AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Hva er viktig for å ta best mulig vare på pcen (laptop)? Bør ikke batteriet stå i i det heletatt, så lenge man har en kontakt i nærheten og får strøm derfra når man sitter ved pcen? Anonym poster: abb9d09b59f64c9b0d87e44b446d27c0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Håper noen vet om man bør ta ut batteriet når pcen som regel bare skal stå på et sted, og i nærheten av stikkontakt. Får ikke noe klart svar når jeg søker på nettet.. Anonym poster: abb9d09b59f64c9b0d87e44b446d27c0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Pc'n skrur seg av om du tar ut batteriet. Er vel mer strømledninga du tenker på? Den kan du ta ut, og la pc'n bruke bare batteriet. Anonym poster: a7bbace7a30d7301b542b699764a273b
sofie777 Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Jeg har alltid hatt batteriet stående i. Noen laptoper kan jo ikke stå skikkelig om ikke batteriet er der det skal være. Har ikke tenkt tanken på at det skal være ute. Jeg har en "stasjonær" laptop som står på samme sted hele tiden og den får alltid strøm.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 For pc'en i seg selv har det lite å si om batteriet står i samtidig. Men for batteriets skyld er det greit å la være, ettersom oppladbare batterier bare kan lades et visst antall ganger før de mister piffen. (Ganske mange, men likevel - ingen vits i å "bruke kvoten" på gjentatte oppladinger man ikke trenger.) Anonym poster: 72b1a004b937a3098fa897670bb480a9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Pc'n skrur seg av om du tar ut batteriet. Er vel mer strømledninga du tenker på? Den kan du ta ut, og la pc'n bruke bare batteriet. Anonym poster: a7bbace7a30d7301b542b699764a273b Nei? Jeg tror man kan ta ut batteriet og bare la strømledningen stå i. Har hørt at det er smart å gjøre, men ble litt usikker når jeg nå prøvde å finne info på nettet... Bør jeg mao. la batteriet være i kun når jeg skal bruke pcen et sted det ikke er stikkontakt? Kjenner ei som har en data hvor batteriet alltid har stått i. Når hun er på steder uten stikkontakt, holder strømmen seg bare i noen minutter... Hun tror det er fordi batteriet alltid har stått i. Har sett folk se film på pc uten at strømladeren har stått i. Og har antatt at de har vært nøye med å bare la batteriet være i når det er helt nødvendig...? Anonym poster: abb9d09b59f64c9b0d87e44b446d27c0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Nei? Jeg tror man kan ta ut batteriet og bare la strømledningen stå i. Har hørt at det er smart å gjøre, men ble litt usikker når jeg nå prøvde å finne info på nettet... Bør jeg mao. la batteriet være i kun når jeg skal bruke pcen et sted det ikke er stikkontakt? Kjenner ei som har en data hvor batteriet alltid har stått i. Når hun er på steder uten stikkontakt, holder strømmen seg bare i noen minutter... Hun tror det er fordi batteriet alltid har stått i. Har sett folk se film på pc uten at strømladeren har stått i. Og har antatt at de har vært nøye med å bare la batteriet være i når det er helt nødvendig...? Anonym poster: abb9d09b59f64c9b0d87e44b446d27c0 Det er hovedsaklig to ting som senker levetiden til moderne laptopbatterier: 1.Varme 2.Mange opp/utladinger Om pcen alltid står ikoblet strøm, vil ikke batteriet bli utladet, men det vil bli utsatt for en del varme. Jo kraftigere pc, jo mer varme (typisk spill-pc). Bruker man pcen ofte uten lader, vil batteriet bli utladet/oppladet i tillegg. Den beste strategien, syns jeg, er å gå etter en stillegående pc som ikke er bygget for max ytelse. Den trekker lite strøm fra batteriet, og den utviklet også mindre varme. Begge deler gjør at batteriet varer lenge, både i timer og måneder. Å ta ut batteriet er noget ekstremt, men det vil selvsagt øke levetiden mest av alle "metodene". Men litt av poenget med en bærbar er jo at man kan bære den rundtomkring? Skal man likevel bruke pc på samme sted hele tiden er det like greit å gå for en stasjonær maskin først som sist. Man trenger ikke lengre noe svært tower ved siden av skjermen, så plasshensyn er ikke like relevant som det en gang var. Anonym poster: 23286dd417ba565874fa87141465a8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå