat om du skriver det med egne ord. Så det lureste er at du leser noen sider og så skriver du det du har lest om, for da blir det skrevet på din måte. Du må også henvise til de bøkene du har lest i kilder. Anonym poster: 7a27488b100b1861e902cac235c6dff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 10. april 2013 #4 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg driver og skriver bachelor oppgave nå. Jeg tar ting fra bøker men bare stokker om litt på ordene. Samtidig som rekkefølgen ting kommer i fra boka, bruker jeg som regel samme rekkefølge i oppgaven. Er dette plagiat? Har alltid gjort sånn før på eksamner, men de sjekker kanskje ting litt bedre nå og krever vel mer. Er det stryk om man gjør sånn? Litt på grensa? Dere som har skrivd bachelor, hvordan gjorde dere det? Anonym poster: 1252443df13c80f8c69a8227062dffd9 Omskriving uten å vise til kilde er plagiat. Så lenge du henviser til kilden er det ikke plagiat. Du kan derimot fint stryke likevel dersom hele oppgaven bare er fylt med slikt, men hvor grensen går kommer jo an på oppgaven. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 10. april 2013 #5 Del Skrevet 10. april 2013 Det viktige her er jo selvsagt om du later som det er dine egne ord, eller om du skriver om noe Hansen har sagt og refererer klart og tydelig til at dette har du lest hos Hansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 13. april 2013 #6 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har en gang strøket en kandidat fordi oppgaven var full av det som kun var en bitteliten omskriving av teksten fra kildene, uten referanser. Jeg kjente igjen formuleringer fra flere forfattere og kunne raskt sjekke kildene. Du skal gjengi litteratur med egne ord, og med referanse i teksten og på litteraturliste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #7 Del Skrevet 13. april 2013 På universitetet så krever de vel at man skal ha referanser i teksten også. man skal jo ikke diskutere ting basert på personlig mening uten om i innledning og konklusjon, og da må man jo bruke referanser i hoveddelen for å få fram forskjellige synspunkter. Anonym poster: cea630a195d1fbd2c62604d8aa174657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 13. april 2013 #8 Del Skrevet 13. april 2013 Kjør på med kildehenvisninger... nå har jeg ikke skrevet bacheloren min enda, men har jo hatt skriftlige oppgaver og eksamener.. og vi har fått beskjed om å vise til kilde hver gang vi tar med noe vi har lest i pensum. Selv om vi stokker om på setningen. Når du skal redegjøre for teorier, meninger til andre mennesker og sånn, faktaopplysninger, sitater.. ta med kilder... det er mer når du skal diskutere og drøfte at du ikke trenger så mye kilder. Selv om du leste noe i pensum ifjor om en teori, og du husker denne teorien så godt at du kan gjengi den med dine egne ord, så skal du likevel ha med kilde. Det var jo ikke du som fant på den teorien... Hvis du ikke har med kilde om en teori eller faktaopplysning osv, så sier du i oppgaven din at det er du som har kommet opp med disse opplysningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå