Gå til innhold

Hva slags kjøtt foretrekker du?

75 stemmer

1. 1. Hvilket kjøtt liker du best?

• Kylling
      21
    • Svin
      7
    • Storfe (ku/okse)
      22
    • Storfe (hest)
      0
    • Lam
      4
    • Elg
      6
    • Hjort
      3
    • Rådyr
      2
    • Reinsdyr
      3
    • Bjørn
      1
    • Rev
      0
    • Annet?
      6

Anbefalte innlegg

Gjest Reza08
Skrevet

Hvilket kjøtt bruker/liker du best og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chili
Skrevet

Chicken, all the waaaay :) Kalkun er også veldig godt.

• Liker 2
Gjest FiskenBlub
Skrevet

Spiser man virkelig Bjørn og rev?

• Liker 3
Gjest Reza08
Skrevet

Chicken, all the waaaay :) Kalkun er også veldig godt.

Enig der. Kylling er veldig godt, og det er også kalkun. Jeg bruker også mye kylling.

Gjest Reza08
Skrevet

Spiser man virkelig Bjørn og rev?

Ja, noen liker bjørnekjøtt veldig godt. De sier det er en spesiell, men meget god smak kjøttet. Bjørnebiff f.eks liker mange.

Gjest Snoken-
Skrevet

Alt utennom om lam, rev og bjørn har jeg ikke spist.

Skrevet

Elsker lammekjøtt, men også reinsdyr og elg :wow:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Liker aller best kylling/kalkun, spesielt fordi det kan brukes til så og si alt og likevel smake godt :)

Men er også veldig glad i viltkjött, alt fra elg og reinsdyr til björn og villsvin

Skrevet

Jeg er en skikkelig kjøtteter og elsker det meste av kjøtt, men på syns kanskje at elg er det beste kjøttet generelt sett. Ellers er jeg veldig glad i både storfe, kylling, villsvin, og lam.

Skrevet

Oooi, dette var vanskelig, å bare like en best liksom, går det i det hele tatt an? Jeg elsker kjøtt... I dag hadde vi oksehaleragu til middag og det var vanvittig godt, så har vi hare til middag en dag og det er namm namm, så har vi rype, mmmm så deilig, så har vi enten elg eller reinsdyr, eller hjort og jeg blir så mett at du må nesten bære meg til sofaen for det er så mørt og fantastisk. Jeg har ikke smakt bjørn eller rev men de sier jo at det er smakfullt så det skal nok forbi ganen før jeg dør. Men ellers må jeg si at det er nesten umulig å velge bare en. Men jeg føler på mange måter at kylling er veldig kjedelig om det ikke marineres og du gjør litt ut av det med krydder og andre magiske greier, alt kan jo sammenlignes med kylling kanskje fordi det er en "plain" rett. Og lam føler jeg ofte også blir kjedelig.

Men om jeg må si en rett for resten av livet må jeg nok si storfe ku/okse.

Men i det store og hele er jeg en kjøtt elsker :spise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker best tamfe.

Anonym poster: 5716a22183de7dc1bf36edfe3fd10952

Skrevet

Stemte hjort, men er egentlig veldig glad i vilt generelt.

Og både kalkun og and er nydelig!

Forresten, når noe så obskurt som rev blir tatt med i avstemningen, så synes jeg virkelig at både kalkun, and og struts burde få være med og!

• Liker 1
Gjest Borghild
Skrevet

Liker best kylling, men er også glad i kalkun, and, elg, svin og okse. Spiser det meste unntatt hest og sau. Rev og bjørn er heller ikke fristende å smake på.

Skrevet

Tror revekjøtt er helt uspiselig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Liker best storfekjøtt (både ku/okse/hest), men er også glad i kylling og kalkun. Annet kjøtt spiser jeg omtrent ikke (av svinekjøtt er det kun servelat og skinke, spiser ikke lam, vilt osv).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

I det siste har jeg spist ganske mye kyllingkjøtt..

Skrevet

Det er mye vanligere å røyke rev enn å spise rev, og det er også langt mindre risikabelt. Revekjøttet inneholder ofte trikiner, så det egner seg dårlig som mat.

• Liker 2
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg liker kylling best, både fordi det er sunt, enkelt, billig og ikke minst kjempe godt. Veldig enkelt å tilbrede, og kan brukes i de aller fleste retter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...