AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Hei alle flotte mennesker der ute! Jeg har akkurat lagt bak meg et svangerskap, og ønsker nå å gå ned i vekt. jeg er 1.75 og veier 102 kg. Før svangerskapet var jeg nede i 83 kg, men ønsker nå å gå enda mer ned. Har et langsiktig mål på 30 kg. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal starte og hvordan jeg skal klare å gjennomføre dette. Noen her ute som har gått mye ned i vekt som kan komme med noen tips? Anbefaler dere lavkarbo, lavkalori? Noen form for dietter? Jeg trener 3 ganger i uken, og det har jeg tenkt å fortsette med. Tusen takk for svar alle sammen :-) Anonym poster: 88e39fb1d2f0a19f26b0c0132953c51d
Rosewood Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 For all del ikke begynn med diett. Tenk langsiktig, noe du kan leve med lenge. Lavkalori eller lavkarbo, her må du bare prøve deg frem. Du kan begynne med å bytte ut lyst brød, hvit ris og hvitpasta med grovbrød, brun ris og fullkornspasta. Spis rent kjøtt som kylling og svinekjøtt, og fisk. Kyllingkjøttdeig og karbonadedeig. Bytt ut rømmen med mager kesam. Snop kun en gang i uka. Spis mer grønnsaker og frukt. Lag helst maten fra bunnen av, da har du mer kontroll på hva du får i deg mindre sukker og salt. Drikk masse vann og grønn te 1
Wiggins Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Hei alle flotte mennesker der ute! Jeg har akkurat lagt bak meg et svangerskap, og ønsker nå å gå ned i vekt. jeg er 1.75 og veier 102 kg. Før svangerskapet var jeg nede i 83 kg, men ønsker nå å gå enda mer ned. Har et langsiktig mål på 30 kg. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal starte og hvordan jeg skal klare å gjennomføre dette. Noen her ute som har gått mye ned i vekt som kan komme med noen tips? Anbefaler dere lavkarbo, lavkalori? Noen form for dietter? Jeg trener 3 ganger i uken, og det har jeg tenkt å fortsette med. Tusen takk for svar alle sammen :-) Anonym poster: 88e39fb1d2f0a19f26b0c0132953c51d Det viktigste er at du må se på dette som et langsiktig prosjekt. Det er fullt mulig å gå mye ned raskt, men da vil du med 99,9% sannsynlighet legge på deg minst like mye etterpå. Det nest viktigste er at du ikke tenker på dette som en slankekur, men en permanent livsstilsendring. Jeg har en kollega som er rimelig overvektig, som begynte på et "skikkelig" slankeopplegg i fjor. Han gikk ned 12 kilo, men så orket han ikke mer. Det må være en livsstil som du kan beholde resten av livet. Det er lite trolig at du kan legge om kostholdet totalt nå og opprettholde det over måneder og år. "En reise på tusen mil begynner med det første skritt", sies det. Det første du kan gjøre er å ikke kutte ut, men skjære ned på mengden snacks og godteri. Jeg vet ikke hvor mye du får i deg, det er jo noen som er overvektige uten at de nødvendigvis spiser så mye søppelmat. Hvordan ser egentlig kostholdet ditt ut i dag? Du trener tre ganger i uka, hva slags treningsform er det? Alt som får opp pulsen er bra, men noen treningsformer gir mer effekt enn andre. Du som er såpass overvektig bør ikke jogge, det blir veldig hardt for sener og ledd. Da er det bedre med sykling og svømming. Det aller viktigste er imidlertid å røre på seg litt hver dag, gjerne i tillegg til å trene. Det er stor forskjell på om du kjører bil til jobb, så sitter foran PC-en der hele dagen, kjører bil hjem og så sitter foran TV-en (nå blir det vel litt aktivitet med småbarn vil jeg tro ). Prøv å legge inn litt ekstra ståing og gåing i hverdagen, så blir det for litt forbrenning av det.
Redbull Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Hei ts! Jeg er i samme båt som deg, med nesten de samme tallene. Nå er jeg høygravid da, så er ennå litt "unnskyldt". Men hvis du vil kan vi godt snakkes på PM, om hvordan vi føler dagen har gått, om vi har trent (blir ikke de store treningsturene på meg ennå) og hvordan vi har spist. Bare ta kontakt hvis du føler for det, ingen sure miner om du ikke gjør d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Tusen takk for svar alle! Jeg spiser sjeldent og aldri godteri og snop. Kostholdet generellt er helt ok. Glemmer meg av avogtil og spiser noe mindre sunt. spiser så å si aldri brød, heller knekkebrød. ikke mye pasta heller. Det er ikke ut som om jeg er 102 kg, for å være helt ærlig. alle som tipper hvor mye jeg veier sier rundt 70. og det uten at jeg sier hvor tung jeg egentlig er. Hvor lenge med trening og bra kosthold trengs for å se forskjell på vekten? Redbull, jeg sender deg en PM:) TS Anonym poster: 88e39fb1d2f0a19f26b0c0132953c51d
Sparks Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Hvordan jeg gikk ned 9 kilo på 2 måneder: Holdt kaloriinntaket fra 1200-1600. Trente 4 ganger i uka. Og man kunne virkelig se at jeg hadde gått ned 9 kilo også. Trikset er jo bare å ikke la seg selv gå. Var heller ikke noe sunn når jeg fikk i meg så få kalorier, var ekstremt usunn. Digg "diett", hihi
Wiggins Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Det viktigste er at du må se på dette som et langsiktig prosjekt. Det er fullt mulig å gå mye ned raskt, men da vil du med 99,9% sannsynlighet legge på deg minst like mye etterpå. Det nest viktigste er at du ikke tenker på dette som en slankekur, men en permanent livsstilsendring. Jeg har en kollega som er rimelig overvektig, som begynte på et "skikkelig" slankeopplegg i fjor. Han gikk ned 12 kilo, men så orket han ikke mer. Det må være en livsstil som du kan beholde resten av livet. Det er lite trolig at du kan legge om kostholdet totalt nå og opprettholde det over måneder og år. "En reise på tusen mil begynner med det første skritt", sies det. Det første du kan gjøre er å ikke kutte ut, men skjære ned på mengden snacks og godteri. Jeg vet ikke hvor mye du får i deg, det er jo noen som er overvektige uten at de nødvendigvis spiser så mye søppelmat. Hvordan ser egentlig kostholdet ditt ut i dag? Du trener tre ganger i uka, hva slags treningsform er det? Alt som får opp pulsen er bra, men noen treningsformer gir mer effekt enn andre. Du som er såpass overvektig bør ikke jogge, det blir veldig hardt for sener og ledd. Da er det bedre med sykling og svømming. Det aller viktigste er imidlertid å røre på seg litt hver dag, gjerne i tillegg til å trene. Det er stor forskjell på om du kjører bil til jobb, så sitter foran PC-en der hele dagen, kjører bil hjem og så sitter foran TV-en (nå blir det vel litt aktivitet med småbarn vil jeg tro ). Prøv å legge inn litt ekstra ståing og gåing i hverdagen, så blir det fort litt forbrenning av det.
odapia00 Skrevet 9. april 2013 #8 Skrevet 9. april 2013 Har ikke noe erfaring med slanking selv, men hjalp kusina mi å gå ned 35 kg jeg er ingen ekspert, og heller ikke utdannet innen dette. Men det jeg gjorde var å sette opp ett treningsprogram til henne. Hvor du kombinerer lett vekttrening med kardio. Får å få best mulig resultat, ville jeg ikke hevet meg på en pille eller kur. Det aller viktigste er rett kosthold og godt med trening! Begynn med å spise ofte men mindre porsjoner. Og SUNT ikke minst! Kyllingfillet med en god salat, magert rødt kjøtt med grønnsaker, eggehviter, fisk, tunfisk, kalkun, avokado,bønner, og masse annet godsaker Så kan du f. eks trene 5 dager i uken ( hvis du vil) 2 dager styrke og 3 med kondisjon og fettforbrenning. Grunnen til at styrke trening er viktig, er at når du tar av deg og alt fettet som ligger under huden din forsvinner, så vil huden din bli veldig slapp og dissete. Erstatter du fett med muskler vil du få ett stramt å fint resultat + at etter en hard styrke økt vil du brenne ekstra kalorier resten av dagen, for musklene er da brytt ned og bruker energi på å bygge seg opp igjen Og ikke vær redd, en jente har ikke annlegg til å bli "mandig" muskuløs hvis ikke det er det hun går inn for og kanskje slenger med litt ekstra "juks" på veien Forslag : Mandag : Overkropp (styrke) Kjør mellom 15 og 20 reps med korte pauser. 3 sett på hver muskelgruppe. Eks: Nedtrekk 15-20 rep 20 sek pause og gjenta dette 3 ganger tirsdag: Gå en tur i skog og mark, du trenger nødvendigvis ikke å være på svette treningsstudioer får å gå ! Ta med deg en venninde, gå i sånn ett tempo at dere kan føre en samtale.Gjevnt og trutt. Kle deg godt, så du svetter mye Onsdag: Samme greia, du kan også svømme, sykkle ol.. Prøv hvertfall en halvtime om dagen Torsdag: Underkropp, da kjører du samme som overkroppen. Kanskje litt tyngre på beina 10-12 reps hvis du vil stramme opp lår og rumpe å få litt sprett.. Anbefaler på det sterkeste utfall og knebøy til dette ! Fredagen: Jogging, gåing, sykling ol.. samme som de andre dagene I helgene slapper du av og lar kroppen din hvile godt Ett godt tips : Det er 2 ganger i løpet av dagen hvor du forbrenner mest fett. ( så vidt jeg vet ) Det er om morgenen rett etter du er stått opp, og etter en hard styrkeøkt. Dette er fordi du sjokker kroppen din, og den vil da jobbe hardere. Så hvis du virkelig føler for det en dag, sett kl på en time før du skal opp, løp inn på badet å hiv på deg masse tjukt tøy, ha gjerne en ferdig traktet kaffekopp i kjøleskapet som du drikker nedpå ( Smaker ikke godt, men gjør susen ) Og ett eple, så trasker du avgårde, i gjevnt tempo, begynn med en halvtime, og når det ikke føles nok kan du ta 45 min Ble mye surr her, men er vannskelig å forklare når du skal skrive det Min kusine var kjempe fornøyd, hun følgte programmet og var streng med seg selv.. Tok henne ca 4 mnd å gå ned Hvis dette hørtes fornuftig ut så prøv det ut, hvis ikke lar du være Lykke til !
Redbull Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 R1edbull, jeg sender deg en PM:) TS Anonym poster: 88e39fb1d2f0a19f26b0c0132953c51d Gjør det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå