Gå til innhold

En passende avskjedsgave?

Fremhevede innlegg

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Hva regnes egentlig som en avskjedsgave?

For meg er det mest ment som en liten oppmerksomhet i anledning en kollega som slutter i en jobb.

Og det som faller meg inn da er kanskje en god og dyr vin eller noe annet.

Men hvorfor har folk begynt å kjøpe gavekort? Er ikke det nesten like vulgært som å gi folk en neve penger å si "takk for samarbeidet"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig når det gjelder gavekort. Om man absolutt ikke kommer på noe ville jeg heller gitt blomster eller vin istedet for gavekort. Jeg har sett mange forskjellige avskjedsgaver, alt fra potteplanter til vinglass, vaser, morsomme kaffekrus, bøker +++

Skrevet

Uff..men det erikke no morsomt å få en fæl nips-gjenstand som man ikke kan fordra. Jeg fikk en gang en klokke formet som en bamse som satt på en bok. Helt gyselig (syntes jeg) og så langt fra min stil som det er mulig å komme.

Heldigvis gikk den feil så jeg kunne med god samvittighet bytte den :oops:

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

hvem som helst kan vel trampe i salaten når det gjelder "ting" i avskjedsgave, men jeg synes likvel at er ganske smakløst å gi noen et gavekort.

(helt klart, noen personer som blir satt til å kjøpe gaven vet ikke hva de holder på med, eller tenker litt for mye på hva de ville likt å få.)

Skrevet

Vi kjøpte gavekort hos gullsmeden til ei en gang fordi vi viste at hun ønsket seg veldig ett nytt kjede men ikke "hadde råd" til å kjøpe det selv. Siden vi ikke viste akkurat hvilket kjede det var gav vi gavekort i den forretningen hun hadde sett det ut...

Ellers ville jeg aldri gitt gavekort nei!

Skrevet

Når det er spesielle dager som skal markeres synes jeg det er mye bedre å gi/få noe personlig

Noe som man kan se tilbake på senere, og vite at det fikk man fra feks. jobben!!

...men for all del, det er bedre å gi gavekort enn å ta sjansen på å kjøpe en nyyyydelig porselensfigur, som viser seg å være akkurat slike de fleste stuver unna på loftet!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns det er greit med gavekort, da kan man selv kjøpe "en varig ting" som man liker i stedet for at kollegene har kjøpt noe du helst ikke ville ha. Hvis man da ikke vet om noe spesielt som vedkommende ønsker, da kan man kjøpe det.

Har akkurat hatt rund dag og fikk gavekort fra jobben og kollegene. Det gis ofte gavekort her som påskjønnelser o.l. og da pleier det alltid å være gavekort fra sentrumsforeningen - det kan brukes i omtrent alle butikkene i hele byen. Men nå har de kjøpt gavekort til meg på et kjøpesenter (det er første gang jeg får gavekort på jobben da jeg er ganske ny her). Det er et slikt jåle-kjøpesenter, så jeg blir vel nødt til å kjøpe klær da.... Hadde jeg fått et sentrums-gavekort så hadde jeg strena rett inn på kunstgalleriet og kjøpt noe skikkelig å ha på veggen.

Jaja, de mener det sikkert godt. Men kjenner meg ikke godt nok, tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...