Gå til innhold

Vin til middag!!

syttifire

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

CecilieB

Hvis du hadde lest så sa jeg at dersom man måtte betale for å få et glass vin til maten, og det ikke var et alkoholfritt bryllup så synes jeg at man fikk spare. Og det kan da heller ikke ta deg 10 år å spare til 2-3 glass vin til de av gjestene som vil ha det. Eller hvorfor ikke en liten flaske øl til de som vil ha, pils, alkoholfritt og så brus. Det handler ikke om hvorvidt man skal spandere fyll på andre eller ei.

Det handler om venlig folkeskikk.

Enten alkohol, eller ei. Og de som mener av ulike grunner de vil rasjonere ved hjelp av bonger så er da det ok. Men hvis man skal gi folk muligheter til å få et glass vin til maten så kan man (altså hotellet) ikke be gjestene om penger til dette. Dropp helelr hele alkoholspørsmålet til middagen. Ellers så vil dere i mine øyne virke temmelig gjerrige. Men igjen hvorfor i alle dager velge å ha festen på et slikt sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen..

takk for alle svar.

Eg setter faktisk veldig pris på alt som dere har skrive.

Vi _har_ nok penger til bryllupet, men som eg skreiv, så har vi mange store utgifter i nærmaste framtid.

Eg drikk ikkje i det heile tatt (blir kjempedårlig av berre ein drink, og øl og vin er kjempeekkelt!!) men eg respekterer folk for at dei tar seg eit eller fleire glass med alkohol. Også til middag..

Men ein av grunnane til at eg ikkje vil betale alkohol for gjestene er: eg har kjempemange alkoholikere i slekta. Eg har følt kva det betyr å ha ein alkoholiker i nær slekt (er ikkje blitt mishandla). Samboeren min drikk av og til. Eg blir kvalm av fulle folk. Synst det er det verste som finst.

Så vil nokon ha vin eller øl eller noko sånt til middagen, så versågod, men betal for det sjølv. Kan jo bestille hos servitør, men betale det sjølv etter middagen kanskje?

Musikken har aldri vore på tale å ta vekk. Vi har bestemt at vi ville ha levande musikk. Dei vi har bestilt, er kjempebra, har høyrt dei mange ganger. Det einaste negative med dei, er at dei er så dyre..

Så vi sparer penger på alkohol, og andre sparer på musikken...

Vi hadde bestilt eit kjempekoselig vertshus. Men så gikk dei konkurs. Og på min dag, så vil eg ikkje tenke på at i morgen så må eg vaske og rydde osv. Og ønsker heller ikkje det styret med å lage til alt på forhand. No er alt pådekka når vi kjem, med blomster, lys og kvite dukar osv. Og så ryddar dei igjen når vi er gått.. Dessverre, så er det ingen andre lokaler her i området..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Tror nesten jeg vil anbefale deg å ha noe vin eller øl til middagen ja!D gjør seg til vilt.Dessuten er d ikke god tone at gjester skal betale for drikken i ett bryllup.

Ett spørsmål:er du møring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fy da sexysady, men det var ikke langt unna, S&F

Så litt mer seriøs.

Ut fra det du har skrevet nå om fam og alkohol problemer, kjør hele middagen alkoholfri da, det er mitt råd. Og la gjestene skaffe seg alkohol etterpå hvis de vil. Jeg tenker nå bare ut fra et du har skrevet, og ikke hvordan jeg ville hatt det i mitt bryllup.

Hilsen Lizz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lizz/Lizz har nå klart å logge seg inn, men bruker nytt navn da mitt ikke var mitt ...

Vel syttifire, egenlig har jeg ikke skjønt så mye, for jeg synes det du gjør er snodig.

Hvis det er økonomi som avgjør at det ikke engang er vin/øl til middag så synes jeg det er gnient og forferdelig kjipt.

Og det går ikke an... glosene er mange.

Er det pga alkoholprobl i nære fam så kan jeg forstå.

Kanskje dere bør bestemme der for hva grunnen er og go all the way. Hvis dere ikke ønsker alkhol bør ikke gjestene heller får kjøpe, en alkooliker har jo penger og.

Skjønner du mitt poeng, hvis brudeparet ikke ønsker alkohol så må gjestene respektere det og forolde seg deretter. Men da må hele kvelden være alkoholfri, for å ta hensyn til et fam medlem.

Regner jo ikke med at denne personen ikke er en gammel tante som ble tørrlagt for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ingen gammel tante. Men 3 onkler og far min..

Ellers så trur eg at eg har forklart nok. Trur ikkje at eg kan sei så mykje meir enn dette.

Sånn er livet!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ærlig og åpen nå, takk for at du deler av deg.

Ønsker der lykke til med den store dagen og forberedelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-01 15:11, anonym wrote:

CecilieB  

Hvis du hadde lest så sa jeg at dersom man måtte betale for å få et glass vin til maten, og det ikke var et alkoholfritt bryllup så synes jeg at man fikk spare. Og det kan da heller ikke ta deg 10 år å spare til 2-3 glass vin til de av gjestene som vil ha det. Eller hvorfor ikke en liten flaske øl til de som vil ha, pils, alkoholfritt og så brus. Det handler ikke om hvorvidt man skal spandere fyll på andre eller ei.  

Det handler om venlig folkeskikk.

Enten alkohol, eller ei. Og de som mener av ulike grunner de vil rasjonere ved hjelp av bonger så er da det ok. Men hvis man skal gi folk muligheter til å få et glass vin til maten så kan man (altså hotellet) ikke be gjestene om penger til dette. Dropp helelr hele alkoholspørsmålet til middagen. Ellers så vil dere i mine øyne virke temmelig gjerrige. Men igjen hvorfor i alle dager velge å ha festen på et slikt sted?  

At vi i dine øyne virker gjerrige får så være. Du er likevel ikke gjest i vårt bryllup. Vi skal ikke ta betalt for vinen til middagen, men hvis folk ønsker å gjøre det synes jeg er helt greit.

Gjestene våre vet uansett hvilket budsjett vi har til bryllupet (16.000), og er inneforstått med at vi må ta betalt for enkelte ting. Det har ikke gjestene noen problemer med, de har til og med tilbudt seg å ta med seg drikkevarer selv til etter maten fordi det er en del som ikke drikker vin og øl, og de vet at vi ikke har råd til å kjøpe dette.

Skal vi derfor la være å gifte oss når vi har lyst??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...