Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noe tips til meg? Jeg har kun vært sammen med ei jente 1 måned og har ingen jentevenner, så jeg er mildt sagt ikke erfaren med jenter. Noen ganger når jeg går ute i byen så smiler en jente tli meg, men i stedet for å smile tilbake til henne så stirrer jeg bare på henne... jeg karer ikke smile tilbake. Det som skjer da er at hun slutter å smile med en gang og kikker ned i bakken og ser litt lei seg ut. Jeg skjønner ikke hvorfor meg gjør det og føler meg så utrolig dum. Hva kan jeg gjøre? Må jeg gå til psykolog? Jeg har kjempelyst på en kjæreste, men skjønner ikke hvordan jeg kan få det til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var det endel skrivefeil, beklager det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at du må første prøve å forstå hvorfor du ikke kan smile. Har det noe med at du misliker hvordan du tar deg ut når du smiler?

Det andre steget er at du må ha et mål og det kan f.eks være at i løpet av en kveld vil du smile til minst 3 jenter.

LYKKE TIL :klem:

Anonym poster: e377171f921fa29d4e17e34e2c7c50eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kansje prøve å slutte å tenke på kjæreste?

Og heller fokusere på å faktisk smile for å være hyggelig.

Kansje du blir usikker for du tenker for mye, f.eks på at du ønsker deg en kjæreste.

Så hvis du prøver å slutte med det, men heller fokuserer på å ta kontakt og smile uten grunn, så kansje?

Anonym poster: 2ebafce119b99de790f36be90368a451

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn for å smile tilbake! Det kan være lurt å trene seg opp ved å fks smile til barn, en eldre mann på bussen osv :)

Anonym poster: 2a35dcc6b1626b5b8f6d427afbf7aca3

AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner til hvorfor du ikke klarer å smile, så å begynne med det kan være en start. Prøv å sette ord på hvordan det føles, hva du tenker (om du tenker noe i det hele tatt, eller dreier det seg mer om hjerneteppe?), hvordan resten av kroppen din reagerer (innvendig som utvendig) og så videre. Analysér litt, rett og slett, men ikke gå deg helt vill i tankerekka.

Etter det kan du prøve å konsentrere deg om å smile til en enkelt jente; bruk hodet, sett klar 'smilemunnen' og hold tankene samlet om å skulle smile når du får blikkontakt. Dette er nokså vanskelig i begynnelsen og vil nok kjennes nokså stakkato og falskt i begynnelsen, men det går seg til.

Anonym poster: a90048efbbefd9ca88795dabb39efc8e

AnonymBruker
Skrevet

Øv på å smile i speilet til deg selv. :)

Anonym poster: c66c5b5f3843857567e308163192ed01

Skrevet

Tusen takk for svarene deres. Jeg tror grunnen til at jeg ikke tør å smile tilbake er fordi jeg har så lyst til å få meg kjæreste.... og når ei jente smiler til meg så forstår jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er veldig usikker på meg selv når det kommer til jenter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...