Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er alenemor, og bor i utkant-norge. eksen beholdt bil, hus osv når vi flyttet fra hverandre. jeg eide ingenting (vet det var dumt). her jeg bor er det vanskelig å finne stede man kan leie. det er få enheter og mange om beinet. De som leier ut kan ta høye priser, og de kan velge og vrake...her er problemet..

jeg må flytte fra huset jeg leier pga at det er for dyrt, både å leie det, og fyringskostnader (det er gammelt og ksldt). Jeg har tre katter, barn og har ingen depositumssum jeg kan betale. Jeg har bare en garanti fra nav. Jeg får ikke et sted å bo!! En ting e at det er vanskelig å finne noe, men de jeg finner får jeg ikke pga enten kattene, ungene eller fordi jeg bare har depositumsgaranti.

Jeg får ikke lån fordi jeg en gang i tiden fikk en betslningsanmerkning som jeg betaler på fremdeles. Jeg vet at jeg har gjort feil før. Men jeg må da kunne få bo et sted!? er det joen som har noen gode forslag? Jeg har ingen familiemedlemmer som kan hjelpe.

Anonym poster: 9802e45fbe3d45b209a9636c182446c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med kommunen og be om kommunal bolig. De hjelper familier også. Om det er viktig at barna fortsetter å bo i nærheten av far og i nærmiljøet ditt.

Lykke til!

Anonym poster: bb3b61eb5ad6c02b4eafd42fc86b7010

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Kvitt deg med kattene dersom det er enklere å finne noe - du har barn og trenger tak over hodet, da er kattene siste prioritering. Snakk med en saksbehandle hos nav for råd. Sjekk også muligheten til å få komunalt lån osv - mulig at det er husbanken..de gir lån til vanskeligstilte...Så ville jeg undersøkt betalingsanmerkningen, finn ut hvor lenge det er til den slettes. Lykke til, håper at det ordner seg.

Endret av Coolaid
Skrevet

Veldig enig i det med kattene. Å leie ut til noen med tre katter hadde ikke jeg gjort. Det blir lukt og slitasje av kloring etc. Dessuten er det jo dyrt å ha dyr, jeg har bare en katt og det går en del penger til for, sand og veterinær. Omplasser dem, du gjør det bare vanskelig for deg selv å sitte der med tre katter.

Skrevet

Nå har jeg hatt katt i alle år og har aldri opplevd hverken lukt eller kloring på vegger eller tepper. Det kommer vel svært ann på katten det. Dyrt er det heller ikke. Har alsri hatt behov for vetrinær utenom når de skal ha ormekur. Maten koster ikke allverdens den heller.

Når det er sagt... Å skaffe swg dyr når man er på leiemarkedet er svært dumt. Mindre sjans for at du får leid deg et sted

Skrevet

Nå har jeg hatt katt i alle år og har aldri opplevd hverken lukt eller kloring på vegger eller tepper. Det kommer vel svært ann på katten det. Dyrt er det heller ikke. Har alsri hatt behov for vetrinær utenom når de skal ha ormekur. Maten koster ikke allverdens den heller.

Når det er sagt... Å skaffe swg dyr når man er på leiemarkedet er svært dumt. Mindre sjans for at du får leid deg et sted

Det er en ulempe å ha tre katter når man er på leiemarkedet, uansett hva du har opplevd med din katt. Og gir man katten skikkelig for så koster det. Har man dårlig råd så bør man prioritere bolig framfor katter.
Skrevet

Du kjenner det kanskje ikke selv, men en som kommer utenifra kjenner kattelukta godt, ja.
Skrevet

Takk for svar. Kattene har jeg hatt lenge, to av de er ungene sine. De kommer til å bli hysteriske hvis jeg må gi de bort. Jeg er nøye med de, og de er renslige. Jeg har også fått til svar at jeg har for mange barn..så jah..

Skrevet

La barna bo hos sin far,så kan du få orden på livet ditt.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...