AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Ha blitt kjent med de? Jeg er ikke en person som dømmer, men jeg kjenner på meg selv at det rett og slet er noen mennesker jeg har en dårlig magefølelse til, men som jeg ikke har blitt kjent med. Det har da vist seg i ettertid at dette har stemt, og personene sine har vist seg å bære falske, samt at de misbruker andre for å for eksempel gjøre det bra på skolen, men de gir aldri noe tilbake. De utgir se for å være snille og uskyldige, for så i ettertid å utgi seg å være falske og manipulerende. Syns det er rart at jeg merker det så lett og tidlig på personene, mens andre bruker mye lenger tid. Flere enn meg som har det slik? Anonym poster: cbb8d0f0cbe94b63b54bacb54a2c08e8
Gjest Profetier Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Ha blitt kjent med de? Jeg er ikke en person som dømmer, men jeg kjenner på meg selv at det rett og slet er noen mennesker jeg har en dårlig magefølelse til, men som jeg ikke har blitt kjent med. Det har da vist seg i ettertid at dette har stemt, og personene sine har vist seg å bære falske, samt at de misbruker andre for å for eksempel gjøre det bra på skolen, men de gir aldri noe tilbake. De utgir se for å være snille og uskyldige, for så i ettertid å utgi seg å være falske og manipulerende. Syns det er rart at jeg merker det så lett og tidlig på personene, mens andre bruker mye lenger tid. Flere enn meg som har det slik? Anonym poster: cbb8d0f0cbe94b63b54bacb54a2c08e8 Selvoppfyllende profetier er ganske vanlig. Folk flest er OK når man har lært seg å kjenne dem. Og jo, du dømmer.
Gjest Vevila Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Ja, absolutt Man får jo raskt en oppfatning på hvordan folk er på måten de samhandler med andre.
Miller Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Har hatt en sånn følelse to ganger, og begge gangene har det vist seg at de har narsissistiske personlighetsforstyrrelser. Jeg klarte ikke å slappe av sammen med de fra første øyeblikk og kjente at jeg ikke kunne stole på dem, mens andre har fortalt at de trodde de var fantastiske mennesker. Heldigvis viste de sine "sanne farger" foran andre etter hvert, så det var absolutt ikke en selvoppfyllende profeti.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Ja det hender. Jeg og en veldig nær venninne skulle på fest. Venninnen min kom dit først og når jeg kom slo vi av en prat i gangen før vi gikk inn til de andre. Det var kun en av 13 andre jenter der vi kjente (jentefest). Min venninne sa at det var en der hun fikk en dårlig følelse av men sa ingenting om hvem det var for hun ville se om jeg hadde samme følelsen. Det tok meg 3-4 min å skjønne hvem hun mente uten at denne jenta hadde vært mer høylydt, masete eller på noen måte hadde oppført seg anderledes en de andre. Jeg pratet noe med henne utover kvelden og det var ingenting galt i det hun sa, det var bare null personkjemi mellom oss. Føles nesten som to magneter som skyver hverandre fra hverandre. Jenta var sikkert kjekk og grei hun hun var bare overhodet ikke "min type". Anonym poster: a481ae0aa73573c37d486e743315e985
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Selvoppfyllende profetier er ganske vanlig. Folk flest er OK når man har lært seg å kjenne dem. Og jo, du dømmer. Har ingenting med selvoppfyllende profetier å gjøre, dømmer gjør tydeligvis du også. Enig med dere andre, hans bare at det er så rart at magefølelsen stemmer hele tiden når det gjelder akkurat dette. Er ei jente i klassen som jeg hadde en dårlig magefølelse av, og det viste seg til slutt at jeg hadde all rett til å lytte til magefølelsen. Hun er av den typen som prøver å fremstå som snill og uskyldig, men når folk i klassen min rekker opp hånda for å komme med svar til oppgaver vi har hatt, sitter hun og ler av de og himler med øynene. Hun prøver også å være best i alt og slenger med leppa om alt og alle. For meg er det tydelig at hun sliter med dårlig selvtillit, men dette er vel ikke helt veien å gå da? Ihvertfall, var morsomt å høre at jeg ikke er den eneste som får slik magefølelse før jg er blitt kjent med andre:) Anonym poster: cbb8d0f0cbe94b63b54bacb54a2c08e8
Ellie Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Enkelte personer passer bedre sammen med noen enn andre. Jeg merker at i min "jentegruppe" i klassen har vi samme personer vi misliker og liker. Det hender selvfølgelig man tar feil, så jeg prøver alltid å bli litt kjent med vedkommende før jeg fastslår at jeg ikke liker h*n. Noen klikker jeg veldig bra med, magefølelsen har som regel rett, men det har hendt 1 gang at jeg mislikte ei jente i begynnelsen før vi ble kjent. Dette var også fordi en eksvenninne hadde fortalt meg mange stygge ting om henne. Får et slag i trynet på hvor lett du dømmer andre og blir påvirket av rykter i sånne situasjoner. Er ikke lett, nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå