Gå til innhold

Synlige resultater på en uke ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninden min fortalte meg i går at etter en uke hadde man sett synelige resultater på slankingen hennes. Jeg slanker meg jeg også, endret kosthold og kuttet ut brusen, men jeg ser ikke resultate rpå verken vekta , klærne eller meg selv enda og nå har det gått en mnd. Siden jeg vet dette er forskjellig på alle mennesker så spør jeg, noen som vet hvor synlig man kan se resulater etter en uke med slanking ?

Anonym poster: abc222b2490cc430686a8dcbfda47921

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser stor forskjell i speilet, på vekta OG på klærene etter en uke på lavlavkarbo.

AnonymBruker
Skrevet

Trener du ? Jeg har tidligere hatt et svært usunt kosthold, masse godteri, brus, boller, baguetter, hambugere osv nesten hele tiden. Nå har jeg skjerpet meg veldig over noen uker, men ser ikke tegn til forbedring på kroppen. Det er ikke så motiverende å fortsette da :\

Skrevet

Trener du ? Jeg har tidligere hatt et svært usunt kosthold, masse godteri, brus, boller, baguetter, hambugere osv nesten hele tiden. Nå har jeg skjerpet meg veldig over noen uker, men ser ikke tegn til forbedring på kroppen. Det er ikke så motiverende å fortsette da :\

Om det var et spørsmål til meg så er svaret nei, jeg trener ikke.

Ved vanlig norsk sundt kosthold går jeg ikke ned i vekt selv om jeg ikke spiser godteri.. selv den gang jeg var ivrig på treningen gikk jeg ikke ned i hverken vekt elelr størrelse.

Løsningen ble lavlavkarbo.. gikk ned 10 kg ganske raskt. Går opp 3kg, og buksene blir for trange om jeg begynner å spise karbohydrater igjen.. men etter en uke på lavkarbo igjen forsvinner kiloene og buksene passer.

Skrevet

Ikke engang når du vet at kroppen din har det bedre?

Skrevet

Jeg spiser ikke lavkarbo men lavkalori pluss at jeg trener mye. Holdt på i rundt 3 mnd. Selvom jeg har gått ned 10 kilo, er det ikke så lett for meg selv å se det, selvom andre legger merke til det. Hodet henger ikke alltid med!

AnonymBruker
Skrevet

Om du har gått en mnd uten noe endring på vekta så er jo det enkle svaret på spørsmålet at du fremdeles spiser like mye som du forbrenner.

Jeg kan jo ikke uttale meg om det er noen annen bakenforliggende sammenheng her, og det finnes jo forskning som tyder på at slanking slettes ikke er så enkelt som kcal inn - kcal ut for alle. Men det er jo heller ikke uvanlig at folk tråkker litt feil i kostholdsjungelen og tror de skal bli tynnere fordi de kjøper fullkornspasta i stedet for vanlig, peanøtter i stedet for chips og nutrliett i stedet for snickers, når de i realiteten får i seg nøyaktig samme mengde kalorier som før.

Du har kuttet ut baguetter og hamburgere, men hva spiser du i stedet for til lunsj og middag? Og ikke minst: i hvor store mengder? Porsjonskontroll er ofte det viktigste når det handler om å kutte kalorier.

Jeg tror også det kan være en idé å prøve lavkarbo, den dietten har hatt noe for seg for mange jeg kjenner som har vært på slankern (som i at de holder seg unna det åpenbart usunne og fetende) i flere år uten å gå ned et gram. Den er jo også litt lettere å forholde seg til, man holder seg unna noen matvarer, ferdig snakka. I kalorijungelen er det hakket vanskeligere å holde styringen på hva man skal spise og ikke. I teorien kan man jo egentlig spise alt, men man kan også bli feit av alt.

Anonym poster: c32f1f06f6dcb24ea30f30461ed8916b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...