Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lurt på dette ganske lenge. Har aldri opplevd å mistet følelsene for mine tidligere kjærester, da har det vært deres følelser som har sklidd ut. Hvordan skjer det? Skjer det over tid eller er det slik at man bare plutselig mister dem en dag?

Anonym poster: 14627fd7e19906e4b1af806df8d785da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer vel i all hovedsak over tid -enten man er bevisst det eller ikke.

Det er så mange måter det kan skje på, men for meg mister jeg følelser dersom personen ikke prioriterer meg nok. Altså, jo lenger avstand jeg får til vedkommende, jo mer distanserer jeg meg = følelser forsvinner. Dersom jeg ikke føler meg sett eller forstått, kan det være en avgjørende faktor. I tillegg til dette, kan det være at JEG har forandret meg mye den siste tiden dersom det eksempelvis har skjedd noe stort følelsesmessig eller lignende, og finner dermed ut at vi ikke passer så bra sammen likevel..

Anonym poster: c95720a9258ad5043c4a7ff1fdf7abd5

AnonymBruker
Skrevet

Det har med hvordan man ser livet.

Noen tror det bare handler om en forelskelsesfølelse. Andre, som meg, bygger opp følelser for andre ut fra helt andre premisser. Det er slikt som ikke går over selv om man ikke er forelska mer.

Anonym poster: 61b5b2216de8651ebc21d12d1409a914

Gjest Cytosin
Skrevet

Hva som er årsaken til at jeg mister følelsene mine for en partner tror jeg er ganske sammensatt og har flere årsaker. Når jeg har vært i et langvarig forhold er det noe som skjer over tid. Det kan være at jeg oppdager at vi i grunn er temmelig forskjellige, vil forskjellige ting, vet ikke hvor vi har hverandre, tåpelige uttalelser gang på gang, kommunikasjonsproblemer, usjarmerende trekk, etc.

Når det gjelder folk jeg er på datern med, så er det som regel helt annerledes. Da kan jeg miste følelser for noen over natten, uten at jeg er klar over årsaken til det. Våkner opp en dag og alle følelsene er borte, og jeg blir like perpleks hver gang.

Gjest Elissima
Skrevet

Dette skjønner ikke jeg heller. Min ex sa han aldri har elsket noen så høyt som meg, og et par uker etterpå så hadde han plutselig ikke følelser for meg mer. Sånt forstår ikke jeg. Voksne mennesker snakker sammen når man syns noe ikke fungerer i forholdet, men de fleste menn er jo feige så da er det vel lettere å bare gå.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du tenker tilbake, hvordan var det i begynnelsen av forholdet? Hvem var pådriveren? Mange ganger er det slik at om partneren ikke er den rette, har de dype følelsene heller aldri vært der.

Her er det ikke snakk om å lure den andre, heller at en selv lurer seg selv med følelser som aldri har eksistert.

Gjest Gjest
Skrevet

Å miste følelsene eller endre sitt følelses mønster, er en del av livet. Det blir ofte vanskelig når partneren ikke følger på eller går en annen rettning.

Noen ganger kan det være at mann blir blindt forelsket/betatt av en person,men når en har blitt orntlig kjent var den personen totalt uinteressant og hadde helt andre holdninger,vaner etc enn det en først trodde. Noen ganger kan dette ende i en kvalmende følelse for den andre som er uforenelig med ett kjæresteforhold.

Skrevet

Jeg mistet følelsene for min samboer gjennom 8 år fordi jeg ikke lenger følte meg tiltrukket av han. Det føltes som å kysse eller å være intim med en bestevenn eller bror. Så det gikk rett og slett ikke lenger. Jeg klarer ikke å være sammen med en person jeg ikke orker å være intim med ihvertfall.

Gjest Elissima
Skrevet

Hvis du tenker tilbake, hvordan var det i begynnelsen av forholdet? Hvem var pådriveren? Mange ganger er det slik at om partneren ikke er den rette, har de dype følelsene heller aldri vært der.

Her er det ikke snakk om å lure den andre, heller at en selv lurer seg selv med følelser som aldri har eksistert.

Men hva når den ene parten (mannen) er pådriveren? Han dumper samboeren sin pga deg og kjører flere timer en vei bare for å besøke deg? Hva skal man tro da? I mitt tilfelle holdt jeg veldig tilbake, trodde det bare var en flørt. Så når jeg da etter en stund fikk følelser investerte jeg virkelig alt i forholdet. Ganske surt å ha blitt lurt på denne måten da.. Bortkastet tid for meg, og for han.

Skrevet

kvinnen mister følelser for mannen når mannen blir for tøffel, forutsigbar og kjedelig.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Men hva når den ene parten (mannen) er pådriveren? Han dumper samboeren sin pga deg og kjører flere timer en vei bare for å besøke deg? Hva skal man tro da? I mitt tilfelle holdt jeg veldig tilbake, trodde det bare var en flørt. Så når jeg da etter en stund fikk følelser investerte jeg virkelig alt i forholdet. Ganske surt å ha blitt lurt på denne måten da.. Bortkastet tid for meg, og for han.

Han flyktet fra samboeren og ikke minst seg selv. Du var der for han.

Du var kanskje for snar med å investere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...