Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er et voksent par som endelig traff hverandre. Vi er svært lykkelige og etablerte oss raskt. Det eneste problemet vi har er at han er sjalu på fortiden min. Jeg har vært singel i flere år før jeg traff han, og det er jo derfor ikke unaturlig at jeg har kysset endel frosker før jeg traff drømmemannen. I tillegg har jeg hatt samme vennegjeng siden jeg var ung, og derfor er noen av disse froskene noen vi kommer til å møte igjen. Det har gått litt på kryss og tvers blant oss, men alle er vi gode venner og etablert på hver vår kant idag. Det er vel ikke uvanlig det???

Dette sliter mannen min med, og spør meg hvordan jeg kunne holde på med venner av venner og hva som var tanken bak ? Tenkte jeg ikke på konsekvensene?

Holde på slik?? Jeg føler meg verken billig eller at jeg har gjort noe galt. Jeg har levd livet og stått for hva jeg har gjort. I ettertid ser jeg jo at jeg godt kunne droppet ett par av tilfellene av frosker, men dette hører jo fortiden til. Dessuten er disse froskene hyggelige folk som jeg ikke har noe uoppgjort med.

Hva skal jeg gjøre enste gang disse anklagene kommer? jeg er skikkelig frustrert for jeg føler at alt annet er så riktig i forholdet vårt. Og jeg føler virkelig ikke at jeg har gjort noe galt, og er helt ferdig med mitt liv som singel.

Please kom med råd jenter !! jeg trenger det sårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har heller ikke gjort noe galt. At din mann vil bekjempe fortids skygger er jo helt og holdent hans ansvar og ikke akseptabelt! Selv så sier du ingenting om han angrer seg etter han har frittet deg ut. Gjør han det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Her i gården er det jeg som sliter litt som din mann. Ikke fordi jeg har spurt ham ut, men han har uoppfordret fortalt rett som det var når vi har truffet jenter, eller sett på bilder. At hun har jeg vært sammen med, og hun har jeg vært sammen med, og hun har jeg vært og rota med, og hun var helt vill.. (hvor???)

Jeg vil personlig ikke vite slike ting.. OK de to seriøse forholdene han har vært i er nå greit. Disse x'ene har jeg hilset på og det er greit.. Men jeg er da ikke interessert i å vite hvem han har kn.... rundt med de årene han var singel før vi ble sammen..

Vet da at han har en fortid, på lik linje med meg. Tror sågar at jeg har vært sammen med flere enn han har.. Men jeg har da ikke noen pekerunder når vi er på byen sammen.. Mener fortid er fortid. Disse froskene som du sier betyr ingenting for meg lenger, og har vel ikke betydd så mye tidligere heller.

Synes ikke det har noen betydning for vårt forhold.. Men når vi nå er på byen og annenhver jente han snakker med ute, vet jeg han har kn... med. Så er det ingen god følelse.. Hadde jeg kunnet valgt, ville jeg ikke visst annet, enn at det var ei venninne.. og thats it.. Min type tror jeg nesten liker å fortelle dette til meg..

Han skulle bare visst at lørdag var vi i et selskap hos ei venninne. Rundt bordet satt det 2 jeg har vært i høyet sammen med.. Tror ikke han hadde syntes det var noe kjekt om han hadde visst det. Derfor sier jeg heller ingenting. Fortid er fortid..

Gjest Anonymous
Skrevet

Selv så sier du ingenting om han angrer seg etter han har frittet deg ut. Gjør han det?

Skrevet

Du skal ikke måtte stå til rette for fortiden din overfor ham. Det synes jeg du skal fortelle ham også, istedet for å motvillig gå med på å la ham fritte deg ut. Si at fortid er fortid, nå er det dere det skal fokuseres på. Hos mange tror jeg rett og slett det er at de ikke klarer å styre nysgjerrigheten sin, det er ikke så mye at de trenger infoen, de bare er nysgjerrige. Og så sliter de litt etterpå når de fikk vite ting de ikke har godt av.

Gjest over også, hvorfor sier du ikke til mannen din at du ikke er interessert i å vite alle han har knullet?

Gjest Fortvila
Skrevet

Hei!

Tror jeg hadde blitt sliten og irritert om jeg hadde fått sånne spørsmål og "krav" om å gi han forklaring på hva jeg hadde gjort og ikke gjort.

Kan du ikke bare si til han at du ikke skjønner hvorfor temaet hele tiden kommer opp: At fortid er fortid og du ikke kan se hvorfor du skal forklare og rettferdiggjøre valg og handlinger du gjorde lenge før hans tid. Tror jeg ville satt ned foten og sagt at jeg ikke har noe ønske om å utdype dette nærmere og håper han vil la det ligge og heler kosentrere seg om dere og det dere har nå.

Lykke til! :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

For det første får du skylde deg selv som forteller han ting han egentlig ikke har noe med å gjøre.

Forstår godt at en kan bli litt sjalu om en må titt som tett møte på og være sammen med mennesker du har hatt deg med tidligere. Vel når jeg sier hatt seg kan det bety, roting, knulling ol. Sikkert ikke like gøy å møte "alle" de igjen.

Kanskje du bør lære deg å tenke deg for før du forteller ting til han, for det er ikke alt en partner behøver å vite.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det at han henger seg opp i din forhistorie bunner i hans psyke.

I psykiatrien kalles hans diagnose lavt selvbilde/ usikkerhet og umodenhet.

Dette kan lett utvikle seg til syklig sjalusi.

Tenk deg om !

Skrevet

Jeg er enig med Madam Felle.

Hvorfor skal man på liv og død fortelle alt til sin kjære?

Alle har da en fortid, men hvorfor dvele ved den?

Han har ingen krav på å vite om alt du har foretatt deg, eller?

Enig i at du egentlig kan skylde deg selv.

Lær av dette nå da, og hold ting for deg selv i fortsettelsen.

-Og spesielt når du ser hvordan han reagerer.

Skrevet

Svar på spørsmålet: Slik jeg ser det har du tre valg:

1. Fortell samboeren din at fortid er fortid, og at du ikke vil utbrodere den mer enn du allerede har gjort. Hvis samboeren din aksepterer dette; flott!

2. Fortell samboeren din at fortid er fortid, og at du ikke vil utbrodere den mer enn du allerede har gjort. Hvis han ikke vil akseptere dette - bit tenna sammen og hold ut.

3. Fortell samboeren din at fortid er fortid, og at du ikke vil utbrodere den mer enn du allerede har gjort. Hvis han ikke vil akseptere dette, forlat samboeren din.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil jo egentlig ikke fortelle så mye jeg da, om fortid og dette, men når han spør og vil vite så synes jeg det er vanskelig å la være. Skal jeg lyve da?

Dere mener at jeg rett og slett ikke skal svare neste gang?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg mener at du fint kan svare at fortiden bryr du deg lite om, og at det bør ikke han gjøre heller. Det er nåtiden som gjelder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Våkn opp. Hallo ??

Dette er syklig sjalusi.

Før du vet ordet av det skal han kontrolere alt du gjør.

Hva er det med kvinner og menn som faller for slike psykisk ustabile personer.

Vold og krisesenter

Skrevet
Jeg vil jo egentlig ikke fortelle så mye jeg da, om fortid og dette, men når han spør og vil vite så synes jeg det er vanskelig å la være. Skal jeg lyve da?

Dere mener at jeg rett og slett ikke skal svare neste gang?

Ikke lyve, men si at du synes ikke at dere skal fokusere på fortiden på den måten, det bare skaper problemer for dere. Det har jo tydeligvis hengt seg fast i hodet på ham. Gjort er gjort uansett, move on. Så skift samtaleemne til noe hyggelig par-prat istedet.

Skrevet

Alle har vi en del bagasje med oss, noen mer enn andre. Men denne bagasjen har jo gjort deg til den du er idag, og det er jo den personen han er glad i!!!

Det du har gjort, kan aldri forandres på...så fortiden din, på godt og vondt, han bare akseptere!

Du trenger ikke lyve, men forklar at du ikke ønsker å dele fortiden din med han så lenge han "bruker den mot deg"

Han har jo ikke noe krav på å vite alt. Og ønsket om å dele disse tingene med han, forsvinner jo når det bare byr på problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...