Gå til innhold

Det er vel lurt å være alene en stund etter et langt forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten begynne historien for ti år siden. Jeg ble uplanlagt gravid og beholdt barnet. Ble alene allerede i graviditeten. Jeg var relativt ung og følte meg totalt lost i verden, så da jeg traff en som ville ha meg og en nyfødt baby falt jeg pladask. Ikke stormende-forelsket-pladask, men trygghet-stabilitet-pladask. Så har vi holdt sammen i over åtte år.

De to siste årene hanglet forholdet veldig og det var delvis slutt og helt slutt i hvertfall to perioder gjennom denne tiden. Så ble det helt slutt for ca åtte mnd siden.

Problemet mitt er bare at jeg gikk på en date bare en mnd etter at eksen hadde flyttet ut, og jeg traff da selvsagt en fantastisk fyr. Kjempekjekk, snill, morsom, god.. Vi har datet siden den gang, det er fem mnd.... Men jeg klarer ikke å bli kvitt følelsen av at dette gikk for fort. At jeg burde være alene en stund nå uten å binde meg igjen med en gang. For uansett hvordan man vrir og vender på det så har jeg jo vært bundet til daten min de siste mnd.

Jeg har egentlig mer eller mindre bestemt meg for å avslutte det og si at jeg trenger alenetid, men det blir så vanskelig. Jeg vet det blir grusomt. Det er en grunn til at jeg ikke har klart å gjøre det enda, selvom tankene har vært der helt siden begynnelsen. "Dette er for tidlig, dette er for tidlig"...

Jeg vet ikke helt hva jeg vil. Støtte for å avslutte det kanskje..

Anonym poster: 9cc0a20300dfb73b5a5f8e5d572e59b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sånn at man "må" gjøre det sånn eller slik etter et langvarig forhold. Men det virker som du kunne ha behov for å bevise for deg selv at du klarer deg alene og kanskje finner ut på egenhånd hvem du er og hva du vil? Vet ikke jeg. Det er jo også forskjell på forhold, hvor mye "frihet" man føler man får og hvor selvstendig eller uselvstendig man kjenner seg.

Anonym poster: 79946dc7eead1b78829bbce416df4c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...