Gjest malinl Skrevet 8. april 2013 #1 Del Skrevet 8. april 2013 Hei. Jeg fikk for ei lita stund vite at jeg hadde laktoseintolleranse, noe som vil si at jeg ikke kan få i meg melk, mysepulver, melkepulver osv.. Jeg klarer fint å finne noe å spise når jeg er hjemme, men problemet er når jeg er i byen. Er det noe jeg kan spise på bigbite? Min favoritt er bigbite med peperoni, men jeg vet ikke om jeg kan spise det.. Er det noen som vet hvilke menyer på bigbite jeg 100% sikkert kan spise? Er lei av å gå på burgerking å kjøpe meg mat når jeg er i byen.. Mcdonalds har så og si alt med melk i.. Og når jeg var på rema 1000 så fant jeg heller ikke noe ferdiglaget som jeg kunne spise.. Trenger noen tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. april 2013 #2 Del Skrevet 9. april 2013 På gamlejobben min hadde vi i hvert fall en perm med oversikt over alt de ulike matvarene våre inneholdt, så det regner jeg med at skal være mulig andre steder også. Og hvis du legger vekt på hvor dårlig du blir om de ikke er nøye, pleier folk å være veldig hjelpsomme med å finne ut av ting Dette innlegget synes jeg at hadde en del gode tips, der står det også litt om Big Bite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malinl Skrevet 9. april 2013 #3 Del Skrevet 9. april 2013 På gamlejobben min hadde vi i hvert fall en perm med oversikt over alt de ulike matvarene våre inneholdt, så det regner jeg med at skal være mulig andre steder også. Og hvis du legger vekt på hvor dårlig du blir om de ikke er nøye, pleier folk å være veldig hjelpsomme med å finne ut av ting Dette innlegget synes jeg at hadde en del gode tips, der står det også litt om Big Bite Ja, jeg har lest det innlegget. Men jeg er mest ute etter hvilke menyer jeg kan spise. Og ja, jeg har spurt på de forskjellige stedene, men på big bite sa de at de hadde ingen anelse, og at de var usikre, og at de ikke hadde noe oversikt over hva jeg kunne spise og ikke.. Teit opplegg.. Og på skolen min gidda de ikke engang å lage et rundtstykke uten smør på.. Snakk om å ta hensyn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #4 Del Skrevet 10. april 2013 Så lenge Big Bite ikke bruker melk i brødet så be om baguett med kjøttpålegg og grønnsaker, sennep er trygg dressing. Salater er trygge om du unngår ost, reagerer du på ost? Jeg gjør ikke det selv om jeg ikke tåler laktose nemlig, med unntak av brunost o.l. Anonym poster: 33640f86a053dafd867b28dea33be650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 13. april 2013 #5 Del Skrevet 13. april 2013 Smør inneholder bare 0.6 g laktose pr 100 gram smør. Så det lille smøret som er i et rundstykke har nok ikke så mye å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 13. april 2013 #6 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Smør inneholder bare 0.6 g laktose pr 100 gram smør. Så det lille smøret som er i et rundstykke har nok ikke så mye å si. Jeg kjenner til et barn som får smertefullt blemmeutslett som varer i flere dager om noe med laktose blir sølt på huden. Så det lille smøret du påstår er ufarlig kan ha store konsekvenser om man er hardt nok rammet. Endret 13. april 2013 av fruBeist 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 13. april 2013 #7 Del Skrevet 13. april 2013 Virker som TS har fått det for ikke lenge siden. Å de fleste tåler litt laktose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #8 Del Skrevet 13. april 2013 Virker som TS har fått det for ikke lenge siden. Å de fleste tåler litt laktose Når man tror man har sett alt... ....så sitter plutselig en person jeg regner med er fullstendig uten medisinsk kompetanse og synser om hvordan andre bør forholde seg til sin sykdom - ut fra hvordan alle andre har det. Føler du ikke LITT ansvar for det du sier? Anonym poster: 48eb4e557607feda2d57cee379fae5c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 13. april 2013 #9 Del Skrevet 13. april 2013 Ta å google laktoseintoleranse. Så kan du telle hvor mange sider som sier at de fleste tåler å spise små mengder. Jeg etterlyste laktosefritt meierismør hos Tine å fikk da oppgitt både mengde laktose og andre ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #10 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg kjenner til et barn som får smertefullt blemmeutslett som varer i flere dager om noe med laktose blir sølt på huden. Så det lille smøret du påstår er ufarlig kan ha store konsekvenser om man er hardt nok rammet. En sånn reaksjon på huden skyldes allergi, ikke intoleranse. Og det er proteinet (kasein) en er allergisk mot, ikke sukkeret (laktose). Anonym poster: b29abb0de59a429726764ad56b629e4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 14. april 2013 #11 Del Skrevet 14. april 2013 Smør inneholder bare 0.6 g laktose pr 100 gram smør. Så det lille smøret som er i et rundstykke har nok ikke så mye å si. Det kan ha svært mye å si hvis man har en alvorlig grad av intoleranse. Mannen min har fått laktoseintoleranse, og nå etter noen måneder på diett, tåler han ikke en mikroskopisk mengde laktose uten å bli veldig dårlig. Smør på et rundstykke ville ha satt ham ut i mange timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 14. april 2013 #12 Del Skrevet 14. april 2013 En sånn reaksjon på huden skyldes allergi, ikke intoleranse. Og det er proteinet (kasein) en er allergisk mot, ikke sukkeret (laktose). Anonym poster: b29abb0de59a429726764ad56b629e4a Det kan hende barnet har allergi i tillegg, det kjenner ikke jeg til. Uansett, dette barnet kan uansett ikke engang smøre skiva si med en kniv som har vert brukt til vanlig smør i samme måltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mixelite Skrevet 14. april 2013 #13 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Ta å google laktoseintoleranse. Så kan du telle hvor mange sider som sier at de fleste tåler å spise små mengder. Jeg etterlyste laktosefritt meierismør hos Tine å fikk da oppgitt både mengde laktose og andre ting. Du må mene hva du vil, men jeg håper ikke du serverer noen laktose etter eget forgodtbefinnende fordi de fleste tåler små mengder. Endret 14. april 2013 av Mixelite 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #14 Del Skrevet 14. april 2013 Ta å google laktoseintoleranse. Så kan du telle hvor mange sider som sier at de fleste tåler å spise små mengder. Jeg etterlyste laktosefritt meierismør hos Tine å fikk da oppgitt både mengde laktose og andre ting. men ser du ikke at det der KAN bli alvorlig feil så lenge du faktisk ikke vet noe som helst om den personen? Med samme logikk burde man jo gå ut fra at det er greit å servere hva som helst - for de aller fleste tåler laktose. Anonym poster: 48eb4e557607feda2d57cee379fae5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 14. april 2013 #15 Del Skrevet 14. april 2013 Det var bare et råd. Jeg skal slutte med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chenet Skrevet 15. april 2013 #16 Del Skrevet 15. april 2013 Send en mail til kundeservice hos Big Bite og be om at de legger ut disse opplysningene på nettsidene sine? Det er sikkert flere enn deg som kunne tenkt seg å spise der om de visste hva de kunne spise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 15. april 2013 #17 Del Skrevet 15. april 2013 Hei. Jeg fikk for ei lita stund vite at jeg hadde laktoseintolleranse, noe som vil si at jeg ikke kan få i meg melk, mysepulver, melkepulver osv.. Jeg klarer fint å finne noe å spise når jeg er hjemme, men problemet er når jeg er i byen. Er det noe jeg kan spise på bigbite? Min favoritt er bigbite med peperoni, men jeg vet ikke om jeg kan spise det.. Er det noen som vet hvilke menyer på bigbite jeg 100% sikkert kan spise? Er lei av å gå på burgerking å kjøpe meg mat når jeg er i byen.. Mcdonalds har så og si alt med melk i.. Og når jeg var på rema 1000 så fant jeg heller ikke noe ferdiglaget som jeg kunne spise.. Trenger noen tips! Tacoretter, salater, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leya Skrevet 15. april 2013 #18 Del Skrevet 15. april 2013 Det er mange ferdigretter du kan spise fra butikkene. Men du må prøve og feile litt. Det varierer veldig fra person til person hva man tåler. http://www.naaf.no/ar/subsites/matallergi/Kostrad-ved-allergi/laktoseintoleranse/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #19 Del Skrevet 15. april 2013 Hva er bigbite? er dette en tulletråd???? Det er vel bare å gå på hvilket som helst spisested å velge fra menyen, men velg noe uten melk/fløte/laktose. De fleste steder kan man be om at de dropper den dressingen eller ha sausen ved siden av.... Anonym poster: ee5493cfe64076b9924466e1efb3a8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #20 Del Skrevet 15. april 2013 Hva er bigbite? er dette en tulletråd???? Det er vel bare å gå på hvilket som helst spisested å velge fra menyen, men velg noe uten melk/fløte/laktose. De fleste steder kan man be om at de dropper den dressingen eller ha sausen ved siden av.... Anonym poster: ee5493cfe64076b9924466e1efb3a8d5 Hva ER det med folk i denne tråden som uttaler seg kjempebastant når de ikke har peiling? Mange halv- og helfabrikata har ikke nødvendigvis ren melk etc i seg, men kan ha melkepulver. Dette gjelder sauser, supper, dressinger og mye annet. Ting kan SE melkefrie ut, en er det nødvendigvis ikke. For noen kan det at noe er stekt i smør eller margaring (noen typer margarin er tilsatt melkepulver) være nok til at de blir dårlige. Noe bakverk lages med vann, noe med melkeprodukter. Vanskelig å vite. Noen eksempler på ting som både kan og ikke kan inneholde laktose: - farseprodukter (pølse, kjøttkaker, karbonader, kjøttboller) - brød - andre bakevarer (kjeks, kaker) - frokostblandinger - potetgull o.l. og videre. Mange vil kunne spise mye av dette, noen vil reagere på alt. Det er ikke så enkelt. Anonym poster: 48eb4e557607feda2d57cee379fae5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå