Gå til innhold

Windows 8.. Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt ny bærbar pc. Med Windows 8, som jeg ikke er vant til i det heletatt..

Noen tips som gjøre bli kjent-biten lettere?

Jeg har mobilt bredbånd, men kommer meg ikke på nett med den. Det står "Data ikke koblet til/satt inn" e.l. der jeg på pcen jeg bruker akkurat nå, kan koble til og komme meg på nett.

Når jeg trykker nederst i hjørnet på den nye pcen kommer det opp to nettverk som ikke er mine, men mitt står der ikke som alternativ.

Hva gjør jeg?

Når jeg fører over ting fra pcen jeg bruker nå, til den nye.. Blir noe automatisk delt med andre om jeg ikke trykker noe for å unngå det?

Synes Windows 8 virker "skummelt" :P

Anonym poster: d3cd58ded83b99272ecc1350ac77721f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til youtube og søk på windows 8 så får du opp masse videoer med tips og triks.

På nett-delen vet jeg dessverre ikke.

Men nei, ting blir ikke delt med noen andre når du fører over fra gammel pc.

Windows 8 er ikke skummelt, det er bare det at Metro-grensesnittet (de fargerike flisene som er det første du kommer til) er nytt. Det fungerer på en måte som den gamle startmenyen. Det er bare å utforske. Du blir fort vant til det. Jeg bruker knapt Metro i det hele tatt, kun til å sjekke mail :) Du kommer ganske sikkert til å være mest på skrivebordet i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips og beroligende ord! Blir vel snart vant ja, skal se på youtube :)

AnonymBruker
Skrevet

På min gamle pc kunne jeg åpne nye faner på nettet, og lett veksle mellom forskjellige nettsider på en gang.

Mens nå er det veldig avansert.. Jeg går innpå Bloglovin f.eks.. Klikker på bloggen til noen, og havner på deres nettsted. Hvordan kommer jeg da på hovedsida til Bloglovin igjen? Nå trykker jeg "søk" og skriver inn Bloglovin på nytt. Veldig tungvint.

Plutselig ser ting ut som før jeg fikk windows 8, og ting virker mer enkle. Men plutselig havner jeg på metro og så aner jeg ikke hvordan jeg kommer meg vekk derfra igjen..

Skrevet

På min gamle pc kunne jeg åpne nye faner på nettet, og lett veksle mellom forskjellige nettsider på en gang.

Mens nå er det veldig avansert.. Jeg går innpå Bloglovin f.eks.. Klikker på bloggen til noen, og havner på deres nettsted. Hvordan kommer jeg da på hovedsida til Bloglovin igjen? Nå trykker jeg "søk" og skriver inn Bloglovin på nytt. Veldig tungvint.

Plutselig ser ting ut som før jeg fikk windows 8, og ting virker mer enkle. Men plutselig havner jeg på metro og så aner jeg ikke hvordan jeg kommer meg vekk derfra igjen..

Høres ut som om du kanskje bruker IE i Metro? Anbefaler deg å installere firefox eller chrome og bruke de i stedet for Explorer. For IE som følger med win8 kjører som app (som de andre programmene som lå inne på pcen) og personlig synes jeg det var et rent h.... å bruke.

Tips: hvis du skal avslutte en app i metro, flytt pila opp til kanten av skjermen, pila skal da forandre seg til en hånd. Trykk (hold inne) og dra nedover.

AnonymBruker
Skrevet

Windows 8 er ubrukelig. Her er en erfaren windowsbruker som ga opp og gikk over til mac. Det sier ganske mye:

http://www.redmondpi...-and-heres-why/

Anonym poster: c9b559c05b7118bc0746e9cc55cf8b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...