Gå til innhold

Vin til middag!!

syttifire

Anbefalte innlegg

Vi kjem til å ha brus til middagen og til kaffien, viss nokon vil ha vin, øl eller sprit, så er det heilt i orden, men dei må då kjøpe den sjølv i baren. Vi skal ha velkomstdrink;-)

Vi kjem heller ikkje til å ha bongar til å bruke i baren. Det gjestene vil ha av alkohol og anna drikke etter kaffien, må dei kjøpe sjølv i baren. Vi skal ha bryllupet på eit hotell. Og det er dyrt nok som det er!

Både eg og samboeren min er heilt enig om dette. Vi kjem ikkje til å skrive dette i innbydelsen.

Eg synst heilt ærlig at vi har nok betale på. Dette er det vi sparer penger på. Klær er ikkje aktuelt å spare på, og det er heller ikkje blomster og frisør. Og maten er jo og viktig, det blir 40 til middag og ca 30 til til kaffi. Det vi kunne ha spart på, er bandet, dei tar 8 000. Men vi har ringt og ringt, og får ingen andre. Vi skal lage kakene sjølv, bortsett frå bryllupskaka.

Vil gjerne ha litt komentarer på dette. Hørest det heilt forferdelig ut? Vi er ikkje gjerrige, men har mange kjempeutlegg i nærmaste framtid (adopsjon og husbygging!)

Med vennlig helsing syttifirevinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: syttifire den 2002-02-28 17:28 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe imot måten å gjøre det på, men du bør skrive i invitasjonen at alkohol vil koste penger. Litt kjipt hvis folk ikke har penger med seg og har lyst på et glass vin.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nok ikkje så dumt. Kan jo fortelle det i staden for då kanskje! På forhand. Skal jo snakke med alle sammen når dei gir beskjed om dei vil komme eller ikkje...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For å være helt ærlig så synes jeg det virker litt gnient. Dere må iallefall si fra i inbydelsen, jeg har aldri beregnet penger til drikke når jeg skal i bryllup. Dere bør si at det vil bli servert mineralvann og at vin, øl og drinker kan kjøpes på hotellet.

Personlig så hadde jeg kuttet ut bandet og betalt for noe av drikken i stedet. Det er mulig å spille musikk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du jo.

Jeg vet ihvertfall om folk som ikke har informert om dette på forhånd, noe som resulterte i en del sure gjester.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig at alle som har noe negativt å si er anonyme brukere.

Ellers: Jeg synes ikke det er gnient å gjøre det på denne måten. Vi har selv lite penger, og må betale bryllupet selv. Vi betaler det da utifra den ene inntekten vi har som også skal fore 4 personer i en mnd. Da må man tenke litt annerledes. Det trenger nødvendigvis ikke bli kjipt fordet, så lenge man gjør det på riktig måte.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns kanskje også at det virker litt gnient, men det er poo til hver og en. Men husk for all del å si i fra til gjestene. Jeg var i et bryllup der vi fikk en øl til maten, og de ikke hadde sagt i fra om at vi måtte kjøpe resten selv... Det ble faktisk litt sure miner av det, for mange hadde ikke med seg penger...

Hvorfor ikke lage bryllupskake selv? Det har jeg tenkt. Jeg skal også sy slør selv, og få venner til å vøre fotografer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og har merka at alle som er negative, er anonyme.icon_frown.gif Men, men...

ellers så trur eg at vi kjem til å gjere dette uansett kva folk trur. Det er vi som skal leve etterpå.. Og vi ønsker ikkje å gå konkurs eller ta opp lån..

Har foresten snakka med andre, som er enige med oss.

Ps. bandet skal vi ha, å spille musikk med sterioanlegg er kjipt det!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel ikke være noe problem så lenge gjestene er informert på forhånd. Hvordan dette skal gjøres i praksis er kanskje en annen sak, da det vil være kjipt om gjestene skal fly i baren under middagen.

Kanskje servitørene kan servere vin/øl også, og heller lage regninger på hver enkelt som de kan gjøre opp like etter middagen. Det er jo ikke så mange det er snakk om så det burde gå greit. Sjekk også om gjestene kan betale med kort så ingen plutselig står der uten kontanter men med ubrukelig plastik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(er ikke anonym!)

Syns også det ble litt merkelig og bruke 8000 kr. på band, og ikke noe på vin eller øl til maten!!

Ville heller ha kjørt cd'er på anlegg og heller bydd gjestene på godt drikke til bryllupsmiddagen min!!

MEN du ønsker å bruke penger på klær og musikk, og da bør du absolutt skrive en linje i innbydelsen om at all alkohol må gjestene selv betale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er dyrt, det er helt klart, så at gjestene må kjøpe alkohol selv etter maten syns jeg er greit, men jeg ville nok servert vin til maten. Brus til mat er rett og slett ikke godt! Vi har valgt å kutt ned på utgiftene andre steder, skal ikke ha band (kjører MP3), ordner kaker selv, lager innbydelser, bordkort, blomsterdekorasjoner o.l. selv. Satser på å kjøpe vin i Sverige og sprit o.l. på Tax-Free sånn at vi kan spare litt på den måten. Folk kan si hva de vil, men min erfaring er at det blir mer liv med alkohol! Kunne aldri tenke oss å droppe det, og kommer til å sørge for et variert utvalg i baren. Har vært i bryllup der det eneste de hadde i baren var hjemmebrendt med brus som blandevann.... Trenger jeg si hvilken nedtur det var?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt ikke det er gnient, men jeg tror jeg ville blitt meget overrasket om jeg var bedt til en bryllupsmiddag hvor opplegget var som beskrevet uten å få vite om det på forhånd. Er man forberedt på det stiller det seg jo annerledes, da kan man ta med seg penger til den alkoholen man vil drikke selv icon_smile.gif

Forøvrig er jeg ikke enig i at det nødvendigvis er kjipt med musikk fra anlegg. Har ikke bestemt oss hva vi skal gjøre med musikk enda, men jeg vil heller ha musikk fra anlegg enn et halv bra band ihvertfall. Ville nok selv heller brukt pengene på ordentlig drikke til maten (om ikke alkohol, så ihvertfall alkoholfri vin, lettøl, cider..), men det er jo en prioriteringssak..

¤ Anni ¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Anni den 2002-02-28 19:02 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget jeg kom med var ikke for å være negativ, men for å si hva jeg mente, og det var vel derfor du skrev det inn også...?

Men at man ikke er interessert i å gi ut mail adressen sin er vel en privatsak eller??? jeg har i allefall ikke behov for å få mailer fra vilt fremmede mennesker, siden jeg kan diskutere med folk på diskusjonssidene!

Lykke til med bryllupet!

snoopy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til snoopy!!

Eg sendte innlegget mitt på samme tid som deg, så eg fikk ikkje lest det før eg sendte. Så det var ikkje du som kritiserte. Eg tåler bra kritikk, men det var den som var anonym eg reagerte på... Synst dei kan gi opp brukernavn når dei kritiserer...

men, men, det er min meining!!:-)

Ellers så er eg glad for innspel. Skal enten skrive det i innbydelsen eller sei det til gjestene at dei må betale drikken sjølv. Vin til maten kan jo gå ann, men eg veit ikkje om det er så veldig mange som er interessert i det.

Ellers så gleder eg meg kjempemykje til bryllupet som i morgen er kun 3 mnd til!!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å servere brus til middag er litt gniet. Men, har dere bestemt dere for det så MÅ dere opplyse om at drikke kan kjøpes i baren! Det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei svaret er fra Lizzy, som ikke har giddet å registrere seg og går derfo runder anonym.

Hvis det ikke er et alkoholfritt bryllup er det utrolig gnient å ta betalt hvis gjestene drikker alkohol til maten. Ok at det koster litt ekstra, men hvis man skal være så kjip så synes jeg faktisk man bør vente med å gifte seg til man har spart penger.

Og hvorfor i alle dager velger dere å ha det på et hotell når man har dårlig råd? Det er sikkert billigere måter å arrangerer fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel hotellet som tar betalt for alkoholen, ikke brudeparet, Lizzy! Men ellers er jeg litt enig, hvis det er økonomien som er problemet så er det mange andre ting man kan spre inn på! Men syns det er helt greit om folk velger å ha et alkoholfritt bryllup, men jeg ville da servert alkoholfri vin og øl til middagen, ikke brus. det blir litt barneselskap for meg...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg synes det er gnient....

Husk det er ikke billig å bli invitert i bryllup, heller.

Utdrikningslag koster en del, samt at noen må kjøpe ny kjole osv. For ikke snakke om bryllupspresangen.

Vin til maten behøver ikke koste så mye (så lenge man begrenser inntaket) - så kan man heller la gjestene betale etter maten! (Uansett så må man opplyse, hvis det ikke er fri bar hele kvelden, enten på invitasjonen eller muntlig!

Om noen hadde sagt til meg, at vi skulle få brus til maten, så hadde jeg trodd det var en spøk.....

Men det er opp til hver enkelt.

Lykke til, fra en som også skal gifte seg 1. juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vente med å gifte seg til man spart penger nok til å sørge for at gjestene får alkohol??

Folk gifter seg når de har lyst og ønsker det.

Hvis vi skulle ventet til vi hadde penger til overs, sånn at alle fikk alkohol hele kvelden, at vi kunne gjort ting akkurat sånn som vi egentlig ønsker det, så måtte vi vel ventet i ca. 10 år til. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...