Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så jævla lei..... Av hele samboer-skapet, humøret mitt, kresen sexlysten samboer (jeg er ikke kresen og har mistet sex-lysten), deprasjonen og egentlig alt. Orker så vidt å handle mat.., gidder ikke se på film engang.... Hva gjør jeg?

Anonym poster: dde1b3c94bdb1e8f75515317977d6a3a

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym
Skrevet

Jeg er så jævla lei..... Av hele samboer-skapet, humøret mitt, kresen sexlysten samboer (jeg er ikke kresen og har mistet sex-lysten), deprasjonen og egentlig alt. Orker så vidt å handle mat.., gidder ikke se på film engang.... Hva gjør jeg?

Høres ut som om du ikke er fornøyd med deg selv og det du gjør/ikke gjør i livet ditt, og tar det ut på samboeren din?

Tips: begynn å trene, skaff deg interesser, gjør noe som du liker, som gir deg overskudd, energi og livsgnist! Så vil du etterhvert se på samboeren med nye øyne! Jeg kjenner meg igjen når jeg er deppa, da får kjæresten min div utbrudd, som egentlig handler om at jeg ikke er fornøyd med meg selv og det jeg gjør i livet mitt. Men nå har jeg bestemt meg for å gjennomføre mål jeg har satt meg, trene mer, ha på meg fine klær hver dag, for jeg er ei veldig attraktiv jente/dame når jeg gjør ting jeg brenner for! (;

Det ligger noe i uttrykket : man er sin egen lykkes smed!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du ikke er fornøyd med deg selv og det du gjør/ikke gjør i livet ditt, og tar det ut på samboeren din?

Tips: begynn å trene, skaff deg interesser, gjør noe som du liker, som gir deg overskudd, energi og livsgnist! Så vil du etterhvert se på samboeren med nye øyne! Jeg kjenner meg igjen når jeg er deppa, da får kjæresten min div utbrudd, som egentlig handler om at jeg ikke er fornøyd med meg selv og det jeg gjør i livet mitt. Men nå har jeg bestemt meg for å gjennomføre mål jeg har satt meg, trene mer, ha på meg fine klær hver dag, for jeg er ei veldig attraktiv jente/dame når jeg gjør ting jeg brenner for! (;

Det ligger noe i uttrykket : man er sin egen lykkes smed!

Ja du har nok rett. Men aner ikke hvor jeg skal begynne. Og når det ikke er ork til å gjøre noe som helst, så er det vanskelig å komme igang. Det er ikke snakk om bare idag, det er et halvår siden jeg følte meg annerledes..

Og samboer går rundt i en lykkeboble og er veldig glad, og skal hjelpe meg med alt. Blir nesten litt kvelt. Ikke får han kjeft heller, i tillegg til at jeg disker opp med mat til ham hver dag, og gjør mine daglige "plikter", så det er nok helst meg det går ut over..........

ts

Gjest Anonym
Skrevet

Ja du har nok rett. Men aner ikke hvor jeg skal begynne. Og når det ikke er ork til å gjøre noe som helst, så er det vanskelig å komme igang. Det er ikke snakk om bare idag, det er et halvår siden jeg følte meg annerledes..

Og samboer går rundt i en lykkeboble og er veldig glad, og skal hjelpe meg med alt. Blir nesten litt kvelt. Ikke får han kjeft heller, i tillegg til at jeg disker opp med mat til ham hver dag, og gjør mine daglige "plikter", så det er nok helst meg det går ut over..........

ts

Begynn med å gjøre NOE! Ta små steg, gjør en ting hver dag som du blir fornøyd med. Hva med å ta deg en løpetur ikveld f.eks? Du skriver som du er et offer, at kjæresten din har det veldig bra , og at du "disker opp med mat til han hver dag". Som om du ikke vil det, og legger skylden på han? Du må begynne å se deg selv kjære deg, ikke legge skylda på han for dine kjipe følelser. Han gjør tydligvis ting som gjør han lykkelig, det må du og begynne å gjøre! Man har alle et ansvar for å ha det bra. Og man kan ikke sitte "å vente" på inspirasjon, man må GJØRE NOE, så kommer inspirasjon og de gode følelsene når man har GJORT NOE!

Gjest Anonym
Skrevet

En ting til : du må sette in VILJEN din! Du må bestemme deg. Slutte å være et offer!

AnonymBruker
Skrevet

ts

Synes du kjæresten din bør få kjeft fordi han er lykkelig og vil hjelpe deg med ting??

Om du føler du blir kvelt så må du ta grep selv for å få pusterom. Lag deg en plan der du setter opp hva du skal gjøre for deg selv hver dag. Det kan være trening, tur, besøke venner og familie, skaffe seg en hobby der du kommer deg ut av huset. Og om du vil ha alenetid hjemme, evt. venninner på besøk så må du be om at typen din lager seg en lignende plan. Om det er et problem at han er mye hjemme vel å merke.

Dersom du prøver å ta tak i problemene dine, men det ikke går så må du ta kontakt med lege eller psykolog og få hjelp der.

Anonym poster: ac5781460a993aba9a460f26bcca12e2

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg ser at du skriver du ikke orker å gjøre så veldig mye. Vel, det de andre her har foreslått er veldig gode forslag, om man er på en plass der man faktisk gidder å gjøre noe. Hvis du ikke har motivasjon til å sette deg opp en dagsplan og følge den, så blir vondt verre. Jeg har hatt det som deg mange ganger, at jeg ikke gidder å gjøre noe. Jeg prøvde å legge planer, men når jeg ikke gadd å gjennomføre ble jeg bare verre. Det de over her skriver som faktisk kan hjelpe veldig mye er å dra på trening, og hvis du først har energi og kjenner at du vil gå ut døra, så bør du prioritere trening:)

Du skriver at du er deprimert, derfor vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlege og få henvisning til psykolog med en gang. Psykologen kan hjelpe deg å finne frem til metoder som kan endre tankegangen din, slik at du får fungert i tiden mellom du starter, og til du er ferdig med behandling. Jeg synes ikke man i utgangspunktet skal medisinere alt og alle, men kanskje er antidepressiva det beste for deg? Dette kan du diskutere med legen din, og dere kan ta tester som avdekker hvor ille du egentlig har det, fra et faglig standpunkt.

Anonym poster: 8664ec6d4e73b65eae8b36a65c72af9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kotakt med lege, bestill en dobbelt time, forklar situasjonen der. Høres ut som du kan være deprimert. Bedre å ta det ut på en profesjonell, enn samboeren, som egentlig høres veldig snill ut...

Anonym poster: d305cacd5e532afe591d00b799bee0b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...