Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å lese bøker som er sannhet, eller lignende. Eks på bøker som dette som jeg har lest er :

- En ung jentes siste ord ( Regine Stokke)

- Idas dans

- 1039 tage

- " jeg tenker nok du skjønner det skjøl"

Noen som har noen tips om bøker i denne kategorien jeg kan lese? Og eventuelt filmer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa prinsesse, handler om en dame som ble misbrukt av faren sin :)

Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

Selv tausheten tar slutt av Ingrid Betancourt!

AnonymBruker
Skrevet

Dankert-Anna

Anonym poster: c3fca4d8dbf4a7f23464fe3e13ccbdba

Skrevet

Veien til karlsvogna(nydelig norsk bok!)-Jon Magnus

Solgt-Zana Mushen

Ikke uten min datter-Betty Mahomoody

AnonymBruker
Skrevet

Portia de Rossi - Unbearable Lightness. Boka handler om de Rossis kamp mot spiseforstyrrelse, hennes frykt for at media skulle finne ut at hun er lesbisk og mye mer. Verdt å lese. Sterkt å lese hvordan en person med spiseforstyrrelse tenker, hva man spiser og hvordan man spiser.

Betty DeGeneres - Love Ellen. En flott bok, hvor moren til Ellen DeGeneres skriver om datterens liv, fra hun er liten, til hun begynner med stand-up, kommer ut av skapet, mister kjæresten sin i en bilulykke og dermed kommer opp med en av hennes mest berømte stand-up vitser som sendte henne til Johnny Carson show. Boka tar også opp Ellens kamp for å kunne drive med det hun ville, selv om mange slåss mot henne, kun på grunn av hennes legning. En viktig bok for alle som har interesse for temaet homofili.

Er glad i biografier og spesielt bøker om homofili, så kan også anbefale biografiene til Ricky Martin (Me), Chely Wright (Like Me) og Jane Lynch (Happy Accidents).

Anonym poster: 7b1c597a9a3c684d90cd69f70c934f68

Skrevet

Månefeen: bok om spiseforstyrrelser

Skarpskytter på østfronten: tysk soldat sine memoarer om hverdangen som skarpskytter på østronten under 2.verdenskrig.

La meg leve: norsk mann som blir tatt til fange og sendt til konsentrasjonsleirer under 2.verdennskrig.

Skrevet

Det er en bok som virkelig treffer. Har lest den ganske mange ganger for å si det sånn.

Den er så vond at jeg må legge den fra meg flere ganger mens jeg leser den......har en greie med at jeg må kjøpe de bøkene jeg liker, så den har plass i heimen. Lest den flere ganger.

Gjest Blomst83
Skrevet

Den er så vond at jeg må legge den fra meg flere ganger mens jeg leser den......har en greie med at jeg må kjøpe de bøkene jeg liker, så den har plass i heimen. Lest den flere ganger.

Sånn er jeg også. Å leie på biblotek fungerer dårlig for meg.

Skrevet

Herman Sachnowitz: "Det angår også deg". Sachnowitz var norsk jøde, overlevde Auschwitz, og boka er hans beretning om livet i leiren. Den ryster meg i mitt innerste - hver gang jeg leser den. En meget viktig bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...