Gjest anneline Skrevet 30. mars 2004 #21 Del Skrevet 30. mars 2004 Åja den smileyen. Har vel ikke hengt meg så mye opp i den, ettersom innlegger virker som et ungt sms-menneske. De bruker vel slike illustrasjoner i alle tilfeller? Noen større diskusjon om hvorvidt en smiley var velplassert gidder jeg bare ikke å bruke tid på, har vel egentlig sagt det jeg mener om selve saken, fiktiv eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 30. mars 2004 #22 Del Skrevet 30. mars 2004 Å kalle dette voldtekt blir å overreagere. Å kalle det et overtramp er fullstendig på sin plass. At par velger å utføre analsex får være deres sak, det er utrolig mye uenighet om akkurat den formen for sex. Selv gjør jeg det i blant for å glede kjæresten, får ikke noe spesielt ut av det selv. MEN vi er virkelig to om det når det skjer. Sex skal, uansett, skje på BEGGES premisser. Det kan jo hende denne typen sex er så vanlig for denne karen at han ikke fant det nødvendig å spørre om det var greit for deg? Det er i så fall ganske urovekkende, for vi kan vel alle være enige om at sex i toer'n utarter seg litt annerledes for kvinner enn sex i det andre hullet. En annen ting er at "kjøring rett på" kan skade lukkemuskelen, man bør bruke lang tid på forspill, kondom og glidekrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anneline Skrevet 30. mars 2004 #23 Del Skrevet 30. mars 2004 Det finnes et ord for det som jeg før har nevnt og det er ufrivillig/tvungen sodomi. Det var kanskje galt av meg å bruke ordet voldtekt, for sodomi har tradisjonelt sett vært den rettslige og kirkelige betegnelsen for analsex. I gamle dommer kan man lese om folk som har blitt dømt for voldtekt OG sodomi, så loven har skilt på dette tidligere. Hadde vært fint med en oppdatering fra noen kyndige på hvordan dette er pr i dag. Vet at de skiller i mange andre land enda. Ettersom man kan gjøre alvorlig skade på et annet menneske på denne måten går jeg sterkt ut i fra at man kan straffeforfølge tvungen sodomi, selv om det ikke er 'tradisjonell voldtekt' med i bildet. Det er også momenter som nedverdigelse og krenkelse som spiller inn her. Et overtramp er vel mer f.eks å klappe noen på baken, eller å ta noen på puppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frida med hjerte i hånden Skrevet 30. mars 2004 #24 Del Skrevet 30. mars 2004 Takker for fine svar fra anneline og gjest. De støtter meg hvertfall litt i motsetning til visse andre... :cry: Kan kanskje gå med på at jeg illustrerte situasjonen med feil smiley, men det er vel ikke dette alle trenger å henge seg opp i....??? :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 30. mars 2004 #25 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg skjønner at du er sinna, men vet ikke hvor langt du kommer med å kalle det voldtekt når du kler av deg og legger rompa i været for en fremmed mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 31. mars 2004 #26 Del Skrevet 31. mars 2004 Hææ!!!??? Er det ikke voldtekt når noen presser seg inn et sted du ikke vil? Er det ikke voldtekt dersom du ligger naken og kliner, men ikke vil gå lengre??? Er det ikke voldtekt dersom du ikke kjenner mannen??!! Jeg får helt frysninger. Det som Frida sier har skjedd er ikke VANLIG og hadde det skjedd meg hadde jeg ikke brydd meg om hva jeg hadde kalt det, det er GALT. Overtramp, definitivt, og jeg er ikke enig i at man ikke kan bestemme over egen kropp selv om man er i en situasjon der man er veldig intim med en mann man ikke kjenner. Om dette tilfellet var voldtekt eller ikke er vel heller teknisk, og jeg ser ikke noen grunn til at vi skal diskutere akkurat det. Jenta har opplevd noe ubehagelig. Mannen var utrolig lite hensynsfull og slike episoder kan sette dype spor. Det er ikke opp til oss her på forumet å stille rettslige diagnoser. Vi kan synse så mye vi vil, men må ikke glemme at det er et menneske som står i sentrum av denne hendelsen som syntes det var ille nok til å søke råd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 31. mars 2004 #27 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg er enig i at han gjorde noe galt, men når hun legger rompa i været på den maåten hun beskriver kan hun ha sendt signaler til han om at hun ville at ah skulle outte tingen inn nettopp der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 31. mars 2004 #28 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg er enig i at han gjorde noe galt, men når hun legger rompa i været på den maåten hun beskriver kan hun ha sendt signaler til han om at hun ville at ah skulle outte tingen inn nettopp der. Enig. + at han fingret henne litt der først, og på et ONS er det jo noe som heter å prøve seg frem. Det gjorde han med fingringen sin, så egentlig må hun nok ta på seg en god del av skylden selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremen Skrevet 31. mars 2004 #29 Del Skrevet 31. mars 2004 Dette kan ikke under noen omstendigheter kalles voldtekt. Mannen prøver seg frem med en finger. Utfra det hun skriver, gjør/sier hun ingenting om at hun ikke liker det han gjør. Han kjenner henne ikke og har mulig praktisert analt samleie med sine tidligere partnere og for ham er dette like naturlig som et vaginalt samleie. Og det som skrives at hun plutselig hadde 20 cm til bunns analt, høres lite trovergig ut. Hva gjorde du så, lot du ham bare pumpe på, uten å gi utrykk for at du mislikte det ? Dette tror jeg handler om helt andre ting enn voldtekt, nemlig missforståelser, hvor dere begge er skyldige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 31. mars 2004 #30 Del Skrevet 31. mars 2004 Takker for fine svar fra anneline og gjest. De støtter meg hvertfall litt i motsetning til visse andre... :cry: Kan kanskje gå med på at jeg illustrerte situasjonen med feil smiley, men det er vel ikke dette alle trenger å henge seg opp i....??? :-( De fleste her driter i litt feilplasserte smileys...de passet sikkert bedre før de kom på "papiret" Og jeg synes IKKE det er ok at noen plutselig bare finner ut at de skal "trø den inn" Selv om det var et ons og du lå med baken i været, vet de fleste mannfolk at de tar seg bare ikke til rette på den måten.... Ok så var det vel ikke direkte voldtekt, men det var mot din vilje. Og det er ikke greit!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #31 Del Skrevet 31. mars 2004 Dette er faktisk helt seriøst. Jeg er mann og ble faktisk fingret i analen mot min vilje av en dame en gang. Noe så motbydelig! Hun ville for pokker ikke gi seg samme hva jeg sa og gjorde, så jeg kastet henne ut! Hadde jeg startet et innlegg om det her hadde jeg nok blitt latterliggjort. Men det blir vel selvfølgelig annerledes.... Så..skal man spørre om man kan få ta på rompa, slikke på puppene, magene, låren osv? Og skal man pent spørre om vaginalt samleie selv om hun virker kåt og villig og ikke gjør noe motstand? Dersom hun ikke sa i fra i det han begynte så blir ikke dette voldtekt. Dersom Frida sa nei, og at hun ikke ville bli med på det, så er jeg jeg enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 31. mars 2004 #32 Del Skrevet 31. mars 2004 Har det slått deg at han kanskje bommet? Hvis dere var fulle og krøkkete begge to, du ligger der med rompa i været..? Fort gjort, og synes ikke han fortjener å bli kalt voldtektsmann av den grunn. De to hullene er jo ganske nærme. Dette kan du ikke kalle voldtekt, dette er shit happens. Anneli: forbud mot homofili forsvant fra straffeloven første halvdel av 1970-tallet, deriblandt sodomi regner jeg med. Det er altså ikke straffbart med toer-action. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #33 Del Skrevet 31. mars 2004 Bare en liten rettelse: Homofil + homofil != analt samleie(nødvendigvis). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 31. mars 2004 #34 Del Skrevet 31. mars 2004 Homofile kan jo også kose seg med oralsex har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 31. mars 2004 #35 Del Skrevet 31. mars 2004 Utfra det hovedinnlegger beskriver her, kan dette IKKE betegnes som en voldtekt. Forsøkte du å si nei, klart og tydelig? At han antok at du likte anale gleder etter at du ikke protesterte på en finger der bak, er heller ikke spesielt rart etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stanley (The power drill) Skrevet 31. mars 2004 #36 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg ser ikke noe problem i å kalle dette en voldtekt. Dette er faktisk ufrivillig sodomi, og det er faktisk straffbart, uavhengig av hvor mye annen normal sex man har hatt. Slik ufrivillig sex i endetarmen kan faktisk føre til store medisinske problemer for den som blir utsatt for det, så jeg har ikke helt sansen for den 'ufarliggjøringen' av dette som noen driver med. Når du står på alle fire med sjokoladesnurpen i været og mjauer fordi det er ålreit å ha en finger der, så er det vel ikke så pussig at han prøvde seg med "luren" sin? Dessuten så er det relativt vanlig å ha analsex. At dette ikke nødvendigvis er noe man debuterer med på første date er sikkert så, men jeg er hellig overbevist at hennes signaler lett ble tolket som at det var grønt lys i den mørke tunellen... Om så ikke var tilfelle og han nektet å stoppe når og om hun protesterte, så kan hun ta med seg voldtektssaken sin til politiet. Ikke sitte er å sutre fordi han var kåt og frekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. mars 2004 #37 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg håper da virkelig ikke at menn tror at fordi om man liker en finger bak, så er det bare å presse den inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 31. mars 2004 #38 Del Skrevet 31. mars 2004 Når du står på alle fire med sjokoladesnurpen i været og mjauer fordi det er ålreit å ha en finger der, så er det vel ikke så pussig at han prøvde seg med "luren" sin? Dessuten så er det relativt vanlig å ha analsex. Når man PLUTSELIG har hele greia oppi, da prøvde han seg ikke bare litt med luren!! Det er en vesentlig forskjell der. Det er faktisk jævli vondt. Og var han vant til analsex, da burde han vite bedre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 31. mars 2004 #39 Del Skrevet 31. mars 2004 At dette var en beklagelig opplevelse er hevet over enhver tvil, men derfra å kalle dette for en voldtekt er litt vel drøyt. Jeg tror rett og slett at dette skyldes en misforståelse iblandet klønete oppførsel fra begges side. Jeg har selv opplevd at en ONS forsøkte seg analt uten særlig forvarsel, men jeg sa nei - og det holdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 1. april 2004 #40 Del Skrevet 1. april 2004 God sex er alltid sikker, sunn og samtykkende. Sikker: Brukte han kondom? Om ikke bør du ta en utvidet test på kjønnsykdommer, spesielt hiv. Sunn: Det kan skape skader med rask inntrengning i analen. Samtykkende: Du ble ikke spurt. Du var ikke samtykkende. Til alle som mener at det er samtykkende om jenta vifter med rumpa i været: Det betyr faktisk ikke at man samtykker i annet enn å ha sex i vagina i en stilling som blir kalt bakfra. Selv om man blir stimulert bak med en finger. Det ER en stor forskjell på disse to hullene. Det ER også en stor forskjell på en finger og på en penis. Og analsex er fremdeles såpass spesielt og intimt at man kan ikke se på dette på samme måte som med vagialt samleie. Og spesielt ikke når det gjelder ONS. Om noen utfører en handling mot oss som vi ikke vil så er dette en krenkelse. Det denne gutten gjorde er et overgrep og en krenkelse. Det faller på sin egen urimelighet å si at jenta kan skylde på seg selv fordi hun snudde rumpa til. Om dere mener det så må alle jenter slutte å ha sex bakfra vaginalt fordi menn mener at om vi står på denne måten er det fritt frem fordi vi inviterer til det. ( Gamle holdninger = jenter som utfordrende kledd kan skylde seg selv om de blir voldtatt, de inviterer. Farlig holdning). Dere kan virkelig ikke mene at vi skal si i fra på forhånd at vi ikke ønsker penetrering analt? Det er da virkelig ikke så vanlig at det kan sidestilles med vaginalt samleie. Om denne gutten hadde hatt respekt hadde han ikke gjort dette. Dette handler faktisk om holdninger. Nå vet ikke jeg det videre forløp, om hun som startet på tråden klarte å si i fra og fikk stoppet dette? Det håper jeg virkelig. Og til dere som mener dette er greit. Dette er ikke greit. Ikke oppfordre til at slike handlinger er greit. Ikke bagatilliser, ikke gjør krenkelsen større for den ser ble utsatt og de andre som har vært utsatt og som er lesere her. Ikke la det bli en spørsmål om kjønn eller makt. Det er mennsker bak tasturene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå