Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er trist her jeg sitter, og søker råd her etter endeløse netter.

Samboer og jeg har vert sammen i 1,5 år, og samboere i to måneder. Tiden sammen har vert så nær som problemfri. Vi har vist respekt for hverandre, og kjærligheten har vert sterk fra vi møttes. Jeg har stolt 100 % på han, av ren magefølelse.

Første måneden var jeg utrolig forelsket i ham, og vi tilbragte nesten hele tiden med hverandre. Selv om vi ikke offisielt var kjærester, fungerte det slik. Jeg ble godt kjent med hans kompiser og han med mine venninner. Det gikk ganske fort med andre ord.

For noen uker siden fikk jeg vite av en felles bekjent, at det ikke bare var meg samboer holdt på meg i den første måneden. Men hans eks. Det eneste samboer fortalte om henne, var at de var venner og ingenting var uoppklart. Eksen hadde betydelig kjærlighetssorg da hun fikk vite om meg. Likevel møttes de over middager og filmkvelder, og en overnatting jeg ikke vet om. Hun har tydelig prøvd seg på han, men jeg vet ikke om han har gjort motstand. Noen måneder etter vi offisielt ble kjærester, har han besøkt henne i skjul, da hun fortsatt var i kjærlighetssorg.

Dette plager meg ikke nevneverdig, men på grunn av dette klarer jeg ikke å stole på han ordentlig. Ærlighet setter jeg svært høyt.

Hva gjør jeg? Jeg har ikke fortalt dette til samboer.

Anonym poster: 3103cf3853b869a14eeee0e10b42687b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en liten konfrontasjon for å få oppklart alt sammen?

Anonym poster: fffc1b792904bddbe3acbbf55f8870f5

Skrevet

Du skal slutte å si at det ikke plager deg nevneverdig. Siden du nevner dette på KG så plager det deg nok til at det er grunn til å snakke med mannen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han ville nok ha exsen på gress til han var sikker på at han fikk deg eller noe. Men er du helt sikker på at han ikke holder på med henne enda?

Anonym poster: 3a09b582c42f6c405cf42c9cfa9e1403

AnonymBruker
Skrevet

Han ville nok ha exsen på gress til han var sikker på at han fikk deg eller noe. Men er du helt sikker på at han ikke holder på med henne enda?

Anonym poster: 3a09b582c42f6c405cf42c9cfa9e1403

Jeg har fortalt at jeg ikke liker at de har mye kontakt, fordi jeg har merket at hun ikke er over han. Hun er pågående og spør mye om meg, og småflørter med han Han nekter å avbryte kontakten, men det er hans valg.

Jeg skjønner ikke hvorfor han fortsatt har kontakten, det sårer henne bare antageligvis hvis han ikke vil noe mer med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager å måtte si det, men dette er klassisk hos vinglemenn som vil ha i pose og sekk.

Min erfaring: De sier til henne (eller meg, hvis jeg er den nye) at jeg (eller hun) har kjærlighetssorg og at de bare hjelper og støtter. Så er det egentlig mye mer på gang, og det slutter ikke før hun sier stopp. Først da får den nye han for seg selv.

Hvis din situasjon stemmer med min erfaring, har de altså holdt på helt til hun fikk nok av at han ikke kunne være trofast mot henne.

Anonym poster: 2f03c1e2036733ea674f10885904e45a

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

I overskriften skriver du at samboer datet på si, og så skriver du at det ikke plager deg nevneverdig? :klo:

Er du redd for at hun fortsatt er inne i bildet?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fortalt at jeg ikke liker at de har mye kontakt, fordi jeg har merket at hun ikke er over han. Hun er pågående og spør mye om meg, og småflørter med han Han nekter å avbryte kontakten, men det er hans valg.

Jeg skjønner ikke hvorfor han fortsatt har kontakten, det sårer henne bare antageligvis hvis han ikke vil noe mer med henne.

Samme gjest som over.

Høres ut som at han holder på med dere begge to. Han er hvertfall ikke ferdig med eksen, for da ville hun vært ute av bildet.

AnonymBruker
Skrevet

I overskriften skriver du at samboer datet på si, og så skriver du at det ikke plager deg nevneverdig? :klo:

Er du redd for at hun fortsatt er inne i bildet?

Jo, siden vi ikke offisielt var sammen har jeg vell ikke "retten til å klage/være lei meg"

Jeg trodde ikke hun var i bildet. Men nå er jeg plutselig veldig i tvil, siden han løy.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, siden vi ikke offisielt var sammen har jeg vell ikke "retten til å klage/være lei meg"

Jeg trodde ikke hun var i bildet. Men nå er jeg plutselig veldig i tvil, siden han løy.

Du har all grunn til å være i tvil. Det er ofte sånn det er når man ikke er offisielt sammen og han fremdeles trøster eksen. Sånn som hun ser det er det kanskje de som fremdeles er sammen.

Anonym poster: 2f03c1e2036733ea674f10885904e45a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste måten du (muligens) kan finne ut av det, er å snakke med han om det. Jeg hadde vel ikke delt noe forståelse for hvorfor de fortsatt skal være venner, bare fordi at hun har kjærlighetssorg? Liten seriøsitet på den mannen syns nå jeg, og jeg hadde ikke vært komfortabel med det. Jeg hadde derfor satt ned foten og bedt om å få en slutt på det. Han er jo i et forhold med deg, hvorfor skal han da måtte ha så mye med en eks å gjøre? Han gjorde det vel slutt for en grunn? Så hvorfor fortsette kontakten?

Anonym poster: 08763fad21bf8de21fc1aa28f4a57f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med ham om dette. Selv om dere ikke var offisielt sammen hadde dere kanskje snakket om å date bare hverandre? Det avtalte i hvert fall kjæresten min og jeg veldig tidlig. Å treffe en eks betyr ikke nødvendigvis at det var noe mellom dem (fra hans side). Jeg hadde en del kontakt med min eks mens han hadde begynt å date ei ny - jeg var på det rene med dette og kom aldri i veien for dem (hverken han eller jeg ville det, og han hadde hatt ryggrad nok til å avvise meg). Men som sagt, siden dette faktisk er noe du går og tenker på, og som jeg ville syntes var kjipt å få høre via andre, synes jeg absolutt du skal snakke med samboeren din om dette. Ettersom forholdet deres ellers er så bra, trenger det ikke bli noen stor sak, men det kan være godt å få kortene på bordet og gå videre med det som er bra.

Anonym poster: e4a1d7bc8cb53854d120f98e26b387ce

Skrevet

Jeg tror det egentlige problemet er at han ikke vil kutte kontakten med eksen sin, og ikke at han holdte på meg henne den første måneden før dere ble sammen.

Det virker som han har uoppklarte følelser ovenfor henne/de ligger sammen i skjul. Og hvis jeg var deg ville jeg ikke tålt at samboeren min hadde så god kontakt med eksen sin....

• Liker 2
Skrevet

Hei ts,

hvor lang tid gikk det ca fra det var slutt med eksen til han begynte å date deg?

Kan du være hans rebound og at han egenltig ikke er ferdig med henne?

Kanskje dette er nok et eksempel på at folk hopper for raskt inn i forhold...( jeg tenker HAN her ), vær singel ei stund før dere hopper inn i et forhold! Så lei av desperate menn som ikke klarer å være alene!

Skrevet

jeg hadde en ex som var på samme måten. han og exsen var jo bare venner og de måtte vist ha masse kontakt mange dager i uka, og han måtte hjelpe henne med alt mulig. Det viste seg jo at han også holdt henne på gress, da hun plutselig sluttet og ta kontakt med han og han fikk en kjempe kjærlighetssorg.

Så jeg ville vært utrolig skeptisk til en fyr som ikke klarer å gi slipp på eksen sin med medfølgende dårlige unnskyldninger. Hadde de bare vært venner så kunne jo du ha blitt med å hengt med de ihvertfall.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...