Gå til innhold

Finnes det mennesker du ikke kommer overens med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mennesker?

Anonym poster: 9a0cd2aaa04728b9a64909055fd73fef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke overens med veldig oppmerksomhetssyke mennesker. Heller ikke de som er hyper-aktive, hyper-sosiale og som prater i ett sett. Trives ikke rundt folk med adhd. Jeg like rett og slett ikke folk som er sosialt krevende.

Derimot kommer jeg overens med folk som er sosialt og emosjonelt selvstendige, smarte folk, folk som har egne liv og interesser.

Anonym poster: 9b4fd51a4a9beb020798f6d519dcef00

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det finnes sikkert mennesker som jeg ikke kommer overens med, men har enda ikke opplevd det noe nevneverdig. Jobbet i en bar hvor sjefen var en skikkelig alvorlig og streng fyr som "det var så vanskelig å bli kjent og komme overens med", opplevde egentlig ikke det noe særlig. Men han gjorde ting litt vanskelig for sin egen del på visse saker, må jeg si.

AnonymBruker
Skrevet

Jo takk, sosiopater.

Anonym poster: 338b7bb6d2d6b413597c24c1867e5c2e

Gjest winston
Skrevet

Rasister klarer jeg ikke respektere.

Jeg sliter litt med besservissere.

Ellers kommer jeg overens med de fleste.

Skrevet

Ja, mennesker som mangler sosiale antenner får ut alle piggene mine..

Skrevet

Jeg er temmelig liberal når det kommer til væremåten til folk i min ytre omgangskrets.

Men det jeg virkelig ikke talker overhodet er folk med null selvinnsikt og null forståelse for andre menneskers følelser som tar en belærende tone overfor andre. Det er det verste jeg vet, det tenner meg på alle plugger, har så vanskelig for å beherske meg rundt denslags mennesker!! :sinna:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk som skal dytte meningene sine i trynet ditt absolutt hele tiden, mennesker med dårlig kvinnesyn, rasister, fanatikere og folk som stemmer frp (fordi vi som regel er grunnleggende forskjellige personer og fordi de fleste frp-erne jeg har møtt har vært bitre og misfornøyde mennesker).

Anonym poster: 1f4ed6d9996d20a0f6efd0fff13fe06a

• Liker 7
Skrevet

Folk som skal dytte meningene sine i trynet ditt absolutt hele tiden, mennesker med dårlig kvinnesyn, rasister, fanatikere og folk som stemmer frp (fordi vi som regel er grunnleggende forskjellige personer og fordi de fleste frp-erne jeg har møtt har vært bitre og misfornøyde mennesker).

Anonym poster: 1f4ed6d9996d20a0f6efd0fff13fe06a

Og enda holder du ut her på KG? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som er oversosiale. Ikke det at jeg ikke liker dem, men jeg blir litt sjalu da jeg selv er ganske reservert..

Anonym poster: e9bf573580d0475f1380c75aac57fd53

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange nok uten en diagnose som mangler sosiale antenner.

Litt forskjellige tanker har streifet meg ang dette med sosiale antenner og mangel på dem. Opplever selv at mangel på sosial empati er verre enn mangel på sosiale antenner, og at mennesker med stor dose av sosial intelligens ofte ikke slipper unna diagnoser. De som er veldig prinsippfaste, betaler det ofte med å være veldig strenge både med seg selv og de rundt seg. Strenge prinsipper = ofte skuffelser. Man trenger ikke å ha veldig høy sosial intelligens for å ha sosiale antenner, men alt i alt er jeg skikkelig retard på den ene sosiale fronten, og gull i den andre fronten. Jeg mister alle antenner når jeg skal snakke til en gruppe på 100 stykker o.l. Og det er sunt å kunne være både den som ikke har alle antennene ute, innimellom.

Anonym poster: 44c56800438cbe07c9c34ed957618645

Skrevet

Litt forskjellige tanker har streifet meg ang dette med sosiale antenner og mangel på dem. Opplever selv at mangel på sosial empati er verre enn mangel på sosiale antenner, og at mennesker med stor dose av sosial intelligens ofte ikke slipper unna diagnoser. De som er veldig prinsippfaste, betaler det ofte med å være veldig strenge både med seg selv og de rundt seg. Strenge prinsipper = ofte skuffelser. Man trenger ikke å ha veldig høy sosial intelligens for å ha sosiale antenner, men alt i alt er jeg skikkelig retard på den ene sosiale fronten, og gull i den andre fronten. Jeg mister alle antenner når jeg skal snakke til en gruppe på 100 stykker o.l. Og det er sunt å kunne være både den som ikke har alle antennene ute, innimellom.

Til det som er uthevet: Ja, jeg tenkte også litt over det, og det er vel disse som irriterer meg mest. Men når jeg snakker om mangel på sosiale antenner, så tenker jeg også på mennesker som kun er opptatte av seg selv, som mangler folkeskikk, og som er egoister i alt de foretar seg.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til det som er uthevet: Ja, jeg tenkte også litt over det, og det er vel disse som irriterer meg mest. Men når jeg snakker om mangel på sosiale antenner, så tenker jeg også på mennesker som kun er opptatte av seg selv, som mangler folkeskikk, og som er egoister i alt de foretar seg.

Ja, jeg skulle ikke være vanskelig sådan, skjønte hva du mente. Ble bare litt tankefull på det der. Har jo opplevd noen som har mangel på antenner som svært egoistiske, av en grunn. Som om at alt som eksisterer, eksisterer rundt ens egen navle. De kan kjefte på folk rundt seg fordi de har behov/lyst (midt i butikken på rema), de kan drikke seg drita på julebordet og drite i familien sin og kollegaer, de kan komme for sent til jobb, de kan stjele fra andre, de kan knuse gjenstander uten å betale for seg etc. Dette har jeg liten sans for.

AnonymBruker
Skrevet

Der av grunnen til at jeg ramset opp diagnoser. Dette er mennesker som ofte har hjerte av gull men noe gjør det vanskelig for dem å forstå sosiale spilleregler. De mangler det du kaller for sosiale antenner.

Det er verre med sånne mennesker som mangler empati totalt. Det er jeg enig med deg i.

Skrevet

Der av grunnen til at jeg ramset opp diagnoser. Dette er mennesker som ofte har hjerte av gull men noe gjør det vanskelig for dem å forstå sosiale spilleregler. De mangler det du kaller for sosiale antenner.

Det er verre med sånne mennesker som mangler empati totalt. Det er jeg enig med deg i.

Ja... Jeg kjenner en som har en mild diagnose (jeg vet ikke helt hva, men tipper på Aspbergers). Jeg VET at han ikke er som andre, og jeg VET at han ikke kan noe for det, men det er noen ganger jeg blir skikkelig irritert. Prøver så godt jeg kan å ikke vise det, og gir meg selv mentale bitchslaps hver gang jeg kjenner han går meg litt under huden, men det er ikke alltid det hjelper.

Skrevet

Personer som er tilsyneslatende glade og hyper, men som du vet bare faker det.

Personer som kun kan være snille og ikke klarer å være slemme/agressive når nødvendig.

Rasister tåler jeg ikke og det samme gjelder for personer som er veldig trangsynte.

Personer som får alt servert dem på et gull-fat

Oppmerksomhetssyke personer

Ja.......... :sjenert:

Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Tja, jeg har opplevd at jeg kan gå overens med folk som har andre meninger enn meg, har et annet politisk syn enn meg eller som er veldig utadvendt så det er ikke konsekvent for min del.

Kommer litt an på hvordan den personen er og om h*n skal prøve å presse sine meninger på meg.

Men jeg takler generelt ikke mennesker som skal prøve å bestemme over meg, folk som syter til alle de kommer over og folk som er veldig opptatt av status og penger.

Endret av Crazycatlady
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg kommer ikke overens med svært negative personer. De river ut den siste energien jeg har igjen.

Møtte ei som jeg absolutt ikke går overens med, men hun er veldig positiv da. Problemet med henne er at hun avbryter samtaler, noe som er spesielt slitsomt når man prøver å forklare noe eller svare på et spørsmål og hun bryter inn og kommer med informasjon som ikke henger på grep i det hele tatt, og jeg må bruke enda mer tid på å forklare at det hun sa ikke stemmer.

Hun er helt ny i en gruppe med mennesker som driver med en interesse/hobby, og hun tror hun kan alt om det og forteller andre nye masse ting som ikke er riktig i det hele tatt.

Slike som henne er skikkelig irriterende...så jeg prøver så godt jeg kan å overse henne

Gjest Mandalas
Skrevet

De jeg kommer dårligst overens med er nok personer som er veldig sosialt krevende. Altså de som skal bli sett og hørt hele tiden og tar over hele rommet når de er der. Jeg klarer ikke prate med den type mennesker, for det eneste jeg slipper til med er "ja" og "ha".

En annen type er veldig negative folk. Alt er bare feil og dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som tar veldig mye plass og oppmerksomhet, folk som er veldig belærende og aldri lytter/har en dialog, veldig problemorienterte mennesker og ustabile og samtidig krevende folk (som gjerne vil du skal høre på dem, være med på opp- og nedturer, gi råd i ulike retninger osv. Det skal endel ustabilitet til før jeg ser på det som et problem, må jeg påpeke). Det er jo ikke fordi jeg ikke LIKER dem, de kan godt være bra mennesker, men dette er enten folk som tar all plassen selv og jeg bare blir en rekvisitt de knapt ser, eller de suger energi og er vanskelige å forholde seg til.

Anonym poster: cfe3c05063b24464bb1f78dcf18dca05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...