Flynn Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 En stor del av den nye jobben jeg har fått nå er å vaske lokalet før åpningstid. Det er et slags kontor hvor folk kommer og går hele tiden, og går med utesko. Blir mye skitt på gulvet, som er av laminat tror jeg. Jeg har ikke noe særlig erfaring med vasking fra før av, og når jeg skal vaske dette gulvet, må jeg da bruke vaskekost/mopp, en som ser slik ut: http://www.rodin.no/rodin_co/frontend/mediabank/2666/KOS-708852-6_l.jpg I tillegg har jeg enda en slik mopp, som jeg kan feste en klut på. Hvordan er beste måten å vaske gulvet med disse redskapene på? Håper noen kan hjelpe meg
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Hvis gulvet tillater det: Helle vaskemiddel/utblandet med vann rett på gulvet og "vaske" det opp. Anonym poster: d0730f84f02898cfcb637461dd757126
Bjørn88 Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Hvis det er laminat så kan du ikke bruke mye vann, annet kan jeg desverre ikke fortelle deg da jeg ikke er noen vaskeekspert selv:P
Gjest Errata Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Den første saken så ikke særlig nyttig ut. Er den andre du har fått med klut til bevegelig, slik at du kan svinge på den? Denne typen syns jeg fungerer best til større og skitne gulvareal: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXZ0Dhql81PuEHn1jP5UNXXBE3ATgjjydrTetSvrmvACbUKJfUDg Dersom du ikke har en slik vaskevogn du drar med deg, så syns jeg det er veldig greit å blande vaskemiddel som passer til gulvet, og vann, i en stor brusflaske som du tar med og heller litt på gulvet/moppen når det blir for tørt. Men dersom gulvet er i vanlig laminat (rart valg for et sted der mange går med utesko), ville jeg bare fuktet moppen, ikke helt vann rett på gulvet. Om det er et stort areal må du sikkert bytte mopp underveis i vinterslapstiden, sørg for at dere har en ordning for å enten vaske mopper, eller får levert nok av moppevaskefirmaet eller hvor man nå får rene mopper fra (Det dukket opp nye "magisk" der jeg var sommervaskevikar)
Flynn Skrevet 12. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2013 Takk for hjelp fra alle Tror vi har en slik som du har bilde av Errata, så jeg skal prøve den med rådene dine på mandag Tror heller ikke det er så lurt med så mye vann på laminat, men jeg må jo vaske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå