Gå til innhold

Svindlet på FINN for 15 000 kr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble svindlet på FINN for en fake Chanel veske. Selgeren brukte falsk navn og nr. Pengene mine er borte for alltid siden jeg betalte cash, da broren min hentet vesken hjem så jeg med engang at vesken var fake (han har jo ikke peiling på hvordan en ekte ser ut). Jeg betalte 15 000 kr for en falsk veske altså og nå sitter jeg her fullstendig drita ut. Kjæresten min er urolig støttende og trøster meg, men dette er fortsatt så tragisk.

Så til alle jenter som vil kjøpe vesker eller annet fra FINN.

- KVITTERING!! Men pass på, de kan være falske som i mitt tilfelle.

- Få så mange bilder som du kan, hvis selgeren ikke sender bildene. WALK AWAY!

- Svindlerene vil si at vesken var en gave fra kjæresten osv.

- Gå inn på pureforum eller CarolDiva for å få vesken autentisert.

- Søk opp selgerens navn osv. Om selgeren kun har initialer eller fornavn (som regel falsk) så HOLD DEG UNNA

- En som selger ekte varer vil gjøre sitt beste for at vesken skal bli solgt, og sender mange bilder, gjør alt for å vise at vesken er ekte, altså BEVISE deg at vesken er ekte. Ikke LURE deg til å TRO at vesken er ekte.

- Om det er dårlig bilder altså blurry osv, HOLD DEG UNNA

- Bruk sikker betalingsmåte. Selv om du bor i samme eller hva enn det skal være, IKKE BETAL CASH... en gang til.. IKKE BETAL CASH. Og IKKE SEND PENGER I POSTEN.

- Ikke la deg bli sjarmert av en hyggelig og søt selger.. that how it starts!

Skal by the way aldri kjøpe noe så dyrt igjen fra nettet. Og pengene hadde jeg spart opp i ca 3 år. Er ikke rik eller har rike foreldre. Var min egne hard earned penger. Har tross alt lært leksa mi. Så vær så snill og ikke døm med at "Jeg ville aldri brukt så mye penger på veske osv"

Noen andre tips til hva man skal gjøre når man handler online?

Anonym poster: 2e4e4759449d834d4892a3fe24d112d4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, du kan legge inn en anmeldelse på dette likevel, hvis jeg var deg hadde jeg anmeldt basert på det infoet jeg har!!!!!

:klem:

Anonym poster: 46bc8d243971c09c0af203dad5644d1d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, du kan legge inn en anmeldelse på dette likevel, hvis jeg var deg hadde jeg anmeldt basert på det infoet jeg har!!!!!

:klem:

Jeg taklet ikke å se på vesken så jeg ødela og kastet den. Men jeg har bilder. Navn og nr, alt var fake. Kan jeg fortsatt anmelde?

• Liker 2
Skrevet

Å,føler virkelig med deg. Jeg har selv blitt svindlet på finn. Trodde jeg kjøpte en ekte veske. Men et psr måneder senere ser jeg samme selgeren legger ut samme veske på nytt. Da begynte jeg å ane ugler i mosen. Veska jeg hadde kjøpt var fake. Så samboeren min kontaktet selgeren og sa han ville kjøpe den veska ho nettopp hadde lagt ut på finn. Han møtte ho og avslørte svindlinga hennes. Så ho fikk tilbake den falske veska si og jeg fikk pengene tilbake. Kan du fortsatt få tak i veska du kasta? Du kan melde selgeren til politiet. Så lenge du har bevis. Ifølge finn.no er det ulovelig å selge falske varer på finn.

Jeg hadde planer om å kjøpe en chanel på finn. Men jeg tør ikke lenger. Håper virkelig det løser seg for deg.

• Liker 1
Skrevet

TS, Når man ser på en annonse på Finn-torget, kommer det også opp flg. melding fra Finn.no:

Trygg handel

Når du handler på FINN.no

Kort sagt: Hadde du fulgt rådene fra Finn.no, hadde du ikke blitt svindlet. Det er en grunn til at rådene står på hver eneste annonse.

• Liker 36
Skrevet

Send henvendelse til finn, de hjelper deg med å anmelde.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett at lignende vesker har blitt lagt ut, men hvis jeg finner samme veska ute på FINN igjen, skal prøve å "lure" henne til å møte meg, slik at jeg kan få igjen pengene mine. Jeg fikk masse bilder, men det var tydeligvis av andre vesker.

Tror nok pengene er tapt for meg, men jeg håper virkelig at alle andre passer bedre på før de handler derifra.

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg ikke fortelle deg hvor dum jeg syns du er som ikke bruker betalingsgaranti osv, for jeg regner med at du er klar over det selv.

Jeg vil bare si at jeg synes skikkelig synd på deg, og at jeg håper at du får igjen pengene :hug:

Anonym poster: c499024f67d88630f3514e1a1e17db9c

• Liker 2
Skrevet

Det er jo skikkelig smart å ødelegge bevismaterialet ...

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

TS, Når man ser på en annonse på Finn-torget, kommer det også opp flg. melding fra Finn.no:

Trygg handel

Når du handler på FINN.no

Kort sagt: Hadde du fulgt rådene fra Finn.no, hadde du ikke blitt svindlet. Det er en grunn til at rådene står på hver eneste annonse.

Har du mer salt igjen enn det du strør i såret til ts? Jeg trenger nemlig noe til isen i trappa..

• Liker 12
Skrevet

Salt kan du få.

Når noen velger bevisst å styre unna anbefalte betalingsmetoder, samt gi f.... i advarslene som står tydelig på annonsesiden - og blir svindlet.

Da er og blir det litt tullete å syte i etterkant. Sånn er det bare.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Salt kan du få.

Når noen velger bevisst å styre unna anbefalte betalingsmetoder, samt gi f.... i advarslene som står tydelig på annonsesiden - og blir svindlet.

Shit happens, i såfall burde INGEN få trøst på dette forumet. Mange setter seg i dumme situasjoner selv.

• Liker 9
Skrevet

Det stemmer.

Men kanskje andre kan unngå å havne i samme situasjon?

TS har en lang liste i startinnlegget over hva hun anbefaler andre å gjøre. Betalingsgarantien til Finn.no er overhodet ikke med på den listen. Derfor reagerer jeg litt....

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ble svindlet på FINN for en fake Chanel veske. Selgeren brukte falsk navn og nr. Pengene mine er borte for alltid siden jeg betalte cash, da broren min hentet vesken hjem så jeg med engang at vesken var fake (han har jo ikke peiling på hvordan en ekte ser ut). Jeg betalte 15 000 kr for en falsk veske altså og nå sitter jeg her fullstendig drita ut. Kjæresten min er urolig støttende og trøster meg, men dette er fortsatt så tragisk.

Så til alle jenter som vil kjøpe vesker eller annet fra FINN.

- KVITTERING!! Men pass på, de kan være falske som i mitt tilfelle.

- Få så mange bilder som du kan, hvis selgeren ikke sender bildene. WALK AWAY!

- Svindlerene vil si at vesken var en gave fra kjæresten osv.

- Gå inn på pureforum eller CarolDiva for å få vesken autentisert.

- Søk opp selgerens navn osv. Om selgeren kun har initialer eller fornavn (som regel falsk) så HOLD DEG UNNA

- En som selger ekte varer vil gjøre sitt beste for at vesken skal bli solgt, og sender mange bilder, gjør alt for å vise at vesken er ekte, altså BEVISE deg at vesken er ekte. Ikke LURE deg til å TRO at vesken er ekte.

- Om det er dårlig bilder altså blurry osv, HOLD DEG UNNA

- Bruk sikker betalingsmåte. Selv om du bor i samme eller hva enn det skal være, IKKE BETAL CASH... en gang til.. IKKE BETAL CASH. Og IKKE SEND PENGER I POSTEN.

- Ikke la deg bli sjarmert av en hyggelig og søt selger.. that how it starts!

Skal by the way aldri kjøpe noe så dyrt igjen fra nettet. Og pengene hadde jeg spart opp i ca 3 år. Er ikke rik eller har rike foreldre. Var min egne hard earned penger. Har tross alt lært leksa mi. Så vær så snill og ikke døm med at "Jeg ville aldri brukt så mye penger på veske osv"

Noen andre tips til hva man skal gjøre når man handler online?

Jo Dolce, det står i hovedinnlegget.

• Liker 2
Skrevet

Salt kan du få.

Jeg har en tendens til å være litt krass mot folk som tar idiotiske avgjørelser, men dette innlegget tolker jeg som en advarsel til andre - ikke et "buhu sympati-innlegg".

TS er inneforstått med de feilene hun har gjort. Hun trenger ikke deg for å gni det inn.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er endring på Finn siden jeg handlet der. Nå står ikke navnet på eier av annonsen. Jeg er skeptisk uansett om det er trygg handel. Om en svindler legger ut noe på salg, under falskt navn osv, så hjelper det lite om fyren-dama ikke eier nåla i veggen. Nå så du at vesken var fake, ikke alle gjør det. Når jeg handlet, så sjekket jeg opp tlfnr med navn. Sjekket så adresse om vedkommende bodde der. Så sjekket jeg skattelisten. Ja, så paranoid er jeg.

Anonym poster: 6b39594714f6e8d50feb68c03595d819

Skrevet

Jo Dolce, det står i hovedinnlegget.

Nei.

"sikker betalingsmåte" er et høyst individuelt og ullent uttrykk. Og har altfor mange tolkninger.

Ts følte seg nok "sikker" når hun betalte (og ble lurt).

Gir meg nå ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

"sikker betalingsmåte" er et høyst individuelt og ullent uttrykk. Og har altfor mange tolkninger.

Ts følte seg nok "sikker" når hun betalte (og ble lurt).

Gir meg nå ;-)

Høyst individuellt uttrykk? Hun beskriver en fremgangsmåte hun selv ikke fulgte, hun anbefaler alle å ta en sikker betaling, tolker ikk du det som at man skal ta den sikreste som er, så er det vel din oppfatningsemne det er noe feil med her, flisespikkeri. Innrøm at du tok feil og ikke leste innlegget nøye nok. Stig ned fra din jævla høye hest.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å bruke 15000kr på en veske er jo svindel uansett.

Anonym poster: a870074142a0b77ebb83c65b88f3054c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ment som noen for for "sympati" innlegg. Jeg har driti meg ut og jeg har kommet over tapet av pengene. Dette er bare for å fortelle folk at de bør være varsomme. I mitt tilfelle var jeg ekstra dum og naiv, og jeg har nå skjønt at selv om jeg er ærlig og gode intensjoner betyr ikke nødvendigvis at den andre personen har det,

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...