AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Kom til å tenke på en sak. Jeg har en iphone hvor kodelåsen skrur seg på etter veldig kort tid i inaktiv tilstand. (Sekunder, tror jeg) Jeg var på ferie med eksen. Jeg hadde vært på badet lenge og dusjet, jeg kom ut av rommet, han satt langt unna telefonen min. Han virket rar. Da han gikk i dusjen skulle jeg sjekke telefonen, og den åpnet seg uten at jeg trengte å trykke koden. Det har aldri skjedd før. I ukene etter dette var han stadig mer fraværende og rar. Han er en sånn som aldri vil innrømme sjalusi, og som mener telefoner og facebook-passord er privat område. Det har jeg respektert. På telefonen min var det mye som kan ha blitt misforstått hvis han hadde sett det, og hadde han spurt skulle han selvfølgelig ha fått se, men da hadde jeg samtidig forklart at Per er homo og Svein er fetteren min. Kan han ha installert et spionprogram på de 30 minuttene jeg var på badet? Hvordan finner jeg ut om et slikt program er installert? Hvor avanserte er de programmene, og hvordan kan han ha fått til å installere det uten å koble opp telefonen min til en pc? Vi hadde ikke med pc'er på turen. Hvor mye kan han ha fulgt med på i tiden etterpå? Meldinger, mail OG facebook? Nye nummer som legges inn? Kan han ha overvåket hva som sies i rommet jeg befinner meg i? Anonym poster: 7cf52c21f3cfd048570eee13b560d4ce
TheHairyToothfairy Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Alle telefoner kan i utgangspunktet spioneres på, før smartphones var man noe avhengig av å fysisk montere moduler/enheter i telefonen for å kunne gjøre noe fornuftig - som feks å dobbel-logge sms, samtale-info etc. Dette trenger man ikke idag, det finnes programmer der ute for den minste ting man vil ha gjort. I de fleste tilfeller vil det holde å resette telefonen tilbake til fabrikkstatus, men det finnes noen program som ikke lar seg stoppe så enkelt. I et parforhold er det lite vanskelig å få med seg partnerens koder og passord, så akkurat den biten trenger man ikke være MacGyver for å få til. Installasjonen av slike apps/programmer/bakdører tar ikke lang tid, så tidsaspektet er sannsynlig. Du trenger ikke PC. Hva kan man få tak i? Info om hvem du ringer. SMS. Talemeldinger. Passord. Man KAN avlytte hele samtaler også, men jeg har ikke vært borti metoder som lar seg løse/gjennomføre på så kort tid - dessuten er det fryktelig dyrt fordi du strengt tatt må betale den telefontrafikken DU har i tillegg. Du ville også oppdage at hans telefon begynte leve samtidig som din. Info om ting som foregår internt på din telefon, feks som nummere som lagres, er nok litt verre. Det går an, men det krever litt mer kunnskap enn hva jeg tilegner hvem som helst i egenskaper. Det samme gjelder romovervåkning. Ja, teoretisk mulig, men det krever så mye mer - og samtidig skulle du ha blitt noe observant på et langt større strømforbruk på din telefon. Det er også behov for at dette sendes på noe vis, i form av enten oppringing, wifi eller blåtann.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Alle telefoner kan i utgangspunktet spioneres på, før smartphones var man noe avhengig av å fysisk montere moduler/enheter i telefonen for å kunne gjøre noe fornuftig - som feks å dobbel-logge sms, samtale-info etc. Dette trenger man ikke idag, det finnes programmer der ute for den minste ting man vil ha gjort. I de fleste tilfeller vil det holde å resette telefonen tilbake til fabrikkstatus, men det finnes noen program som ikke lar seg stoppe så enkelt. I et parforhold er det lite vanskelig å få med seg partnerens koder og passord, så akkurat den biten trenger man ikke være MacGyver for å få til. Installasjonen av slike apps/programmer/bakdører tar ikke lang tid, så tidsaspektet er sannsynlig. Du trenger ikke PC. Hva kan man få tak i? Info om hvem du ringer. SMS. Talemeldinger. Passord. Man KAN avlytte hele samtaler også, men jeg har ikke vært borti metoder som lar seg løse/gjennomføre på så kort tid - dessuten er det fryktelig dyrt fordi du strengt tatt må betale den telefontrafikken DU har i tillegg. Du ville også oppdage at hans telefon begynte leve samtidig som din. Info om ting som foregår internt på din telefon, feks som nummere som lagres, er nok litt verre. Det går an, men det krever litt mer kunnskap enn hva jeg tilegner hvem som helst i egenskaper. Det samme gjelder romovervåkning. Ja, teoretisk mulig, men det krever så mye mer - og samtidig skulle du ha blitt noe observant på et langt større strømforbruk på din telefon. Det er også behov for at dette sendes på noe vis, i form av enten oppringing, wifi eller blåtann. Hvordan får han så tak i den infoen? Sendes det direkte til hans telefon, eller må han logge seg på en webside? Anonym poster: 7cf52c21f3cfd048570eee13b560d4ce
TheHairyToothfairy Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 de jeg har sett sender tilbake info rett til telefon, eller via gmail-konto. det finnes garantert ganske mange forskjellige versjoner og løsninger på akkurat dette, tilpasset de forskjellige behovene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå