Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Jeg elsker samboeren min over alt på jord. Nå har han blitt syk, og ligger for det meste i senga. Snakker nesten ikke, kun med en liten sped stemme. Jeg spør hva som er galt, da sier han at han er tett i nesa, vondt i halsen og er svimmel. Derfor må han holde senga. Han leser på ipaden sin, han ser filmer, og han høres ikke syk ut, utenom babystemmen. Kjenner jeg blir så irritert! Jeg har hjemmekontor idag (vurderer å gå på jobb istedet) , og er i dårlig humør fra før pga mensen. Jeg orker ikke å puse med en mann som syter. For meg er en mann som syter lite tiltrekkende, spesielt når han ikke virker syk. Jeg har logget i to uker med migreneanfall, har ikke greid å spise, har kastet opp hver dag og har hatt et helvete. Så at han skal syte av at han har vondt i halsen, det blir bare irriterende for meg!

Hva gjør jeg? Dersom jeg går på jobb så blir han nok sur og lei seg, og spør hvorfor jeg unngår han. (han vet at tirsdag = hjemmekontor)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg elsker samboeren min over alt på jord. Nå har han blitt syk, og ligger for det meste i senga. Snakker nesten ikke, kun med en liten sped stemme. Jeg spør hva som er galt, da sier han at han er tett i nesa, vondt i halsen og er svimmel. Derfor må han holde senga. Han leser på ipaden sin, han ser filmer, og han høres ikke syk ut, utenom babystemmen. Kjenner jeg blir så irritert! Jeg har hjemmekontor idag (vurderer å gå på jobb istedet) , og er i dårlig humør fra før pga mensen. Jeg orker ikke å puse med en mann som syter. For meg er en mann som syter lite tiltrekkende, spesielt når han ikke virker syk. Jeg har logget i to uker med migreneanfall, har ikke greid å spise, har kastet opp hver dag og har hatt et helvete. Så at han skal syte av at han har vondt i halsen, det blir bare irriterende for meg!

Hva gjør jeg? Dersom jeg går på jobb så blir han nok sur og lei seg, og spør hvorfor jeg unngår han. (han vet at tirsdag = hjemmekontor)

Hvis det hadde vært min mann så ville jeg sunget ut om akkurat det du skriver her.

Men det er min mann da og vi kan synge ut overfor hverandre og være like gode venner et par dager etterpå.

Kjennes godt med en utblåsning en sjelden gang og jeg kunne aldri slappet av med en mann hvor jeg alltid måtte gå på tå hev.

Jeg bor av den grunn ikke i et buldrehjem, for det er som sagt ikke så ofte og vi slipper å gå der og skule.

Spør du meg er jo DET tusen ganger verre.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Han føler seg syk, og vil ha litt oppmerksomhet. Jeg pusler alltid litt med samboeren min når han er syk. Dessuten kan du jo ikke vite hvordan han føler seg selv om han ikke ser syk ut.

Anonym poster: 81c18f27472a5eefd4559e2cf1bf4851

• Liker 2
Skrevet

Skal han ikke få lov å være syk han da,pga at du var syk lenger enn han?

Såfremt det ikke skjer annenhver uke så synes jeg det er du som er sutrete.

• Liker 10
Skrevet

Det kalles "Man-flu".. menn er alltid mye sykere enn de egentlig er når de er forkjølet/har influensa.. du må bare le av det og tulle litt med han isteden. Er vel ingen vits å lage dårlig stemning?

Så får du gjøre det klart for han (med et glimt i øyet) at neste gang du er syk forventer du at han står på pinne for deg også.

Skrevet (endret)

Hva om han egentlig bare vil bli sett, hørt og dullet med?

Ta frem tempmåleren, smør salve på brystkassen, klut i pannen. Full service. Friskt vann med isbiter...

Om han takker nei til alt dette, så kan du hvile.

Ikke glem at han vurderer deg i sitt stille sinn, om du er et omsorgsmenneske som han vil tilbringe mye tid/ fremtid med, -eller et menneske somfaktisk ikke dekker hans behov...

. Dine egenskaper innen dette med pleie og omsorg er noe menn setter høyere enn du tror. Menn er også sårbare, menn har bare andre måter å vise det på. Fysisk, psykisk, sosialt, åndelig, økonomisk...

Luft rommet, hør om han vil han noe fra butikken, om du kan lage noe til han. Jeg er helt for alt dette. Da vet han hvor listen er, så om du blir syk har han en anelse om hvordan du ønsker å bli behandlet.

Uavhengi om hva den andre partneren vurderer som "syk"!

Endret av Wonders
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bare går ut fra at han lyver. Hvis han føler seg dårlig og sier han er syk, så er han sannsynligvis det. Du skriver ikke at han har bedt deg om noe engang, han bare ligger i sengen og ser på film. Hva er problemet?

• Liker 4
Skrevet

^ alt som står over her er bra.

I tillegg nevner du at du snart får mensen, og at du er litt pms. Da anbefaler jeg deg å gå en tur, eller jogge eller noe som gjør at du får ut litt steam. Nytter ikke ta det ut på partner, for det kan fort skape dårlig stemning, spesielt om han faktisk er syk.

Ikke glem at det er ikke alltid det syns på folk at de er syke. En forkjølelse trenger ikke nødvendigvis å være tydelig i form av tett nese. Allmentilstanden kan være på bånn, og det syns jo ikke noe særlig. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser aldri syk ut selv når jeg er nesten døden nær. Har blitt lagt inn på sykehuset ved ett par anledninger og fortsatt sett nesten frisk ut... Ta vare på mannen din da!

Anonym poster: f9b4e3ffefd22354622aec30d331f57e

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg har også vært syk uten å se så syk ut. Men føler meg sløv med feber og trykkende hodepine. Snørrete nese fikses med otrivin og jeg får sjelden så sår hals at jeg mister stemmen pga det. Om han jeg delte bolig med lot seg provosere av at jeg la meg på senga og så på film mens jeg var syk, så hadde jeg blitt helt på gråten. Å få høre det om jeg er diva og forventer oppvartning og dulling - det tåler jeg. Jeg er voksen og kan hente te og sokker selv.

At du har vært sykere eller syk lengre enn ham betyr jo ikke at han må være tøffere enn det? Det er ikke som om forholdet deres har en smerteterskel felles. Han har sin, du har din.

Du overreagerer.

• Liker 2
Skrevet

Det kalles "mancold", og du må nok bare takle det. Det kommer med på kjøpet når man får seg kjæresten :P

Gjest Sunheart
Skrevet

Jeg ville stelt med han, gitt han oppmerksomhet, laget mat og hentet drikke til han. Kost med han og oppvartet han , til han ble frisk igjen. :)

Du må jo ta vare på mannen din når han er syk

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hva så om jan ikke har det like "jævli" som deg? Ingen skal liksom klage med mindre de har det like forferdelig som deg selv? Herregud..

Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg hadde følelsen av at det lå noe mer imellom linjene her, men er det mere en sporadisk situasjon kan det jo være at pms en din spiller deg et lite puss.

Stakkars menn og premenstruelle kvinner, så må du ta mitt forrige svar med en klype salt, jeg er nemlig der jeg også.... :veslejenta:

Gjest Errata
Skrevet

Jeg ville nok gått på jobb for å få jobbe i fred, men hadde nok først tatt en kjapp tur på butikken og kjøpt cola, halsdrops, paracet, kanskje noe mat som er lett å varme opp og et blad eller noe som trøst. Greit å sette standarden for at man blir dullet litt med når man ikke er helt på topp, jeg kan nemlig ikke fordra følelsen av å være pjusk selv.

Så ønsker du ham god bedring, og sier at du går på jobb så du får jobbet litt og han får hvilt seg. Ikke verre enn det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sutring får meg til å reise piggene. Jeg takler det bare ikke. Vær syk på en voksen måte og jeg gir deg all verdens omsorg. Sutrer du så går jeg.

Anonym poster: 60458b97d8920d3f7a22a8f503c65b70

Skrevet

Det kan være forferdelig vondt å ha vondt i halsen. Jeg hadde så vondt i halsen i fjor høst at jeg trodde jeg skulle stryke med.

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke gi ham litt oppmerksomhet, da? Det trenger ikke være så mye mer enn "huff, det høres ikke noe godt ut, vennen", en kopp te/paracet/frokost på senga og et blad han liker som du kjøper med på vei hjem fra jobb.

Greit at du hadde det fælere enn ham, men han har det sikkert ikke så kult han heller. Og bare å få anerkjennelse og litt sympati for at man ikke har det så jobb hjelper mye på humøret! Vil ikke du også at han skal sha sympati for deg når du er pjusk?

Gjest *Maja*
Skrevet

Haha. Mannen min er patetisk når han blir syk. Han vil bare ha oppmerksomhet og at jeg duller litt med han. Gjerne lager litt te og suppe til han :)

Jeg klager aldri når jeg er syk, men allikevel spør han meg om jeg trenger noe, om han kan gjøre noe for må, løper på butikken om jeg vil ha noe.

Synes en skal ta litt ekstra vare på hverandre når en er syk, og menn blir litt masete når de er syk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...