Gå til innhold

Gått mye opp i vekt?! Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er ei jente på 22 år. Siden februar har jeg trent ca 5 ganger i uken (cardiotimer med styrke på slutten). Men nå veier jeg hele 66kg! Jeg ser ikke "feitere" ut, men vekta viser jo at jeg veier mer en før. Veide ca 62kg når jeg begynte å trene. Er ca 171cm høy. Kroppen ellers har ikke forandret seg (måler med målebånd).

Spiser sunt, med unntak av en spisedag i uken. Jeg ville ned til 58kg som jeg veide før, men det var uten trening og et veldig usunt kosthold hvor jeg nesten ikke spiste noe (var livredd for å legge på meg).

Hva gjør jeg feil? :(

Anonym poster: cc10eafdf57a86a8057b2acd973b7cb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De ekstra kiloene på vekta er muskler og vann kanskje? Du trener jo styrke leser jeg.

Anonym poster: 7e960b22a95cd644d5c361ff3811ce1e

AnonymBruker
Skrevet

Håper det... er mye flinkere nå en før til å drikke vann. Har med meg vannflaska på jobb. Ja, er ofte med på fellestimer hvor vi trener styrke. Jeg svetter alltid og gir 110%, derfor blir jeg veldig demotivert når vekta viser som den gjør...tenker jo at jeg klarte meg bedre før uten trening! Jeg gikk kun turer før og drakk mye farris.

AnonymBruker
Skrevet

DRIT I VEKTA! Hva har det å si hvilket tall som står på den? Du har jo en mye sunnere livsstil enn tidligere og kroppen din har heller ikke forandret seg til det negative. Om du tar deg en tur på toalettet kan det hende du er nede i 62 kg igjen for alt du vet.

Anonym poster: 9f0a76b6fc11be2e5184e45593d83a93

• Liker 3
Skrevet

DRIT I VEKTA! Hva har det å si hvilket tall som står på den? Du har jo en mye sunnere livsstil enn tidligere og kroppen din har heller ikke forandret seg til det negative. Om du tar deg en tur på toalettet kan det hende du er nede i 62 kg igjen for alt du vet.

Signerer denne.

Mest sannsynlig er det muskler du har lagt på deg - og det er vel ikke negativt? Ikke bry deg så mye om tallene på vekten, konsentrer deg om hvordan du føler deg i kroppen din.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for oppmuntrene ord dere:) ja...jeg vet at vann og muskler har mye og si, men alikevel...føler litt ufresh. Jeg har aldri før trent noe (utenom gymtimene på skolen, men føler ikke det var harde greia) så er vel litt å venne seg til. På den positive siden så føler meg at kondisen min er blitt mye bedre:) Men det som bekymrer meg er at jeg ikke ser noen forskjell..trodde at det ikke ville ta lang tid siden jeg er en utrent person fra før av med stillesittende jobb (revisor).

Gjest Naria
Skrevet

Signerer denne.

Mest sannsynlig er det muskler du har lagt på deg - og det er vel ikke negativt? Ikke bry deg så mye om tallene på vekten, konsentrer deg om hvordan du føler deg i kroppen din.

Nei, hun har garantert IKKE lagt på seg 4 kilo muskler siden februar.

Men jeg er enig med de andre. Glem vekta og finn heller frem målebåndet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hmm...men det er nettopp det. Måler jeg meg, så er jeg akkurat slik som før jeg begynte å trene. Eneste jeg har merket er at kondisen er blitt litt bedre. Kanskje jeg er utolmodig, og påvirket av venninnen min. Hun er riktignok 165cm høy, men kun la om kostholdet sitt/trener ikke/ til lavkarbo har har rast ned i vekt (mistet 18kg).

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye lettere å gå ned i vekt når en er overvektig må du huske. Du har jo bare trent i 3 måneder og det er jo ikke så lenge. Ikke gi opp hvertfall! Har du sjekket hvor mye kalorier du får i deg hver dag og hvor mye du forbrenner?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg tror at jeg spiser riktig? En typsik dag for meg:

Frokost: havregryn med melk (liten skål).

Mellommåltid: banan.

Lunsj: to knekkebrød (skinke,ost,smøreost varierer pålegg),som regel tomat som tilbehør

Middag: Ofte to skiver med eggerøre

Etter trening/kveldsmat: Skive eller knekkebrød

Spiser gulrot, jordbær etc om jeg blir sulten utenom

Gjest Wei Wei
Skrevet

Du spiser for lite grønnsaker/kjøtt/fisk og for mye tørr brødmat. Prøv å lage ekte måltider.

Frokosten din er faktisk et veldog godt alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

De ekstra kiloene på vekta er muskler og vann kanskje? Du trener jo styrke leser jeg.

Anonym poster: 7e960b22a95cd644d5c361ff3811ce1e

Signerer denne.

Nope. Man legger ikke på seg fire kg muskler i løpet av halvannen måned. Uansett hvor optimalt man trener og spise.

¨

Nei, hun har garantert IKKE lagt på seg 4 kilo muskler siden februar.

Men jeg er enig med de andre. Glem vekta og finn heller frem målebåndet.

Enig.

Ikke glem at du med dine 62 kg og 171 cm er slank i utgangspunktet og at det er vanskeligere å gå ned i vekt da. Jeg ville heller fokusert på styrketrening og å spise sunn mat.

Anonym poster: 91964e827a6dffecd0d7d9ed6bc78786

Skrevet

fatvsmuscle.jpg

Mest sannsynlig muskler.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Drit i vekten, bruk målebånd.

Jeg veier meg kanskje 2 ganger i halvåret og jeg fikk helt sjokk da jeg gikk på vekten for et par uker tilbake. Har ikke veid så mye på 6 år, men jeg ser helt annerledes ut enn jeg gjorde da.

Nå trener jeg 4 ganger i uken, da spiste jeg massive mengder drittmat 4 ganger i uken. Er ikke i nærheten av samme kroppsform en gang.

Kast badevekta, fram med målebånd eller klær du ønsker å komme inn i.

Skrevet

Åh, leste ikke hvor lenge du hadde trent. Men noe er nok muskler, resten vann og noe? Jeg vet ikke, men samme det vel om du ikke ser feitere ut?

Spis mer kjøtt/fisk og grønnsaker, og har mer varierende middager så kanskje du kommer en vei. :) Om du ikke vet hva du skal spise kan du f.eks. bruke instragram som matinspirasjon (det gjør jeg) der er det mange som legger ut bilder av fristende måltider.

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg kutte ut brødmaten? Mer fisk skal jeg få til. Tar tran hver dag:) Hmm.. skal prøve å få i meg mer mat, men synes det er vanskelig å spise når jeg ikke er sulten..

Takk for masse tips og råd!

Gjest *Maja*
Skrevet

Start dagen med havregrøt med eple og kanel/ knekkebrød med masse magert skinkepålegg og 2 egg

Lunsjen kan være kylling med masse friske grønnsaker og gjerne kikerter/bønner etc

Mellommåltid litt frukt og nøtter

Middag bør bestå av minst 200 gram med kjøtt, en knytteneve kokt villris/brun pasta og masse grønnsaker

Kvelds en omelett av 2 egg med oppskjært ren skinke/knekkebrød med masse magert skinkepålegg

Med mer mat vil du få mer muskler og mer balanse mellom muskler og fett som dermed vil få deg til å se mer definert og strammere ut.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for råd! Jeg ser at jeg bommer kraftig med kostholdet mitt... har alltid følt at jeg har spist riktig, men ikke vært slank. Alltid hatt "fettmagen" og pupper.

Gjest *Maja*
Skrevet

Tusen takk for råd! Jeg ser at jeg bommer kraftig med kostholdet mitt... har alltid følt at jeg har spist riktig, men ikke vært slank. Alltid hatt "fettmagen" og pupper.

Det er mange som gjøre feilen der. Med for lite mat så tærer du på musklene og ser dermed tynnfeit ut. Med mer muskler så vil det balansere seg ut slik at du vil se mer fit ut, og dermed se slankere ut. Vekta er ikke viktig når du vil ha en digg kropp. Det er målene og balansen mellom fett og muskler ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som gjøre feilen der. Med for lite mat så tærer du på musklene og ser dermed tynnfeit ut. Med mer muskler så vil det balansere seg ut slik at du vil se mer fit ut, og dermed se slankere ut. Vekta er ikke viktig når du vil ha en digg kropp. Det er målene og balansen mellom fett og muskler ;)

Nå er jeg supermotivert!! Har skrevet handleliste ! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...