Gå til innhold

introduksjon av gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere introdusere gjestene under middagen og hvordan har dere eventuelt tenkt å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har invitert hundreogseks stykker, så vi skal ha gjestepresentasjon i festprogrammet.

Skrevet

Hei!

Vi tenkte på det, men slo det fra oss. Kommer til å ta for lang tid.

Har heller laget en alfabetisk gjestepresentasjon, som ligger vedlagt i sangheftet sammen med bordplasseringen. Her står det ganske utfyllende hvem de forskjellige er.

Skrevet

Mamma samlet alle gjestene når vi var på vei til lokalet etter fotografering. Hun tok en presentasjonsrunde og fortalte kort hvem alle var, og så ble champagne-glassene delt ut sånn litt før vi kom.

Vi hadde altså ingen "stor" presentasjon...

Skrevet

Vi gjorde det slik at vi som brudepar presenterte alle gjestene. Min mann presenterte sin familie og sine venner, og jeg mine. Da sa vi hva de het og hvilken tilhørighet de hadde til oss. Kjempegreit synes jeg.

Skrevet

En ting til:

Bordplanen var hengt opp på veggen, og den var trykket bakerst i programmet. Det stod det "Kari - brudens tante", "Ruth - venninne" osv...

Gjest Lompa
Skrevet

:o

*GULP* Trodde det holdt at folk fikk mingle litt og bli kjent når de ankommer festlokalet og får en velkomstdrink mens vi er til fotografering......

Skrevet
:o

*GULP* Trodde det holdt at folk fikk mingle litt og bli kjent når de ankommer festlokalet og får en velkomstdrink mens vi er til fotografering......

Selvfølgelig holder det.

Det er ikke alle som har organisert presentasjon av gjestene.

Gjest Lompa
Skrevet

Pheeew!TAKK, minniepus!

Nå ble jeg lettet....

Skrevet

Bare hyggelig :P

Tror vi kanskje skriver xxx - brudens onkel osv i sangheftet.

Skrevet

Selvfølgelig holder det.

Det er ikke alle som har organisert presentasjon av gjestene.

Presentasjonen som mamma tok var ikke planlagt i det hele tatt, hun tok den på sparket fordi flere av gjestene etter tur kom og spurte henne "Hvem er det der?" og "Hvem er alle de der borte??". Vi viste ikke noe om dette før vi fikk se bildene fra den store dagen vi *ler*

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi skal heldigvis bare ha kjente og kjære rundt oss, og de få som ikke har møtt hverandre før får ordne presentasjonen selv.

Skrevet

Hadde jo bare kjente og kjære vi og, men de to familiene kjente hverandre ikke så veldig godt. I alle fall ikke tanter og onkler og sånn fra de forskjellige sidene. Og vennene våre kjente lite til familien og motsatt...

Skrevet

Vi har laget en alfabetisk presentasjon av gjestene, som sier hvem de kjenner (bruden/brudgomen/begge), hvem de er gift/samboer/kjæreste med, hvor de kommer fra, og litt om hva de driver med, dette er skrevet på en lett og litt humoristisk måte, uten at det "driter ut" noen. Denne presentasjonen blir liggende i en mappe, sammen med bordplan (da kan hver enkelt gjest se på bordplanen, finne navnet på den de lurer på, og lese litt om vedkommende) menykort og eventuellt sanger. Dette har tatt litt tid, men jeg tror det kan bli veldig vellykket, da vi skal ha en god blanding av mennesker fra forskjellige deler av vårt liv, som ikke vet hvem hverandre er...

Håper dette gjør at det er lettere å "fronte" hverandre etter middagen, da man har fått noen stikkord om hva folk driver med, hvem de er osv...

Det er mange måter å gjøre det på, og det beste er å finne den måten man selv er komfortabel med. :)

Skrevet

Me hadde ein presentasjon av alle i songheftet, der det stod ein del, faktisk. Det stod kvar dei kom ifrå, kva dei jobba med og kanskje litt morosame ting. Dette var ein stor suksess,som gjorde det veldig mykje lettare for gjestene å snakke med folk dei ikkje kjnede frå før - dei hadde liksom noko å starte ut ifrå!

Me laga denne med overskrifter: Brura sin familie, brudgommen sin familie og vener.

Ellers så ropte toastmaster alle til bords til middagen, og då stod det jo 'onkel Trygve' og sånn på bordkorta, så det vart jo ein slags presentasjon...

Skrevet

Vi henger opp et bordkart og vi har det samme bordkartet i sangheftene. Der står det hvilken tilhørighet alle gjestene har også.

Skrevet

Takk for svar. Tror vi går for en presentasjon i sanghefet. Det hørtes lurt ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...