Gå til innhold

Skal dere ha kirkeprogram?

Skal dere ha kirkeprogram?  

1. 1. Skal dere ha kirkeprogram?

• Ja
      29
    • nei
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere ha kirkeprogram? Og i tilfelle ja, hvem skal dele dem ut for dere? Jeg har problemer med å bestemme meg for hvem som skal dele ut våre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok litt sær, men jeg synes kirkeprogram er et stort "must". Synes det er litt knotete med en salmebok + at det ser litt hobby-aktig ut...

Kirkeprogrammene våre ble delt ut av 2 av kusinene mine.

Skrevet

Ja, vi skal ha program. Regner med at vi prøver å få en fra hver familie til å dele ut. Kanskje min lillesøster sammen med froskemannens niese (som også skal være brudepike). Søtt med to små jenter i døra....

Skrevet

Ja, vi hadde kirkeprogram.

Min søster på 12 (som også var brudepike) og to venninner av oss delte dem ut.

Skrevet

Ja, vi skal ha kirkeprogram, synes også det er et "must"! Hvem som skal dele ut? Det er det vi er litt usikre på også..Men jeg tror brødrene til sambo skal få lov til å gjøre det! Har egentlig ikke så mange andre alternativer..

Skrevet

Ja, vi skal ha kirkeprogram, men jeg har jammen ikke tenk på det at de faktisk må deles ut! :o Godt jeg har bryllupsforumet på KG, så jeg blir påmint slike ting! :ler:

Skrevet

:ler:

Eventuellt kunne du jo bare lagt dem ut på benkene i kirken da....

Skrevet
Ja' date=' vi skal ha kirkeprogram, men jeg har jammen ikke tenk på det at de faktisk må deles ut! :o Godt jeg har bryllupsforumet på KG, så jeg blir påmint slike ting! :ler:[/quote']

Jeg har heller ikke tenkt på det.

Kanskje bror til kjæresten?

Skrevet

Hei!

Det blir enten 2 venninner eller toastmaster som deler ut kirkeprgram i hos oss.

Skrevet

JUepp! Etter supert tips fra dere her inne (Kunne kysse dere alle fordi dere er så snille og kloke! :ler2:) skal min lillebror på 17 gjøre det. Slik blir han på en måte involvert i vielsen han også! :)

Skrevet
JUepp! Etter supert tips fra dere her inne (Kunne kysse dere alle fordi dere er så snille og kloke! :ler2:) skal min lillebror på 17 gjøre det. Slik blir han på en måte involvert i vielsen han også! :)

Du kan i hvertfall kysse meg, for det var jeg som tipset deg! :sjarmor:

Min brodre skal ogsaa faa denne aerefulle oppgaven!

Vaart program skal vaere i kremhvitt med burgunder skrift, akkurat som invitasjonene. Kankjse med et bidle av kirken utenpaa.

Skrevet

Eg ser at mange skal ha kyrkjeprogram - og det synst eg er fint. Eg kunne ikkje tenkt meg å dele ut salmebøker på ein sånn dag. For det første er det knotete, særleg for dei som ikkje er vane med å gå i kyrkja. Og for det andre er jo det programmet noko mange tek vare på, og det er jo litt fint...

Me hadde kremkvitt kyrkjeprogram med eit dust, ovalt bilde av kyrkja i ly grått, og namna våre, dato og det frampå. Det vart ganske fint - og stod heilt i stil med programma/songhefta til middagen...

Eit tips: Me hadde på s. 2 i heftet ein slags 'plan' for vigsla, og på s. 3 og 4 stod det berre salmetekstane. Altså - i staden for å putte alt som skulle skje innimellom salmane, viss de skjønar. Side 2 kunne då sjå omtrent slik ut:

Inngong: Brudeslått frå Øre

Salme:' Vi rekker våre hender frem'

Vigsle

Solist: 'Bryllaupssong'

Tale

Salme: 'Stor er din trofasthet'

Forbøn

Salme: 'Ingen er så trygg i fare'

Utgong: Bruremarsj av Jan Magne Førde

Prest: xxx xxxxx

Orgel: xxx xxxxx

Trompet: xxx xxxxx

Solist: xxx xxxxx

Dette synst i alle fall me vart veldig ryddig og greit. Eg har nemleg sjølv hatt litt problem med å halde oversikten når sånne opplysningar står innimellom salmetekstar og sånn...

Men det er vel smak og behag - berre eit lite tips. :)

Skrevet

Vi skal ha kirkeprogram som vi lager selv, i samme farger og med samme skrift som invitasjonene.

Hvem som skal dele dem ut aner jeg ikke.

Vi har ikke kommet så langt ennå...

Skrevet

Vi skal ha kirkeprogram som er i samme layout som invitasjonene og sangheftene våre, og vi har vært så heldig og fått Tex sine program fra verdens snilleste Mother of the bride :-) og de har vi som mal til våre kirkeprogram.

Vet ikke helt hvem som skal dele ut. Kanskje min bror og hans søster.

Skrevet

Vi hadde enkle og stilrene program som ble delt ut av to små nieser av brudgommen. Alternativt kan de jo bare ligge ved inngangen.

Skrevet
:ler:  

Eventuellt kunne du jo bare lagt dem ut på benkene i kirken da....

Det er litt risky hvis du ikke vet hvor mange som kommer og nøyaktig hvor mange som skal sitte på hver benk og på hver side.

Da må man i tilfelle også ha noen liggende ved inngangen i tilfelle noen sitter bak og skal kikke.

Vi brukte salmebøker. Det fungerte bra for oss. Salmene ble annonsert og da er det en smal sak å slå opp. Det var ikke helt "oss" å ha kirkeprogram.

Skjermen

Skrevet

Ja, vi skal ha kirkeprogram. Er min søster og kjærestens bror som skal dele ut og være vertskap i kirken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men dere som har alle detaljene klare: Hvordan ser kirkeprogrammene deres ut?

Vi skal nok ha programmer vi også. Egentlig hadde det vært fint om de matchet invitasjonene som er hjemmelagde og ganske forseggjorte. Men jeg vet jammen ikke om jeg kan lage 80 kirkeprogrammer også i samme stilen.

Hva gjør dere andre? Legger dere like mye arbeid i disse programmene som i invitasjonene? Eller gjør dere det enklere og bare trykker teksten på fint papir?

Det er jammen mye å tenke på i disse førbryllupstider.

Skrevet

Vi gjorde det veldig enkelt og kjøpte ferdig trykkede "permer" hos BC. Deretter kjøpte vi fint papir som vi trykket på inni og festet med gulltråd. Det samme blir gjort på kirkeprogram og sangheftet.

Skrevet

Ja vi skal ha kirke program..Og vår toastkvinne skal stå i døra og lever de uut..Og samtidig gir hun evnt praktiske opplysninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...