Gjest Tex Skrevet 30. mars 2004 #1 Skrevet 30. mars 2004 Sist vi var i bryllup sa presten, etter at de hadde satt på seg ringene: Så legger vi inn en liten kunstpause, så ser vi hva brudeparet finner på Selvfølgelig kysset de, men jeg syns ikke dette er måten å gjøre det på.... Presten i cappos bryllup sa noe som var veldig morsomt i stedet, Han bare så på brudeparet og sa ja og så da...? og alle lo masse. Men finnes det egentlig ikke noe fast han skal si, kan man avtale noe med presten eller kanskje vi bare skal droppe kyssingen..... heller litt mot det egentlig....
Green Skrevet 30. mars 2004 #2 Skrevet 30. mars 2004 Det står jo ikkje noko i liturgien om kyssing, derfor seier prestane så mykje rart (og pinleg) viss brureparet insisterer på å ha med kyssing. Vi ventar med kyssinga til vi kjem ut på trappa vi
blyg Skrevet 30. mars 2004 #3 Skrevet 30. mars 2004 Jeg vil ha kyssing!!!! Synes det er veldig romantisk!!! Også tror jeg vi lar det være opp til presten hva han har lyst til å si der og da.....
minniepus Skrevet 30. mars 2004 #4 Skrevet 30. mars 2004 VI dropper det, eller sparer det til senere blir det vel...
verene Skrevet 30. mars 2004 #5 Skrevet 30. mars 2004 Jeg vet ikke om jeg føler at det er "riktig" å kysse i kirken jeg. Det er mye mulig vi drøyer kliningen til vi står på kirketrappa.
Augustbrud02 Skrevet 30. mars 2004 #6 Skrevet 30. mars 2004 Vi kysset ikke i kirken, synes det er litt for amerikansk jeg....samtidig som det skjærer litt med den høytidelige stemningen under vielsen...
*Lene* Skrevet 30. mars 2004 #7 Skrevet 30. mars 2004 Jeg vet ikke om jeg føler at det er "riktig" å kysse i kirken jeg. Det er mye mulig vi drøyer kliningen til vi står på kirketrappa. Enig med du :-)
Holly Hobbie Skrevet 30. mars 2004 #9 Skrevet 30. mars 2004 Vi blir ogsaa trappekyssere! Dvs...vi klysser vel hverandre, ikke trappen Synes det er litt pinlig aa skulle kysse paa munnen i Guds hus.
Pip Skrevet 30. mars 2004 #10 Skrevet 30. mars 2004 Var aldri aktuelt for oss med kyssing inne i kyrkja... Synst det blir litt 'over the top' klisjèaktig, på ein måte - og kan ikkje heilt sjå at det skulle passe inn... Men veldig koseleg å kysse på trappa då!
Gjest MrsL Skrevet 30. mars 2004 #11 Skrevet 30. mars 2004 Det blir nok ikke noe kyssing før på kirketrappen hos oss nei.
lampeskjerm Skrevet 30. mars 2004 #12 Skrevet 30. mars 2004 Jeg pleier alltid å ta opp dette med paret på øvingen. I ritualet står det ingen ting om kyssing. Det er utgangspunktet. Nå er det flere og flere som har kommet med ønsker om det, og da har jeg som prest ingen prinsippielle motforestillinger mot det. Det som er viktig er at det er brudeparets ønske som skal fram her. Jeg sier da konsekvent. "Da kan dere kysse hverandre". Hvis ikke brudeparet har en alternativ formulering som jeg kan gå god for. Hvis man bestemmer seg for kyssing, bør man tenke over litt på forhånd hvordan man har tenkt å gjøre det. Råklining er ikke tingen altså Heller ikke sånn kyssing som barneskoleelever i "kyss, klapp og klem". Ikke alle prester tenker likt som meg her. Bare så det er sagt. Lampeskjerm
Isiselin Skrevet 30. mars 2004 #13 Skrevet 30. mars 2004 Vi skal nok ikke kysse, nei. Det er vi begge enige om. Det sparer vi til vi er kommet ut på trappen.
Tyren Skrevet 30. mars 2004 #14 Skrevet 30. mars 2004 I bryllupet jeg var i for 14 dager siden, hadde brudeparet valgt det nye vielsesritualet hvor man går opp til presten kun en gang og sier ja to ganger. Med en gang ringene var satt på, var det en naturlig pause og da "stjal" brudgommen til seg ett kyss, noe som virket veldig naturlig der og da. Når jeg giftet meg, ventet vi med kyssingen til vi kom på kirketrappa, fordi det var mer naturlig i vår vielse.
Lullu Skrevet 30. mars 2004 #15 Skrevet 30. mars 2004 Jeg kunne godt tenkt meg at min brudgom stjal seg et kyss sånn rett etter ekteskapsinngåelsen... Er litt gammeldags, og husker godt alle de romantiske filmene der brudeparet kysser i kirken. Men om vi må vente til kirketrappa, er jo det også greit.
Solstrålen Skrevet 30. mars 2004 #16 Skrevet 30. mars 2004 Vi hadde ikke tenkt å kysse da vi giftet oss i sommer. Men etter at vi hadde satt på ringene, hvisket presten til min mann: "Men kyss henne da!", med en spøkefull mine og DET gliset (han er en venn av familien). Det var bare vi 4 som sto oppe ved alteret som hørte det. Jeg synes det var veldig flott, og faktisk et av de minnene jeg holder kjærest fra vielsen
Gjest Pet Skrevet 30. mars 2004 #17 Skrevet 30. mars 2004 Jeg vil kysse i kirken! Tror jeg kommer til å få så lyst til å kysse ham etter at han har sagt JA til meg så jeg ikke kommer til å klare å la være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå