Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #1 Del Skrevet 30. mars 2004 Synes du det er deilig når ungene drar til pappaen sin? Jeg synes det er fælt å innrømme, men jeg nyter faktisk at ungene er borte av og til. Helgene kan bli litt lange, men den faste kvelden i uka er helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. mars 2004 #2 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har to barn og den minste reiser til pappaen sin annenhver helg. Jeg syns det er litt godt, for da får jeg og den eldste deilig kvalitetstid sammen Men klart når det er snakk om halve påsken, syns jeg det er grusomt, og jeg savner ham masse! For ikke å snakke om fjorten dagers sommerferie.... Men ungen trives, da setter man egne behov til side..... Alenemammatilværelsen er på godt og vondt, akkurat som alle andre tilværelser..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. mars 2004 #3 Del Skrevet 30. mars 2004 Samme situasjon her også. Bare her er den minsten som er hjemme. Men pappan er så flink og glad i gutten. - Dette er en av de negative sidene med å være alene. Synes spesielt julen er vanskelig jeg... Men slik er det bare. Det er jo faktisk enda verre for pappan som bare ser barnet sitt en ettermiddag i uken + annenhver helg... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 30. mars 2004 #4 Del Skrevet 30. mars 2004 Synes du det er deilig når ungene drar til pappaen sin? Jeg synes det er fælt å innrømme' date=' men jeg nyter faktisk at ungene er borte av og til. Helgene kan bli litt lange, men den faste kvelden i uka er helt topp.[/quote'] Jeg er ikke alenemor, men må likevel få lov til å si at jeg ikke synes du skal skamme deg over det i det hele tatt! Alle trenger et pusterom og så lenge du vet barna har det bra er vel alt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 30. mars 2004 #5 Del Skrevet 30. mars 2004 Uansett om du er alenemor eller ikke så har en behov for litt tid selv. Jeg nyter de helgene barna er hos mine foreldre, og min kjære og jeg kan nyte hverandre. Men før jeg møtte min kjære nøt jeg tiden for meg selv, enten alene eller sammen med gode venner. Så du behøver ikke ha dårlig samvittighet for at du føler som du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 30. mars 2004 #6 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg tror alle menesker har behov for litt tid for seg selv. Når en har små barn og er alene om omsorgen vil noen frikvelder hvor en bare kan gjøre det en vil selv være godt for alle, inkl. barna. Som helgepappa skulle jeg gjerne hatt barna mer. Det får jeg også lov til fra tid til annen sålenge det ikke inngåes avtale om det. Men jeg tror faktisk barnas mor ville ha godt av å ha "sine" dager hvor hun viste om at pappan hentet dem og at de hadde det bra der. Det er en eksplosiv økning av felles omsorg i vårt nærmiljø. Behovet barn og foreldre har for samvær og fritid er nok en sterkt medvirkende årsak. Nå skal jeg ikke gjøre denne diskusjonen til en omsorgsdebatt, men jeg tror faktisk både kvinner og menn, i tillegg til barna, har godt av å få muligheter som de ikke ville hatt når barna bare er hos en av foreldrene. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunnemor Skrevet 30. mars 2004 #7 Del Skrevet 30. mars 2004 Synes du det er deilig når ungene drar til pappaen sin? Jeg synes det er fælt å innrømme, men jeg nyter faktisk at ungene er borte av og til. Helgene kan bli litt lange, men den faste kvelden i uka er helt topp. Har vært alenemor selv og jeg nøt virkelig de helgene jeg fikk litt fri. Det er ingen skam å innrømme at man blir sliten av å ha omsorgen helt alene. Utrolig hvor mye som kreves egentlig. Nei kos deg du og nyt dine helger uten unger :-) Jeg bruker å si at de er dårlige mødre om de ikke kan innrømme at de har lyst å kaste ungen i veggen når ting er på sitt værste :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 30. mars 2004 #8 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har ingen frihelger, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men, det er litt vondt/godt når gutten er "på laup" to uker om sommeren og anenhver jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #9 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei. Hvis DU skulle ha dårlig samvittighet, burde JEG stilt meg i skammekroken - og blitt der. Barna mine bor hos meg og faren annenhver uke, like mye hos hver. Jeg nyter tiden jeg har for meg selv! Har mulighet til å trå til ekstra på jobben, være sammen med venninner, gå ut med kolleger eller bare sitte i sofakroken og lese en bok. Når barna flytter inn, nyter jeg samværet med dem. Jeg kan møte dem med fulladete batterier, og det er godt for både dem og meg. Jeg må nevne at jeg VET at de har det kjempefint hos pappa. Og han bor bare 600 meter nedi veien, så de små kan "besøke" meg hvis de vil. Selvfølgelig tenker jeg på dem - hver dag. Og gleder meg til jeg ser dem igjen. Men livet er godt å leve også når man er alene, og dårlig samvittighet skal ikke få ødelegge det. Kos deg, du, med tiden du har for deg selv. Nyt livet! Og barnet/-a. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå