Gå til innhold

katt og blomster? erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen som har samme problemet som oss? katten her i hus elsker blomster. spesielt grønne planter. han spiser på bladene,noe som ikke er veldig heldig for magen hans. han er ute store deler av dagen og har tilgang på gress, men tyr alltid til plantene. hvordan få katten til å slutte med sine rampestreker? noen som har erfaringer? han spiser på de både på sommeren og vinteren. hadde det kun vært på vinteren når det er snø og lite gress å finne hadde jeg forstått det. har prøvd med kattegress inne, men det er ikke av interesse. har siden før påske hatt en gul blomst stående i stua som han har vært borte å snust på, men ikke spist på. er det enkelte blomster vi kan ha i hus som "lukter farlig" for katter?

Anonym poster: 3e99ff8f5d85c1eaa0c635052a5ff39f

Skrevet

Min erfaring er at min ene pus knasker på alt av blomster og planter, så det har vi sluttet å ha i huset.

AnonymBruker
Skrevet

vi har vært et år uten blomster nå pga dette, men fikk en blomst og tenkte å teste. den har han ikke rørt. så derfor lurer jeg på om det rett og slett er en lukt i den blomsten som katten ikke liker. fikk en blomst i dag også. har satt den på bordet, og er spent på om den får stå i fred eller blir angrepet av pys når han kommer inn:P

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Har tre katter hvor de to yngste var veldig interessert i den ene stakkars lille planten. De tygde den ned to ganger. De har nå lært å ikke tygge på plantene. Så nå har jeg hele to potteplanter :) De bruker å ha tilbakefall noen ganger. Brukte å si strengt nei til kattene og dytte de vekk (vaneligvis var de på ulovlige bord også), hvis de fortsatt ble de sutte ut.

Eldste katta ødelegger alt av planter ute, noe som er mye vanskeligere å lære bort da man ikke sitter ute med de blomsterene :P Skal kjøpe sånn spray denne sommeren som holder kattene unna.

AnonymBruker
Skrevet

hvordan type spray? funker d?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har prøvd Get off. den funka ikke her i hus, mn kan jo alltids prøve dn andre

• Liker 1
Skrevet

Husk at flere planter og blomster er giftig for katter:) Julestjerne blandt annet, er veldig giftig.. Så pass på hva du har fremme:) Her i huset har vi kun blomster/planter der hvor pusene ikke kommer til..

AnonymBruker
Skrevet

noen som har samme problemet som oss? katten her i hus elsker blomster. spesielt grønne planter. han spiser på bladene,noe som ikke er veldig heldig for magen hans. han er ute store deler av dagen og har tilgang på gress, men tyr alltid til plantene. hvordan få katten til å slutte med sine rampestreker? noen som har erfaringer? han spiser på de både på sommeren og vinteren. hadde det kun vært på vinteren når det er snø og lite gress å finne hadde jeg forstått det. har prøvd med kattegress inne, men det er ikke av interesse. har siden før påske hatt en gul blomst stående i stua som han har vært borte å snust på, men ikke spist på. er det enkelte blomster vi kan ha i hus som "lukter farlig" for katter?

Jeg hadde en katt som gravde i alle potter i huset. Jeg begynte å strø pepper i jorden og da sluttet hun!

Den andre katten tygger på orkidèer, så der har jeg ett problem jeg også.

Anonym poster: b47061dffe193e28cc5727898881487d

Gjest FiskenBlub
Skrevet

jeg har prøvd Get off. den funka ikke her i hus, mn kan jo alltids prøve dn andre

Pepper skal vist også hjelpe, men aldri prøvd det. Fra alt jeg vet kan det også drepe plantene :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...