Suss81 Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Hvordan valgte dere tema og farger for bryllupet? Synes dette er så vanskelig. Det er så mye flott å velge mellom og jeg ombestemmer meg hele tiden... 1
Amanda C. Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Helt enig! Jeg står mellom minst mellom 3-4 forskjellige farger/temaer
Suss81 Skrevet 8. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2013 Samme her....Klarer virkelig ikke ta en avgjørelse når det hele tiden dukker opp noe "bedre". Begynner å stresse litt her! Hvordan "landet" dere på deres tema?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Har aldri skjønt hva som menes med tema Jeg er passe fjern når det kommer til slike ting. Noen som kan opplyse meg? Vi gifter oss om ca 2 måneder, men har verken tema eller noe bestemt farge. Hiver noe blomster på bordet, så blir det sikkert flott Anonym poster: c7f1f123bc1918ec6f97a837efa25887 9
Suss81 Skrevet 8. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2013 (endret) Har aldri skjønt hva som menes med tema Jeg er passe fjern når det kommer til slike ting. Noen som kan opplyse meg? Vi gifter oss om ca 2 måneder, men har verken tema eller noe bestemt farge. Hiver noe blomster på bordet, så blir det sikkert flott Anonym poster: c7f1f123bc1918ec6f97a837efa25887 Kunne jeg vært like avslappet som deg hadde det vært flott Endret 8. april 2013 av Suss81
CathFoto Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Tema i den forstand at det går en slags rød tråd gjennom pynten så har vi valgt musikk. Veldig naturlig valg siden vi begge er veldig opptatt av musikk og at det var musikk som "førte oss sammen" i utgangspunktet. Vi har LPer midt på bordet som dekorasjon(runde bord)med lys og/eller blomster på, kassetter som bordkort, favorittsanger som drinknavn osv. Vi har valgt gult og grått som farger fordi vi ville ha noe som passet fint sammen, som vi liker, som ikke er det vanligste i Norge og som ikke er lilla eller turkis. 1
CathFoto Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Har aldri skjønt hva som menes med tema Jeg er passe fjern når det kommer til slike ting. Noen som kan opplyse meg? Vi gifter oss om ca 2 måneder, men har verken tema eller noe bestemt farge. Hiver noe blomster på bordet, så blir det sikkert flott Anonym poster: c7f1f123bc1918ec6f97a837efa25887 Trenger jo strengt tatt ikke noe mer
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Tema i den forstand at det går en slags rød tråd gjennom pynten så har vi valgt musikk. Veldig naturlig valg siden vi begge er veldig opptatt av musikk og at det var musikk som "førte oss sammen" i utgangspunktet. Vi har LPer midt på bordet som dekorasjon(runde bord)med lys og/eller blomster på, kassetter som bordkort, favorittsanger som drinknavn osv. Vi har valgt gult og grått som farger fordi vi ville ha noe som passet fint sammen, som vi liker, som ikke er det vanligste i Norge og som ikke er lilla eller turkis. Så utrolig koselig Helt fascinert over at dere klarer å komme på noe så originalt. Dessverre så er verken jeg eller min mann noe kreativ av oss. Veldig lite flink med slike ting, men vi satser på en flott dag fordi om Anonym poster: c7f1f123bc1918ec6f97a837efa25887
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #9 Skrevet 8. april 2013 Kunne jeg vært like avslappet som deg hadde det vært flott Noen vil nok si at jeg er for avslappet Skulle gjerne vært litt mer engasjert, men det faller ikke naturlig for meg. Anonym poster: c7f1f123bc1918ec6f97a837efa25887
CathFoto Skrevet 8. april 2013 #10 Skrevet 8. april 2013 Så utrolig koselig Helt fascinert over at dere klarer å komme på noe så originalt. Dessverre så er verken jeg eller min mann noe kreativ av oss. Veldig lite flink med slike ting, men vi satser på en flott dag fordi om Anonym poster: c7f1f123bc1918ec6f97a837efa25887 Når brudeparet består av en fotograf og en grafisk designer så måtte vi finne på noe som var veldig oss. Når det et sagt så synes jeg verken farger eller temapynt er det som gjør et bryllup hyggelig eller ei. 1
Suss81 Skrevet 8. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2013 (endret) Når brudeparet består av en fotograf og en grafisk designer så måtte vi finne på noe som var veldig oss. Når det et sagt så synes jeg verken farger eller temapynt er det som gjør et bryllup hyggelig eller ei. Vel...hos oss ville det blitt dataspill og hest...spørs om det blir like fint tror iallefall jeg har halvbestemt meg på farger i det minste...det er i det minste noe! Endret 8. april 2013 av Suss81 1
Moderfavn Skrevet 9. april 2013 #12 Skrevet 9. april 2013 Vi har ikke tema. Vi ble enig om at grønn er en fin farge til første juni i nord. Det er alles favorittfarge på den tiden. (Myyye snø nå og våren kommer sist i mai.) Dermed landet vi på en fin grønnfarge til invitasjonene, bordkort og sløyfebånd rundt blomstrene som skal være bordpynt. Jeg skal prøve å få lurt inn samme grønnfarge i buketten. Ellers er det ikke så nøye. Vi skal gjøre det enkelt og greit. Jeg vant forresten 5 meter sløyfebånd i en ebay auksjon. En liten dollar, og fraktfri forsendelse. tihi Den kommer jeg til å glede meg over lenge.
Arkivskap Skrevet 9. april 2013 #13 Skrevet 9. april 2013 Tema i den forstand at det går en slags rød tråd gjennom pynten så har vi valgt musikk. Veldig naturlig valg siden vi begge er veldig opptatt av musikk og at det var musikk som "førte oss sammen" i utgangspunktet. Vi har LPer midt på bordet som dekorasjon(runde bord)med lys og/eller blomster på, kassetter som bordkort, favorittsanger som drinknavn osv. Vi har valgt gult og grått som farger fordi vi ville ha noe som passet fint sammen, som vi liker, som ikke er det vanligste i Norge og som ikke er lilla eller turkis. Det høres kjempekult ut! Kassetter som bordkort var jo genialt! Vi har ikke noe tema. Tror at bryllupet vårt blir bra uansett!
Gjest lisha Skrevet 9. april 2013 #14 Skrevet 9. april 2013 Favorittfargen min er rød, og rød er kjærlighetens farge - så da ble det rødt på oss I tillegg er lokalet vårt litt villmarkspreget med endel furu, og da passer det veldig godt med hvitt og rødt til Syns det røde er med å myker opp lokalet!
Petalouda Skrevet 9. april 2013 #15 Skrevet 9. april 2013 vi har ikke noe tema, hvis man da ikke skal si at bllomster er et tema, men blomster finnes vel i de fleste bryllup. vi har valgt fargene rosa og sølv, sølv fordi kjærestens uniform har masse sølv på seg og rosa fordi kjæresten bombet meg med rosa roser i datingperioden
Blådiamant Skrevet 9. april 2013 #16 Skrevet 9. april 2013 (endret) Tror vi går for blå. Endret 29. oktober 2017 av Blådiamant
Gjest Ahs Skrevet 9. april 2013 #17 Skrevet 9. april 2013 Vårt tema er gårdsbryllup hvor det blir en blanding mellom trad og moderne. Det er fordi vi begge er fra gård, og fordi vi begge nå lever en urban livsstil i internasjonale miljøer. Men skal etterhvert tilbake til bygda. Farge har vi ikke bestemt. Rødt er et et naturlig valg, men jeg tror jeg har mer lyst på en dus farge og et mer rustikt preg. Jeg vil gjerne ha litt mix og match, og ikke at alt skal være så innmari stilrent og overplanlagt. Festlokalet er et redskapshus, så vi tenker å mikse blomster, rustikke gjenstander og verktøy. Hardt og mykt. Det vil gjenspeile våre personligheter, og interesser. Skal ha en velassortert bar for alle ganer, med både klassikere og moderne innslag. Vi reiser en del, så det blir også lokale drikkevarer. Som dere skjønner er festen veldig viktig for oss;-)
Gjest Tirkes Skrevet 9. april 2013 #18 Skrevet 9. april 2013 Jeg og mannen valgte en farge som vi felles synes er råfin og liker godt. Så sleit vi og jobbet hardt med å finne en match-farge. Det endte med en tur til en malebutikk, der vi vrei rundt på fargehjul og jeg nappet med meg prøvelapper i diverse farger hjem. Vi ble til slutt fornøyde. Rådet mitt er å finne "yndlingsfargen" deres, en som både du og han liker, og en som komplimenterer.
Gjest Kiara! Skrevet 9. april 2013 #19 Skrevet 9. april 2013 Hos oss ga det seg litt selv siden det var mest praktisk for oss å ha det i hagen hjemme hos mormor på den gamle slektsgården. Jeg kan ikke fordra når ting er ihjelplanlagt etter en farge som feks lilla, så hos oss blir det en salig blanding av duse pasteller, en deilig blå farge på invitasjonene, grå chiffon og egentlig mest av alt planlagt-tilfeldig. Jeg har forenklet masse underveis, så uttrykket blir enklere og delikat bla på blomstene på bordene etc. En annen ting jeg er begeistret over er å bruke hva man allerede har i hjemmet og ute å la det gli naturlig inn, det er ikke krise om ikke alt matcher eller at bord er anderledes fra hverandre. 1
septemberbrura Skrevet 9. april 2013 #20 Skrevet 9. april 2013 Som noen nevner, er det slett ikke avgjørende for en hyggelig bryllupsfest at man har et tema. Imidlertid vil en form for tema gjøre det lettere å bestemme feks. blomster til bukett, bordpynt, bordkort og dekor forøvrig i lokalet. I vårt tilfelle overlater brudgommen alt slikt til meg, og dermed blir det noe i retning orientalsk/indisk, med lilla og sjokolade som hovedfarger. Er ikke kommet veldig langt med planleggingen av dekor, men nå fremover vil det være tema i bloggen min, så følg gjerne med. Dersom du ønsker tema, kan det være en ide å søke på google etter wedding theme + feks. farge, årstid, eller felles ting dere som par liker, om det er musikk, friluftsliv mm. http://septemberbrud.blogspot.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå