Gå til innhold

Svindlet på FINN for 15 000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de som skriver at man "ikke skal strø salt i såret" - jeg er enig i dette, men reaksjonene her er forutsigbart nok litt som reaksjonene på et innlegg av typen "Jeg har holdt ut med en mann som er kategorisk utro i ti år, men han slutter faktisk ikke! Her er grunnene til at dere burde dere slå opp!"

Reaksjonene blir "No shit Sherlock". Det handlinger ikke om å advare noen mot en situasjon de sannsynligvis vil ende opp i. Normalt oppegående mennesker ville ikke gjort det i utgangspunktet. Listen over råd forutsetter at alle andre er like dumme som en selv, og enkelte blir småirriterte og vil poengtere det.

De fleste benytter seg av betalingsgaranti. Kvinner som er glad i designervesker bruker ofte blogger som purseforum - faktisk kjenner jeg ingen som handler second hand som ikke er kjent med det.

Det å ta ut 15.000,- kroner cash og gi til noen andre for å hente varen man ikke kan se selv er så hinsides at det er en situasjon som er ekstremt vanskelig å identifisere seg med overhodet.

Så det blir noe "Captain Obvious" over innlegget. Som i at du ikke skal sette fra deg sykkelen ulåst. Men hjelpsomt for noen er det kanskje.

Anonymous poster hash: 80f59...5fb
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, lurte på om du kunne hjulpet meg med å sjekke om denne vesken var ekte?

Har kjøpt den! :o

48_1259618988.jpg48_1672151817.jpg48_88833757.jpg

48_1991722114.jpg

Anonymous poster hash: 0cc61...a23

Umulig å si ut i fra så få bilder.
  • Liker 1
Skrevet

Umulig å si ut i fra så få bilder.

Jeg syns det ser ekte ut. Ligner veldig på min, og den er kjøpt i prada butikk.

Anonymous poster hash: c548e...51a

Skrevet

Jeg syns det ser ekte ut. Ligner veldig på min, og den er kjøpt i prada butikk.

Anonymous poster hash: c548e...51a

Superfakes ser også ekte ut :/

• Liker 2
Skrevet

Gidder ikke og bruke tid på å kommentere akkurat det som allerede er gjort.

Har ikke handlet for mer enn 3000.- på Finn og må ærlig innrømme at den ene gangen brukte jeg ikke betalingsgaranti. Gikk bra da, men...

Solgte en Rolex til 20.000:- Med betalingsgaranti - la ut bilde av sertifikat og kvittering.

Det var ikke en "wannabe" klokke, men en "hasbeen" klokke. Haha. De fleste som egentlig IKKE har råd til slike pryler, kommer til vettet før eller seinere.

Klokka, som jeg hadde flashet på armen med tidligere, var deilig og bli kvitt. Kjøpte kamerautstyr istedet - 10 ganger mer utbytte av det.

Litt avsporing, menmen.

FINN:NO bør kanskje i større grad ta affære?? Selgerpoeng slik som på Ebay? Paypal?

Anonymous poster hash: a3487...6ce
  • Liker 2
Skrevet

Litt forvirret her. Er du en normal person som skal late som du er wannabe styrtrik og kan gå med en veske til 15K? Eller er du en styrtrik person med stor cabin-cruiser på aker brygge, hytte på Hafjell og bor i et slott. Der du ikke bryr deg om du kjøper en bærepose eller en veske til 15k. Så lenge den frakter det du skal ha med deg.

Er du en wannabe, så har du kanskje funnet ut at det spillet ditt ikke er noe for deg. Prøv å finn den du er og kjøp noe du har råd til å tape.

Uansett om den er ekte eller ikke. Så er det samme veska.Like mange rom, og utstyrt med bærestropper. Den kommer til å vare år etter år, og få med seg like mye du pakker oppi den.

Nå som du har brukt 15K på noe som hadde gjort samme nytten som en bærepose fra Rema1000 til 1kr. Håper jeg at det er takhøyde for samboeren din til å bruke 15K til å bygge om kjelleren til en sportsbar. Det er mer verdi for pengene enn en tøypose.

Anonymous poster hash: 522fc...3a0
  • Liker 2
Skrevet

Superfakes ser også ekte ut :/

Det er helt sant. Jeg var i Kina for noen år siden, og kjøpte noen fakes i "A-klassen". Det vil si at det er varer som selv ekspertene har problemer med å skille fra ekte. De leveres med dustbag, sertifikater med hologram, serienummer og hele pakka.

Jeg har bare ett råd: Vil du svi av x antall tusenlapper på en ekte designerveske: Kjøp i butikken. Eventuelt den offisielle nettbutikken til designeren.

Hvis ikke, må du faktisk regne med at sjansen for å bli lurt er ganske stor. Og jeg beklager, men jeg føler ingen sympati med dem som har blitt lurt ved denne type kjøp. Man tar en kalkulert risiko = Noen ganger vinner man, andre ganger taper man. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 3e0f9...3ba

• Liker 2
Skrevet

Fy faen, du kan legge inn en anmeldelse på dette likevel, hvis jeg var deg hadde jeg anmeldt basert på det infoet jeg har!!!!!

http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/klem.gif

Anonym poster: 46bc8d243971c09c0af203dad5644d1d

Ingen vits. Ble svindlet selv for flere tusen på finn for et års tid siden. Politiet gadd ikke ta saken engang.

Anonymous poster hash: 6997f...ba6

Skrevet

Ingen vits. Ble svindlet selv for flere tusen på finn for et års tid siden. Politiet gadd ikke ta saken engang.

Anonymous poster hash: 6997f...ba6

Hva kjøpte du?

Skrevet

Gidder ikke og bruke tid på å kommentere akkurat det som allerede er gjort. Har ikke handlet for mer enn 3000.- på Finn og må ærlig innrømme at den ene gangen brukte jeg ikke betalingsgaranti. Gikk bra da, men... Solgte en Rolex til 20.000:- Med betalingsgaranti - la ut bilde av sertifikat og kvittering. Det var ikke en "wannabe" klokke, men en "hasbeen" klokke. Haha. De fleste som egentlig IKKE har råd til slike pryler, kommer til vettet før eller seinere. Klokka, som jeg hadde flashet på armen med tidligere, var deilig og bli kvitt. Kjøpte kamerautstyr istedet - 10 ganger mer utbytte av det. Litt avsporing, menmen. FINN:NO bør kanskje i større grad ta affære?? Selgerpoeng slik som på Ebay? Paypal? Anonymous poster hash: a3487...6ce

Det hadde vært utrolig fint om de gjorde det! Og lettere og handle også, om man slapp å sende x antall meldinger med selgeren før handelen blir gjennomført.

Vi kan vel velge å betale via paypal nå også, men når det ikke er et automatisk system så tror jeg det er få som gjør det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Idiotisk å destruere/kaste bevis da...,

Anonymous poster hash: cea51...8bb

• Liker 2
Skrevet

Har du mer salt igjen enn det du strør i såret til ts? Jeg trenger nemlig noe til isen i trappa..

Anonym poster: 46bc8d243971c09c0af203dad5644d1d

Nå er det jo flere enn ts som leser svarene her da, det er jo et åpent forum som alle som googler ett eller annet gjerne detter innom, så kanskje andre tar det til seg. Tror ikke det er for p strø salt i såre e.

Anonymous poster hash: 42d81...5ff

Skrevet

Jeg skammer meg over å være en del av et samfunn hvor folk fortsatt lar seg svindle.

Anonymous poster hash: 4ca8f...7e9
  • Liker 1
Skrevet

Helsike så godt vi har det i dette landet.....enn så lenge.

Vi har godt av endringene som kommer nå fremover tror jeg. :)

Anonymous poster hash: ca4c5...a99

Skrevet

Helsike så godt vi har det i dette landet.....enn så lenge.

Vi har godt av endringene som kommer nå fremover tror jeg. :)

Anonymous poster hash: ca4c5...a99

Hvilke endringer?

Anonymous poster hash: 10a69...bb9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...