Gå til innhold

Skriking og bitching på trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en forunderlig opplevelse et par ganger i det siste.

Jeg har vært på trening og holdt på med mitt, og har blitt utsatt for spesielt to venninner (antar jeg) som skriker og brøler til hverandre.

Jeg antar det er fordi de har sett The biggest looser eller noe sånt på TV og hyler til hverandre for å forsøksvis motivere hverandre (de hyler når de trener/løfter også, forsåvidt).

Jeg blir skikkelig forundret, hva er det som gjør at noen kan tro det er greit å oppføre seg på den måten? Det er ikke mulig å overse, og overdøver musikk i øret glatt.

Det som er enda mer forunderlig er at de ble skikkelig snurte da de fikk beskjed om å dempe seg.

Er ikke dette litt rart, da?

Anonym poster: bee4698a4f1ab4822a6811fe3eeeb395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig rart.

(Og jeg klarer ikke å se for meg annet enn at det må se ustyrtelig teit ut!)

• Liker 3
Skrevet

Hahah, nei ikke sett noe sånt, men hadd nok også syntes at det hadde vært plagsomt om det er så ille at man ikke kan unngå å høre det selv om man har hodetelefoner på.

Greit nok at alle vil prestere maks på trening men man skal også ta hensyn til andre som trener.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart.

(Og jeg klarer ikke å se for meg annet enn at det må se ustyrtelig teit ut!)

Det både ser og høres veldig rart ut, og er jo underholdende i en viss grad.

Kjenner likevel at jeg er mest irritert. :bond:

De er ganske voksne også, vil jeg tro. Nærmere 25 enn 20.

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg som synes Jillian Michaels er slitsom å se bare på tv. :ler:

Hahaha... takk! Det er henne de minner meg om, jeg kunne ikke bare huske navnet. :fnise:

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
Skrevet

Trodde bare det var menn som holdt på slikt på studioet som regel (uten å være diskriminerende eller mannsjåvenistisk).

Men ja, litt tullete spør du meg, vi ber som regel de som gjør slikt der jeg jobber får som regel beskjed om å slappe litt av, da det er sjenerende for andre. Så lenge de holder seg på et fornuftig lydnivå så er det greit. Er bolestudio du skal trene på hvis du skal rope og brøle, ikke allmenn studio der folk flest trener etter min mening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde klappa til de, om de hadde vært i nærheten av meg :P

Når jeg trener, vil jeg konsentrere meg om meg selv. Ikke noen andre fjåsebærter.

Anonym poster: e1a0b2c113ae604f106913e9eeceab99

Skrevet

Jeg kan like at instruktøren kjefter - men ellers er det jo greit at de som trener er stille.

Det verste jeg vet er når instruktørene roper noe ala er dere klare så skal liksom alle rope et rungende JA. Jeg er der for å trene , ikke rope.

Jeg synes vel man skulle ha lov til å stønne litt når man tar i skikkelig - men det skal ikke være noen høy lyd.

• Liker 1
Skrevet

Veldig typisk norsk å forvente seg at alle skal være stille og kun "mind her own business" når vi er utenfor hjemmets fire vegger.

Nå vet jeg ikke hvor høyt de skrek, og det vil jo ha noe å si, men jeg mener det må være litt takhøyde for lyd på et treningsstudio. En skal ikke være redd for å gi litt ekstra gass.

Mulig det er veldig stedsavhengig. Der jeg trener er det stortsett litt motiverende klapping og hei-ing mot slutten av øktene. Samt at det ikke akkurat er stille når folk dropper vekter.

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig typisk norsk å forvente seg at alle skal være stille og kun "mind her own business" når vi er utenfor hjemmets fire vegger.

Så fordi det er "typisk norsk" så er det feil? Det hører til vår kultur å være rolige og hensynsfulle. Ser ikke det negative ved det.

Anonym poster: 8012a1a443b67e4b5d5e12ce69265a6f

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvor høyt de skrek, og det vil jo ha noe å si, men jeg mener det må være litt takhøyde for lyd på et treningsstudio. En skal ikke være redd for å gi litt ekstra gass.

Mulig det er veldig stedsavhengig. Der jeg trener er det stortsett litt motiverende klapping og hei-ing mot slutten av øktene. Samt at det ikke akkurat er stille når folk dropper vekter.

Er det bare utlendinger der de klapper og heier da? Det er ikke typisk norsk å være stille utenfor veggene våre, det kommer helt ann på hva det er og hvor mye det krever at vi selv er stille. F.eks har jeg ikke ork til å snakke så mye når jeg jogger, derfor er jeg naturligvis stille.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At folk pusher hverandre på treningssenter, kan jo gi meg motivasjon også, så det er det ingen ting galt i. Men at noen hyler og brøler til hverandre, er bare forstyrrende.

Anonym poster: e1a0b2c113ae604f106913e9eeceab99

Skrevet

Alt er relativt. Takhøyde for lyd på normalt nivå er én ting - skriking er noe annet. Det er stor forskjell på pesing/stønning/grynting og motivasjonsprat fra partner, og den typen skriking som de driver med i den videoen. Der jeg trener er det stort sett flere titalls mennesker samtidig (stor sal med møller, sykler og styrketrening) - det hadde jo ikke vært til å holde ut der hvis alle skulle holdt på på den måten. (Den gyldne regel funker her også...)

Når man er på offentlige treningssentre må man vise hensyn, og i det inngår å droppe adferd som forstyrrer andre unødig. Er de nødt til å skrike kan de trene i skogen eller hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Så fordi det er "typisk norsk" så er det feil? Det hører til vår kultur å være rolige og hensynsfulle. Ser ikke det negative ved det.

Anonym poster: 8012a1a443b67e4b5d5e12ce69265a6f

Det har jeg aldri sagt. Men det er også typisk norsk å ha fordommer mot det vi ikke er vant til. Vi er ikke kjent for å være veldig åpne.

Det er nødvendigvis ikke bare negativt!

Er det bare utlendinger der de klapper og heier da? Det er ikke typisk norsk å være stille utenfor veggene våre, det kommer helt ann på hva det er og hvor mye det krever at vi selv er stille. F.eks har jeg ikke ork til å snakke så mye når jeg jogger, derfor er jeg naturligvis stille.

Neida, men kulturen er vel litt mer påvirket av amerikansk trening. Crossfit-sentre er vel nesten alene i sitt selskap om å tillate trening i bar overkropp for menn og kvinner (bare sportsbh).

Alt er relativt. Takhøyde for lyd på normalt nivå er én ting - skriking er noe annet. Det er stor forskjell på pesing/stønning/grynting og motivasjonsprat fra partner, og den typen skriking som de driver med i den videoen. Der jeg trener er det stort sett flere titalls mennesker samtidig (stor sal med møller, sykler og styrketrening) - det hadde jo ikke vært til å holde ut der hvis alle skulle holdt på på den måten. (Den gyldne regel funker her også...)

Når man er på offentlige treningssentre må man vise hensyn, og i det inngår å droppe adferd som forstyrrer andre unødig. Er de nødt til å skrike kan de trene i skogen eller hjemme.

Det er klart det er forskjell.

Men jeg er helt uenig at det er uhøflig å droppe. Selvsagt kommer det an på om det er lov eller ikke, men der jeg trener så MÅ du droppe i enkelte øvelser. Ellers vil du skade deg. Nå er det heldigvis greit da og derfor gjør folk det.

Jeg ville dog ikke drevet å droppet unødvendig på et sted der det ikke var vanlig, men hadde jeg mistet løftet så hadde jeg ikke nølt. Det er bedre enn å skade seg.

Jeg tenker spesielt på øvelser som rykk og støt.

Skrevet

Det har jeg aldri sagt. Men det er også typisk norsk å ha fordommer mot det vi ikke er vant til. Vi er ikke kjent for å være veldig åpne. Det er nødvendigvis ikke bare negativt!

Om du modererer dette til typisk menneskelig skal jeg være enig. Fordommer er positivt i en kompleks verden slik at man ikke skal måtte analysere enhver ny situasjon som om den var unik.

Skrevet

Om du modererer dette til typisk menneskelig skal jeg være enig. Fordommer er positivt i en kompleks verden slik at man ikke skal måtte analysere enhver ny situasjon som om den var unik.

Ja, joda. Det er jo sant.

Skrevet

Det er klart det er forskjell.

Men jeg er helt uenig at det er uhøflig å droppe. Selvsagt kommer det an på om det er lov eller ikke, men der jeg trener så MÅ du droppe i enkelte øvelser. Ellers vil du skade deg. Nå er det heldigvis greit da og derfor gjør folk det.

Da er vi enige - jeg sa bare at man burde droppe (i betydningen drite i/la være med) unødvendig forstyrrende adferd. Jeg sa ikke at det var uhøflig å droppe vektstanga ved behov (med mindre du står i en yogasal, kanskje... :))

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...