Gå til innhold

Rive innebygd skap eller sette på skyvedører?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal pusse opp og blant annet legge nytt gulv i stua. Soverommet er såpass lite og legger inntil stua, så jeg ser for meg at det er like greit å legge nytt gulv der samtidig når jeg først er i gang. På soverommet er det et innebygget klesskap med litt kjipe dører. Gulvet i en del av skapet gir litt etter, ellers er det et romslig og greit skap med en garderobestang og et sett med kurvhyller, og en hylle helt øverst. Kanskje ikke det mest praktiske skapet, men funker greit.

Det jeg lurer på nå er om jeg skal rive skapet og sette inn et skikkelig skap fra IKEA, med mer praktisk innredning, eller om jeg skal legge gulv rundt og sette inn nye skyvedører. Eller bare leve med de pyton dørene som er fra før. Er det mye arbeid å rive et slikt skap?

Jeg har et budsjett, men jeg tenker samtidig at jeg vil gjøre det ordentlig når jeg først skal gjøre det. Hva ville dere gjort?

Anonym poster: f44974c221a10458680dd4a8c2c89c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett inn skyvedører. Vi har et sånt skap og reiv ut nesten alle hyllene og satte opp stativer for trådkurver i stedet, mest geniale skapet i hele huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fjerna skapet. Et plassbygd skap legger så mange begrensninger på hva man kan gjøre med rommet. Da vi kikka på leilighet var det en forutsetning at det kun var løse skap.

Det er forresten ganske mye jobb. Vegger og tak må også tas når et sånt skap skal fjernes.

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal pusse opp og blant annet legge nytt gulv i stua. Soverommet er såpass lite og legger inntil stua, så jeg ser for meg at det er like greit å legge nytt gulv der samtidig når jeg først er i gang. På soverommet er det et innebygget klesskap med litt kjipe dører. Gulvet i en del av skapet gir litt etter, ellers er det et romslig og greit skap med en garderobestang og et sett med kurvhyller, og en hylle helt øverst. Kanskje ikke det mest praktiske skapet, men funker greit.

Det jeg lurer på nå er om jeg skal rive skapet og sette inn et skikkelig skap fra IKEA, med mer praktisk innredning, eller om jeg skal legge gulv rundt og sette inn nye skyvedører. Eller bare leve med de pyton dørene som er fra før. Er det mye arbeid å rive et slikt skap?

Jeg har et budsjett, men jeg tenker samtidig at jeg vil gjøre det ordentlig når jeg først skal gjøre det. Hva ville dere gjort?

Behold det, er min mening. Gamle hus har ofte innebygde skap. Nyere hus, er nesten uten skap. Eller det blir satt inn løse. Eks slike som du nevner fra Ikea. Innebygde skap er fantastisk. Kjøp deg nye dører til det.

Anonym poster: f5312995ca5cdfb6dc969443c3c2f870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det plassbygde skapet gir ingen begrensninger for rommet. Det er kun på denne veggen det er mulighet å ha skap, det er et veldig lite soverom. Jeg har tenkt på det, og innser at kostnaden/arbeidet blir for stort akkurat nå. Jeg sørger for å ha noen ekstra bord med parkett liggende slik at jeg har hvis jeg bestemmer meg for å rive senere. Ikea har rimelige og greie skyvedører, så jeg tror jeg går for det istedet.

Det er ikke særlig innmat i skapet, kun en overhylle og en garderobestang. Også denne trådhyllen som står skjevt pga gulvet i skapet gir litt etter, men det får jeg bare prøve å få flyttet til andre siden av skapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...