La Guapa Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 http://ipad.dagbladet.no/2013/04/09/nyheter/innenriks/bilbrann/26573237/ Og fortsatt er det sikkert mange som mener at barn fint kan sitte i bilen mens man er inne på butikken ! Takk Gud for at Lasse Kjus ikke har småunger sittende i bilen og at hundene hans ble reddet ut i tide.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Hvordan kan en bil begynne å brenne når motoren er av?
Dolce Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 http://ipad.dagblade...brann/26573237/ Og fortsatt er det sikkert mange som mener at barn fint kan sitte i bilen mens man er inne på butikken ! Det var ganske mange her inne som mente at det var helt ok at barn og babyer satt alene i bilen hvis det var kun "kort opphold" (eget emne for ca. 6 mnd. siden?). ... Leser de dette, kanskje de tenker seg litt bedre om? 2
Gjest EryMax Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Ja for det er jo veldig ofte det er bilbrann. Å til deg gjest, brannen kan ha startet i bilens elektriske anlegg.
La Guapa Skrevet 10. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2013 Bilbrann har jeg faktisk hørt mye om de siste årene. Vil tro at økningen i elektronikk i bilene medvirker til dette. Dette har også skjedd med et familiemedlem.Heldigvis reddet hele familien seg ut før bilen var overtent....men det gikk så fort at håndvesken og alle andre eiendeler gikk med i brannen !
Nerine_ Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Barn har ikke noe å gjøre alene i en bil før de er i stand til å komme seg kjapt ut på egenhånd. 3
Gjest EryMax Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 (endret) De bilbrannene som har vært i min lokalavis er for det meste biler som tar fyr når de kjører. Det skjer sikkert en og annen brann på parkerte biler, men tallet er nok høyere for biler som er på veien. Å kjører man bilen når den tar fyr, så er det ikke sikkert det er det elektriske. Det kan være mange andre grunner også. Hvis man griser f.eks olje i motorrommet, så vil motoren bli veldig varm. Å varme kan starte en brann, bare det blir varmt nok. Dette er et branntriangel, å de 3 tingene trengs for å lage en brann. Fjerner man en så er det ikke noe brann. En brann vil kveles av uten tilgang på oksygen. Den vil ikke oppstå om det ikke er brensel eller varme. Hvis noen vil prøve en trygg måte på å se det her i virkeligheten. Så ta et telys på en liten asjett, å sett et glass over. Da vil lyset slukke. Å hvis du tar å blander bakepulver og vann, på asjetten telyset står på. Så vil ikke lyset slukke før det har brukt opp oksygenet som vannet og bakepulveret lager inni glasset. Endret 10. april 2013 av EryMax
Nerine_ Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Jeg syns stadig jeg leser om bilbranner i parkerte biler. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå