Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i min 9pp og har frem til nå svidd av rundt 5 graviditetstester i måneden. Jeg bruker billigstrimler så det er ikke pga pengene jeg syntes dette er tragisk, men hvor sykelig opptatt jeg er av å teste og nistirre dem i hjel til jeg finner en strek (som ikke er der!!!). Jeg føler at dette opptar så mye tid fordi jeg tenker på det hele tiden. Teller ned dager etter eggløsning så jeg kan begynne å teste... Jeg vet det er mange som meg der ute, og mange som ikke er sånn. Lurer derfor på om dere som har prøvd lenge etterhvert sluttet å teste? Noen tips til hvordan jeg kan roe meg selv ned og bare la det skje når det skjer? En måned gikk jeg tom for billigstrimler og tenkte at det var en fin tid å slutte å teste, men så kom jeg til 12dpo og klarte ikke å vente og løp til apoteket.... TRAGISK. Og flaut.

Anonym poster: 19ed67919c7051805f8fba90eefb3a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster jo nærmest ingenting, så føler jeg for å teste så gjør jeg det. De første to årene testet jeg hver syklus, de siste tre har det gått opp og ned. Nå tester jeg nesten aldri lenger, men har også fått beskjed om at vi ikke kan få barn uten hjelp.

Det å ta en test gjør at jeg kommer meg ned på jorda igjen dersom jeg begynner å føle "symptomer". Så om du føler for å teste, og dersom det ikke har motsatt effekt på deg - at du får opp håpet - så hvorfor ikke? Du behøver jo ikke å gå rundt og fortelle at du tester. Gjør det som er riktig for deg. Det å kalle seg selv for tragisk er i alle fall det mest idiotiske man kan gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet nok en 4-5 ganger i hver prøveperiode det første året. Også det med billige tester. Da jeg endelig ble gravid etter over to år, hadde jeg nok ikke testet i det hele tatt de siste 3-4 periodene. Da hadde jeg vel kanskje gitt litt opp.

AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen testet jeg mye. Nå tester jeg bare hvis mensen er forsinket med mer enn 4-5 dager og jeg føler meg mye bedre og mindre stresset.

Anonym poster: 4dfa04a7d93c9c92d3f2f3f5d8c12341

Skrevet

Jeg drev på akkurat som deg de første 9mnd... Nå gidder jeg ikke teste mer, for blir man gravid vil jo det merkes etterhvert uansett. Jeg ble bare stressa av det. Lykke til videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i min 9pp og har frem til nå svidd av rundt 5 graviditetstester i måneden. Jeg bruker billigstrimler så det er ikke pga pengene jeg syntes dette er tragisk, men hvor sykelig opptatt jeg er av å teste og nistirre dem i hjel til jeg finner en strek (som ikke er der!!!). Jeg føler at dette opptar så mye tid fordi jeg tenker på det hele tiden. Teller ned dager etter eggløsning så jeg kan begynne å teste... Jeg vet det er mange som meg der ute, og mange som ikke er sånn. Lurer derfor på om dere som har prøvd lenge etterhvert sluttet å teste? Noen tips til hvordan jeg kan roe meg selv ned og bare la det skje når det skjer? En måned gikk jeg tom for billigstrimler og tenkte at det var en fin tid å slutte å teste, men så kom jeg til 12dpo og klarte ikke å vente og løp til apoteket.... TRAGISK. Og flaut.

Anonym poster: 19ed67919c7051805f8fba90eefb3a71

Skjønner ikke helt greia med å teste seg så mye. Selv tar jeg det som det kommer. Har ikke planer om å ta en eneste test. Jeg merker jo selv når jeg blir gravid ved at mensen uteblir og at magen vokser. Men jeg er kanskje litt sær. Vil heller ikke vite kjønn på ultralyd

Anonym poster: 5289ff9b8d2bc9f3d6bf1557db9929ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg var helt som deg, testingen tok over livet mitt.. Jeg er selv i pp9 og har ingen planer om å teste denne mnd.. ( med mindre mens uteblir) Går også på pergo 2 mnd på rad. Jeg ble helt gal i hodet mitt selv, jeg ble sur og grinete og rett og slett skikkelig deprimert for alle de negative testene jeg fikk.. Så om det går utover deg selv eller de rundt deg å få negative tester ville jeg nok stoppet om jeg var deg.. Jeg kjente jeg trengte avstand fra hele greia...

Skrevet

Det var da enormt med testing! Jeg trodde det holdt med å ta en test en ukes tid etter at man skulle hatt mensen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var da enormt med testing! Jeg trodde det holdt med å ta en test en ukes tid etter at man skulle hatt mensen.

Det var da voldsomt til nedlatende holdning... Virkelig patetisk. Folk er forskjellige. Noen liker å teste tidlig og ofte, andre liker å teste sent og skjeldent.

Anonym poster: 6107f56219ce0c3cc2776f1595e8767c

• Liker 1
Skrevet

Det var da voldsomt til nedlatende holdning... Virkelig patetisk.

Ditto!

• Liker 1
Skrevet

Noen liker spenningen ved å teste tidlig, eller roer seg ned i det de ser et negativt resultat. Det er ganske uvanlig å vente til en hel uke etter ventet mens med testing.

Dersom du klarer det er det flott (og billig) for deg. Men jeg ser ikke grunnen til å være kritisk til oss som liker å teste ofte?

Skrevet

Med nr to sluttet jeg ganske tidlig å teste nettopp fordi det bare ble stress og nedturer ut av det. Jeg trodde ikke på de negative testene og fant på alle mulige grunner for at de var "usanne" negative (testet for tidlig, hadde drukket for mye osv). Det ble rett og slett vondere å drive å lure seg selv hver eneste måned, enn å bare prøve å ta det som det kom, ganske regelmessig som jeg var.

Brukte 9 PP`er på førstemann og 8 PP`er (pluss 6 mnd uten aktiv prøving først), så jeg forstår hvordan det er å prøve lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...