Gå til innhold

Alternativ til kransekaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått med meg at det er en tradisjon å ha en kransekake i bryllupet. Her skal brud og brudgom løfte en ring,og se hvor mange ringer som følger med. Dette skal være en spådom på hvor mange barn de får.

Men, verken jeg eller sambo liker kransekake.

Noen som kjenner til en liknende tradisjon? Mulige alternativer til kransekake?

Det er jo en søt tradisjon, så vært morsomt å hatt noe lignende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Vi skal ikke ha det heller. Jeg har nettopp lært at antall etasjer på kaken skal gjenspeile hvor mange barn paret har lyst til å få, men det blir jo ikke det samme som en slik spådom. Og forøvrig tror jeg ikke vi bryr oss om den tradisjonen heller, siden vi har en fra før og bare skal ha en til. Jeg vil ha etasjekake. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo ha krasekake, selvom ingen av dere spiser det vel? Andre gjester spiser det vel?

Vi skal ha kransekake, selv liker jeg det ikke særlig godt, spiser kun er liten bit om jeg føler jeg "må". Men vi skal jo løfte av noen ringer, om det f.eks. blir 4 ringer, så skal jo ikke vi to spise de ringene alene, de knekkes vel opp og deles rundt som resten av kaken?

Anonym poster: ae008bfa79c16d689c561c84a775c636

• Liker 1
Skrevet

har heller aldri hørt om den tradisjonen ... tror ikke vi skal ha kransekake, og ikke skal vi ha barn heller :)

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt denne tradisjonen. Før man kan løfte av en ring må jo ringen brytes løs. Hvor mye som blir med kommer jo an på hvor man bryter.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det gjøres i praksis, men har blitt gjort i alle bryllup jeg har vært i (rogaland).

Trodde kanskje de brukte en kakespade eller noe, hadde bind for øynene og stakk inn kakespaden ett sted og løftet? Er det mulig? Så ser man hvor mange ringer som ble med.

Anonym poster: ae008bfa79c16d689c561c84a775c636

Skrevet

Det er kanskje så enkelt som at den som har bakt kransekaka til dette formålet ikke har festet ringene spesielt hardt?

AnonymBruker
Skrevet

Selve bryllupskaka kan jeg skjønne at man tar etter egen smak, men jeg må si jeg synes det virker litt merkelig å ikke ville servere gjestene sine noe som både er vanlig og som mange liker, bare fordi brudeparet ikke liker det...

Anonym poster: c92cd022d33f34ba0cac79f59563c0cd

• Liker 2
Skrevet

Selve bryllupskaka kan jeg skjønne at man tar etter egen smak, men jeg må si jeg synes det virker litt merkelig å ikke ville servere gjestene sine noe som både er vanlig og som mange liker, bare fordi brudeparet ikke liker det...

Anonym poster: c92cd022d33f34ba0cac79f59563c0cd

Signerer anno her. Kransekake er en kake som mange liker og som dermed er en selvskreven del av et kakebord. At brudeparet ikke liker kaken, burde være underordnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...