Gjest 2_smaa Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Har kommet i et vondt dillema for noe jeg synes er veldig dumt i barnehage politikken. Jeg flyttet til nabokommunen, og måtte derfor søke ny barnehage plass til mine barn på 2 og 4 år. Fikk svar at det ikke var noen ledige barnehager til dem, slik at vi måtte stå på venteliste. Søkte da om å få beholde barnehage i tidligere bosted kommune og det fikk vi. Dette var i desember. Nå har jeg fått svar fra vår nye kommune at de kan begge få plass i samme barnehage, men da må de begynne i midten av mai. (Hovedopptaket har vært nå i kommunen) hvor egentlig minste mann fikk plass men ikke eldste. Jeg ble overlykkelig, de kan fortsette gåni barnehage sammen som betyr mye for dem og for meg, en barnehage jeg ønsket og det er i vår kommune. Men så fikk jeg vite at selv om frist for oppsigelse her er 20 april pga hovedopptak forfaller da, så er siste oppsigelse dag i gamel kommune 15 mars. Så om de ikke får noen andre barn til å ta deres plass så må jeg betale 9 000 kr for mai, juni og juli. Skjønner ikke hvordan vi slal klare det :-/ surt å betale for en plass man ikke bruker. Jeg vet det er mangel på barnehage plasser i kommunen vi flyttet fra, og det er en populær barnehage så skulle ikke tro det skulle være vansklig fylle de plassene. Uansett så syned jeg det er et dårlig opplegg. Forstår godt oppsigelse tid, men at man må vite allerede i mars ellers må man betale ut året synes jeg er høl i hode :-( :-(
Gjest Magdalene Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Det er vel tre mnd oppsigelse? Noe som er ganske naturlig.. Jeg hadde satset på at plassene blr besatt ganske fort jeg. 2
Britt Banditt Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Er ikke juli uansett betalingsfri måned? (Er sånn i min kommune tror jeg) Correct me if I'm wrong, men mener å huske det er sånn. 1
Gjest Magdalene Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Er ikke juli uansett betalingsfri måned? (Er sånn i min kommune tror jeg) Correct me if I'm wrong, men mener å huske det er sånn. Det er det her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå