Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 173 cm og veier nå 83 kg. jeg vil begrense mitt daglige inntak til ca 1400 kcal, samtidig som jeg skal gå mer tur, feks 1-2 timer ca 4 ganger i uken. vil jeg gå ned i vekt av dette? vil det ta lang tid før jeg eventuelt vil se noe fremgang? jeg ønsker (som de fleste) en rask vektnedgang, da jeg har mange kilo å kvitte meg med..

Anonym poster: 8ef4c89ae734d4f2e1fd69e60aa212b6

Videoannonse
Annonse
Gjest Puravida
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok spist litt mer enn 1400. Få i deg 1500-600. Nå vet jeg ikke hvor mye du vil ned, med all vektnedgang tar tid. Det tar dessverre ikke bare noen uker, så jo harder regime, jo lettere er det å gi opp, skli ut eller bli veldig lei.

Og det med at du vil at det skal ta kort tid, noe alle vil, den tanken må du bli kvitt før du starter. Uansett om man vil ned 5 kilo eller 40, alt tar tid. Du må smøre deg med tålmodighet og godta at det tar mange måneder. De fleste som gir opp slutter fordi det tar for lang tid og de ikke føler de får noe ordentlig resultat. Det tar lang tid å gå opp i vekt, det kommer til å ta lang tid å gå ned.

Når det gjelder treningen virker du som en frisk jente så jeg hadde trappet opp treningen litt. Jogge + styrke, eller begynne på et treningsstudio. Det du nevner er veldig lett mosjon, noe man kunne fått inn sammen med ordentlig trening ved å bare gå til jobb, butikk, venner, skole. Trening forbrenner ikke så utrolig mye, så skal du først legge av noen timer i uken burde du go hard:)

Håper dette hjalp litt:)

Endret av Puravida
Skrevet

Hvis vi anslår at du skal ned til 63kg (20kg) og du går 500 i underskudd diettært daglig og 200 i underskudd/dag (4 turer à 300kcal i uken=1200kcal=~200) vil du skape et totalt underskudd på 500*7=3500+1200=4700=4700/7000=0.67kg fettmasse i en ideell verden hver uke. Det vil ta ca. 29 uker å ankomme 63kg (noe justering må nok til grunnet lavere TDEE ettersom du går ned i vekt). Såfremt du har tålmodigheten virker det OK.

Gjest *Maja*
Skrevet

Klart du vil gå ned om du går i underskudd. Ville ikke lagt meg under 1500 med rene råvarer og trege karbs. Begynner du å trene vil du klare å brenne mer kalorier i det daglige samt bygge muskler. Muskler brenner fett hele døgnet. I tillegg vil du får en strammere og mer definert kropp når du kombinere sunt kosthold med trening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...