Gjest *kokos* Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Jeg slanker meg for tiden vha sunn mat, og lykkes med det. Trening har jeg ikke tid til nå, men jeg ønsker en strammere mage! Har den klassiske sit-upsen noe for seg, eller må jeg gjøre andre ting? Og hvor ofte,hvor mange rep osv må til?
Quilliam Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Situps burde ikke du ta i det hele tatt, situps har veldig liten effekt samt det skader ryggraden. Jeg foreslår heller crunches med vekt på, du kan søke det opp på youtube siden du må gjøre det rett sann som all styrketrening.
Rosewood Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Sit ups er i grunn bortkastet tid, og ikke særlig bra for ryggen Du må nok gjøre forskjellige ting for å stramme opp. Det funker ikke slik at du bare kan stramme opp en del av kroppen, kondisjonstrening og tung styrke på hele kroppen er det beste. En powerwalk eller en joggetur er noe alle har tid til, 30 minutters aktivitet hver dag er mye bedre enn ingenting planken er en bra øvelse for magen finnes flere styrkeøvelser du kan gjøre hjemme, push ups, dips, knebøy, utfall, da har du fått trent flere store muskelgrupper Så må du også passe på hva du putter i deg da
Gjest *kokos* Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Sit ups er i grunn bortkastet tid, og ikke særlig bra for ryggen Du må nok gjøre forskjellige ting for å stramme opp. Det funker ikke slik at du bare kan stramme opp en del av kroppen, kondisjonstrening og tung styrke på hele kroppen er det beste. En powerwalk eller en joggetur er noe alle har tid til, 30 minutters aktivitet hver dag er mye bedre enn ingenting planken er en bra øvelse for magen finnes flere styrkeøvelser du kan gjøre hjemme, push ups, dips, knebøy, utfall, da har du fått trent flere store muskelgrupper Så må du også passe på hva du putter i deg da Takk for svar. Det er nok lurt å trene større muskelgrupper, ja. Jeg går til og fra jobb, ca 20 min hver vei. Og ellers er jeg i normal husmorsaktivitet resten av dagen, men ingen jogging e.l. Jeg spiser veldig sunt, masse grønt og grovt og magert kjøtt. Går ned ca 0,5 kg i uka. Satser på å begynne å jogge et par ganger i uka nå når snøen forsvinner, og da skal jeg få inn noen styrkeøvelser på badet etterpå. Vil det ha noen effekt, eller er 2 ganger i uka for lite?
Rosewood Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Takk for svar. Det er nok lurt å trene større muskelgrupper, ja. Jeg går til og fra jobb, ca 20 min hver vei. Og ellers er jeg i normal husmorsaktivitet resten av dagen, men ingen jogging e.l. Jeg spiser veldig sunt, masse grønt og grovt og magert kjøtt. Går ned ca 0,5 kg i uka. Satser på å begynne å jogge et par ganger i uka nå når snøen forsvinner, og da skal jeg få inn noen styrkeøvelser på badet etterpå. Vil det ha noen effekt, eller er 2 ganger i uka for lite? 2 ganger i uka er bra det min personlige trener anbefalte meg å trene 2-3 ganger i uka, i begynnelsen ivertfall. Og ellers gå en halvtimes tur og bare fortsett med de gode matvanene og husmorsaktivitetene, da skal du nok bli fastere i fisken!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Selv har jeg ikke merket så mye effekt av situps, men styrketrening derimot fungerer kjempebra. Da trenes magen automatisk Går på bodypump på sats 1-2 ganger i uka. Har også fått god effekt av lengre løpeturer i terreng/på grusveier. Da kjenner jeg det godt i magen dagen etterpå. Anonym poster: 70519092630249fd0afbdf9beeb70cbe
Supraspinatus Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Situps funker ikke for å få stram mage, men jeg synes det er oppskrytt at den skal være så farlig for ryggen. Gjør alle dere den feil eller? Sit ups er en NYDELIG øvelse for å styrke mage og hofteleddsbøyer. Skal du ha en sterk og bevegelig kropp er dette en god øvelse. Den må gjøres korrekt og det er ikke om å gjøre å klare flest repetisjoner. Øvelsen skal alltid gjøres kontrollert og med riktig spenn. Anbefaler enten ab-mat eller å forankre beina før man blir sterk nok til å gjøre det uten. Situps: ja. For slanking: nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå