Gå til innhold

Klarer ikke svelge-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mat er generelt godt, ikke sant? Men alle har vi nok et eller annet vi knapt orker tanken på. Og her gjelder kun ting man faktisk har smakt!!

Selv sliter jeg veldig med følgende:

Blomkålsuppe (pappa tvang i meg en porsjon som liten-jeg ble dårlig-aldri mer!!)

Bananer-elsker smaken men fikser ikke konsistensen.

Fiskeboller, rogn, lungemos, fleskepølse, hermetiske fersken, wienerbrød, gelé.

Appelsinjuice-brukte alltid dette som blandevann før i tiden og har drukket meg dårlig så mange ganger, at fortsatt kjenner jeg spritsmak når jeg drikker juice. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erter, svisker, bønner... :kvalm:

Skrevet

- Mammas gresskargrateng, jeg blir enda kvalm bare ved tanken.

- All suppe med biter i, flytende mat med biter gir meg en fornemmelse av spy. Høres helt teit ut, men det klarer jeg bare ikke å spise.

- Linser og bønner, helst ikke. Kunne kanskje tvunget det i meg, men jeg synes det er skikkelig ekkelt.

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke med min beste vilje komme på mat jeg har smakt og funnet så grusom at jeg ikke klarer tanken på å spise det igjen. Det er selvfølgelig ikke all mat jeg liker like godt, men noe jeg absolutt ikke klarer å svelge? Nei, det tror jeg ikke.

Skrevet

Det er endel jeg ikke liker, men ingenting jeg ikke kan svelge.. Har i alle fall ikke kommet over noe til dags dato, og jeg har både spist slange og drukket slangegalle...

Skrevet

Rosiner... :tunge1: en ekkel overraskelse i ethvert bakverk... *grøsse*

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Kaviar!!!!

Får-i-kål

mange sorter fisk tillaget på firskjellige måter...(orker ikke å begynne p ramse opp)

Fiskekaker

sikkert myyyyyyyye mer..... (er ganske kresen når det gjelder mat med slimete ting på)

Skrevet
Linser :Nikke::kvalm:
Skrevet
drukket slangegalle...

:o.......schkåååååååål!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Reker. ÆÆÆÆÆsjjjssssj.blærk

Gjest gjesta
Skrevet

Pinnekjøtt!

Fikk det første gang hos en venninne. Da hadde jeg virkelig vanskeligheter med å takke for deilig mat :oops:

Samboer har fått beskjed om at jeg vil ha 24t varsel når han skal lage pinnekjøtt slik at jeg får mulighet til å gjøre en avtale utenfor husets fire vegger. Ikke bare det at jeg ikke klarer å spise det, men det stinker i huset også.

Og gjett hvem som ville ha pinnekjøtt julaftenen... Joda, samboer og ungene hans. Da hadde jeg grått mine modige tårer hvis jeg hadde fått det servert på en slik dag.

Skrevet

Klarer ikke! Klarer absolutt ikke kald mat, ja, selvfølgelig kald mat som egentlig burde være varm!!!

Kald gryterett, kald pizza, kalde fiskeboller, kald potet! Uæææææk!!

Dette er nærmest en fobi hos meg. Jeg klarer ikke engang å være borti kald mat med hendene, langt mindre se noen som spiser kald mat!!! Vet ikke hvilket traumatisk hendelse som har forårsaket dette, men ubehagelig er det i allefall! :grøss:

Ellers er jeg rimelig altetende. Så lenge det ikke er kald mat som egentlig burde være varm så er jeg glad! :ler2:

Skrevet

Jeg orker heller ikke tanken på å spise pinnekjøtt. Men laks må være det desidert verste- jeg brekker meg lenge før jeg har rukket å svelge det ned.

Skrevet

Fiskegrateng!! Yuck yuck yuck!!! Spesielt hjemmelaget, blir kvalm av tanken.

Gjest Emera
Skrevet
drukket slangegalle...

:hakeslepp: Sikker på at det ikke var en drøm..?

Vel, jeg klarer ikke å svelge svisker. Har prøvd flere ganger, men det går bare ikke.

Skrevet

Har problemer med bønner, rogn/raviar, blekksprut og snegler. :kvalm:

Jeg klarer til nøds å presse ned sopp, paprika og fårekjøtt (pinnekjøtt er godt).

Skrevet

Pinnekjøtt er jo knall godt :)

...men lever - usj....det er det en ekkel konsistens på...men smaken er ikke så ille :oops: ....så når sambo vil ha lever er det poteter, saus og grønnsaker til meg, ja...

Godt vi er forskjellige....

Gjest Poirot
Skrevet

Mye jeg ikke liker, men det meste klarer jeg å svelge ned om jeg "må".

Rogn, kaviar og innmat her jeg imidlertid store probelemr med, det går rett og slett ikke ned.

Gjest rabrabara
Skrevet

Lever, erter og bønner. Isj og æsj! Er ikke glad i gammel-ost heller. Smaker maling..

Skrevet
Er ikke glad i gammel-ost heller. Smaker maling..

:hoho: Sorry, syntes bare det var en så ustyrtelig morsom sammenligning. Kunne aldri forestille meg at det smaker som maling, liksom :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...