AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Ser at dette gjelder mange her inne. Mange i samme båt tydeligvis. Hvordan er det mulig at en mann/far kan forandre seg sånn plutselig, være utro og bare drite i familien sin. Plutselig betyr kona gjennom mange år ingenting, og med barna er det så som så. Det gjelder så mange, kan det være en trend, "smittsomt", tida vi lever i, stress, trassalder ?? Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 1
Karenina Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Tror det har vært forsket på, uten at jeg kan gjengi noen artikler. Men det har noe med at vi er inne i en slik "selvrealiseringstid" hvor både kvinner og menn hele tiden streber etter sin egen lykke, og ikke tar hensyn til at den selvrealiseringen skjer på bekostning av andre. 2
Gjest anonym Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Ser at dette gjelder mange her inne. Mange i samme båt tydeligvis. Hvordan er det mulig at en mann/far kan forandre seg sånn plutselig, være utro og bare drite i familien sin. Plutselig betyr kona gjennom mange år ingenting, og med barna er det så som så. Det gjelder så mange, kan det være en trend, "smittsomt", tida vi lever i, stress, trassalder ?? Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 Jeg har og sett at flere her har nevnt/opplevd dette, men jeg tror ofte det er mer sammensatt. Jeg tror ikke det alltid skjedde så "plutselig" som flere skal ha det til. Tror flere forhold ikke er flinke til å holde kjærligheten ved like, med å f.eks være kjærester når man har fått barn, ta seg tid til hverandre, pynte seg for hverandre, finne på nye ting sammen etc, etc. Begge har et ansvar i et forhold, og begge må jobbe med det!
Rotemor Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Ser at dette gjelder mange her inne. Mange i samme båt tydeligvis. Hvordan er det mulig at en mann/far kan forandre seg sånn plutselig, være utro og bare drite i familien sin. Plutselig betyr kona gjennom mange år ingenting, og med barna er det så som så. Det gjelder så mange, kan det være en trend, "smittsomt", tida vi lever i, stress, trassalder ?? Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 Godt spørsmål! Hvordan evner de å fjerne seg så langt fra det livet de nylig frivillig var i, og levde i årevis ?? Det gjelder som oftest de mennene som har nye damer, tror jeg. Alt er så nytt og meget bedre; de er plutselig så attråverdig igjen og har sex fire ganger i uken som forsterker lykken og også misnøyen over alt kona ikke gjorde, men som blåøyd nyforelska dame gjør. Ny dame forfører, lager god mat, tenner lys og lytter med store øyne. Kone krever at han rydder etter ungene, handler og henter og orker ikke sex like ofte.i tillegg til at alle negative sider liksom forsvinner med kona; kommer alle de gode fram i lyset på ny. Veldig infantilt å tro at alt det nye vedvarer.... 1
Rotemor Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Jeg har og sett at flere her har nevnt/opplevd dette, men jeg tror ofte det er mer sammensatt. Jeg tror ikke det alltid skjedde så "plutselig" som flere skal ha det til. Tror flere forhold ikke er flinke til å holde kjærligheten ved like, med å f.eks være kjærester når man har fått barn, ta seg tid til hverandre, pynte seg for hverandre, finne på nye ting sammen etc, etc. Begge har et ansvar i et forhold, og begge må jobbe med det! Men dette gjelder jo par som holder sammen.dette ar ingenting med HI å gjøre som jeg ser det... Hvis kona ikke "jobber med forholdet" så tillates den stakkars mannen p bryte ut og nærmest forsvinne fra det velkjente familielivet?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Jeg har og sett at flere her har nevnt/opplevd dette, men jeg tror ofte det er mer sammensatt. Jeg tror ikke det alltid skjedde så "plutselig" som flere skal ha det til. Tror flere forhold ikke er flinke til å holde kjærligheten ved like, med å f.eks være kjærester når man har fått barn, ta seg tid til hverandre, pynte seg for hverandre, finne på nye ting sammen etc, etc. Begge har et ansvar i et forhold, og begge må jobbe med det! Det er det ikke tvil om. Men det er lov å oppføre seg som et voksent ansvarlig menneske allikevel. Snakke med sin partner, skille seg, deretter møte en ny partner, være kjæreste med denne et år eller mer før barna introduseres. Det er prosessen som mange blir lei seg for, det går så fort fram. Og de kåte 40-åringene trår over lik når de plutselig etter mange år er attraktive hos en kvinne igjen - ofte en mindre pen, mindre populær, mer sliten enn den de har hjemme. Det er det som er uforståelig.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Til orienering så gjelder dette også kvinner......Er vel ca. 50/50 kvinner og menn som er utro og forlater familien sin.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #9 Skrevet 8. april 2013 Kjæresten min gjennom 5 år dumpet meg til fordel for ny dame for en liten stund siden. Han har, som jeg vet, aldri sett på en annen jente, skrevet med en annen jente, osv. Han har alltid sagt at han elsket meg og at jeg var alt for han. Inntil 2 dager før han gjorde det slutt sendte han meg kjempelange, søte meldinger der han beskrev at han elska meg, osv. Så fikk jeg sjokkbeskjeden! Helt plutselig. Som en bombe som gikk av. Han brydde seg ikke om at han aldri fikk se meg eller hunden vår igjen. Etter 5 år(!!!!). Jeg skjønte ikke en dritt. Jeg skjønner fortsatt ikke en dritt. Forholdet har vært kjempebra mens det varte. Vi kranglet nesten aldri, og alt var egentlig fint. Snakka om fremtiden, osv. Så jeg vet ikke hvordan noen kan forandre seg over natten, men det er helt tydelig at det kan skje! Hvordan og hvorfor, det kan man rett og slett ikke spekulere i...! Man vil sannsynligvis aldri få svar på det. Anonym poster: e8e35dfd95b4230e90e665af314bd580
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #10 Skrevet 8. april 2013 De må være i ei midtlivskrise, kanskje har de litt panikk for at ting er blitt kjedelig.. De vil ha mer spenning, og begår tabben med å finne den hos ei anna dame. Viser seg ofte å være feil. Sitt livs bommert, og ødelegger ikke bare for seg selv , men hele familien sin, veldig trist ! Dumme egoister Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #11 Skrevet 8. april 2013 De må være i ei midtlivskrise, kanskje har de litt panikk for at ting er blitt kjedelig.. De vil ha mer spenning, og begår tabben med å finne den hos ei anna dame. Viser seg ofte å være feil. Sitt livs bommert, og ødelegger ikke bare for seg selv , men hele familien sin, veldig trist ! Dumme egoister Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 Jeg håper jo at han en dag innser at han har tapt noe stort. Vi har ikke barn sammen, men det er fortsatt ganske mye fortid oss mellom på 5 år. Vi har jo nærmest "vokst opp" sammen i et parforhold. Og det avgjørelsen han tok da han forlot meg, var ganske plutselig. Tror ikke han hadde tenkt på det lenge - noe han også hevder selv. Så ja, jeg håper han angrer. Ikke fordi jeg ønsker han tilbake, men fordi jeg håper han ser at man faktisk ikke bare kan forlate en person etter 5 år pga. at man er betatt av en annen. Forhold krever mer jobb enn som så! Og det er egoistisk å ikke prøve en gang å komme over den man har en lett "crush" på, når man er sammen med en person som har gitt hver dag av sitt liv for å vise personen at man er glad i han. Anonym poster: e8e35dfd95b4230e90e665af314bd580 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #12 Skrevet 8. april 2013 Min eks forlot meg "plutselig" da vårt første barn var bare noen måneder. Jeg forstod det ikke da. Men å beskylde noen for å være utro hele tiden, beskyldninger og trusler om å bryte forhold gjorde at han mistet følelsene sine sakte men sikkert, han slo opp før han ble sammen med hun andre (ja, tro det eller ei mengden var ikke utro). Jeg hatet han, anklagde han og gjorde alt jeg kunne for å ødelegge. Senere har jeg sett/opplevd andre ting og kan forstå at han gikk. Kan til og med forstå at han lot seg sjarmere av ei annen dame som ga han alt det han tydeligvis hadde savnet i forholdet. De var uansett ikke sammen lenge, men han kom seg ut av forholdet med meg og han hadde det virkelig ikke bra med meg på slutten. Vi har ikke prata så mye om dette, men jeg har vokst og ser nå ting jeg aldri så før. Ikke at jeg har fortalt han dette. Er ikke så lett og innrømme etter så mange år at man egentlig er skyld i sin egen skjebne. Jeg kunne ha hatt han enda hvis jeg ville. Jeg tror at jeg hadde oppført meg annerledes mot han hvis jeg ikke ville miste han, for jeg måtte vel på et eller annet nivå se hva jeg drev med? Sånn kan det gå.. Anonym poster: 874061cb5831597846aa8d1d020d73ed 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #13 Skrevet 8. april 2013 Jeg innbiller meg at min ex gikk pga en slags 3-års-trass.Den siste tida var han negativ til alt, til barna, meg, ting som skjedde.Ingenting var bra nok. Kan det være en form for depresjon som slår ut ? Tror han vil finne ut at gresset slettes ikke er grønnere på den andre sida, men det er spennende med nytt gress, ingen tvil om det. Synd så mye blir ødelagt før det går opp et lys... Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #14 Skrevet 8. april 2013 Jeg innbiller meg at min ex gikk pga en slags 3-års-trass.Den siste tida var han negativ til alt, til barna, meg, ting som skjedde.Ingenting var bra nok. Kan det være en form for depresjon som slår ut ? Tror han vil finne ut at gresset slettes ikke er grønnere på den andre sida, men det er spennende med nytt gress, ingen tvil om det. Synd så mye blir ødelagt før det går opp et lys... Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 Du tenker ikke at du var en del av det da... Dersom han mistrivdes i lengre tid så var jo det noe dere burde ha jobbet med, og ikke nødvendigvis fordi det var noe galt med HAN? Anonym poster: 2a9978ed685cf9db31b575455bbae7d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #15 Skrevet 8. april 2013 Du tenker ikke at du var en del av det da... Dersom han mistrivdes i lengre tid så var jo det noe dere burde ha jobbet med, og ikke nødvendigvis fordi det var noe galt med HAN? Anonym poster: 2a9978ed685cf9db31b575455bbae7d6 Ingen som sa han mistrivdes ???? Kan være han hadde depresjon, at ting hadde gått i stå, for HAN? Man kan aldri forandre en person, han må selv ta tak i problemene sine vet du.Barnslig å skylde på andre da, veldig umodent faktisk ! Folk kan slite med egne problemer uten at det skyldes partneren, noe å tenke på det ? Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 1
Gjest anonym Skrevet 8. april 2013 #16 Skrevet 8. april 2013 Tror noe av den vanligste feilen mange gjør i forhold, er å ta hverandre for gitt. Slutte å "se" hverandre...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #17 Skrevet 8. april 2013 Min eks forlot meg "plutselig" da vårt første barn var bare noen måneder. Jeg forstod det ikke da. Men å beskylde noen for å være utro hele tiden, beskyldninger og trusler om å bryte forhold gjorde at han mistet følelsene sine sakte men sikkert, han slo opp før han ble sammen med hun andre (ja, tro det eller ei mengden var ikke utro). Jeg hatet han, anklagde han og gjorde alt jeg kunne for å ødelegge. Senere har jeg sett/opplevd andre ting og kan forstå at han gikk. Kan til og med forstå at han lot seg sjarmere av ei annen dame som ga han alt det han tydeligvis hadde savnet i forholdet. De var uansett ikke sammen lenge, men han kom seg ut av forholdet med meg og han hadde det virkelig ikke bra med meg på slutten. Vi har ikke prata så mye om dette, men jeg har vokst og ser nå ting jeg aldri så før. Ikke at jeg har fortalt han dette. Er ikke så lett og innrømme etter så mange år at man egentlig er skyld i sin egen skjebne. Jeg kunne ha hatt han enda hvis jeg ville. Jeg tror at jeg hadde oppført meg annerledes mot han hvis jeg ikke ville miste han, for jeg måtte vel på et eller annet nivå se hva jeg drev med? Sånn kan det gå.. Anonym poster: 874061cb5831597846aa8d1d020d73ed Et klokt innlegg. Det er så mange som nekter å se det fra den andres ståsted. De ser bare en som har valgt å forlate familien, en "drittsekk". Men dette er ALDRI helt sort/hvitt. Selv om en selv ikke har sett tegnene på at noe har vært galt, så har ofte de tegnene vært der. Forholdet har IKKE vært perfekt og alt har vært fryd og gammen. Da forlater man ikke forholdet. Det skal noe til før man velger å gå, men det er det noen som nekter å innse. Alt er den andres feil...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #18 Skrevet 8. april 2013 Et klokt innlegg. Det er så mange som nekter å se det fra den andres ståsted. De ser bare en som har valgt å forlate familien, en "drittsekk". Men dette er ALDRI helt sort/hvitt. Selv om en selv ikke har sett tegnene på at noe har vært galt, så har ofte de tegnene vært der. Forholdet har IKKE vært perfekt og alt har vært fryd og gammen. Da forlater man ikke forholdet. Det skal noe til før man velger å gå, men det er det noen som nekter å innse. Alt er den andres feil... Veldig enig her. Hvis en synes alt har vært "perfekt" og den andre ikke, har det nok ikke vært "perfekt"...Man er to i et forhold. Men det finnes selvsagt drittsekker eller drittkjerringer og..
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #19 Skrevet 9. april 2013 Min første tanke er oppgavene i et forhold. I dag er vi veldig opptatt av at et forhold inneholder følelser, intimitet og kommunikasjon. Trygghet antar jeg å være like relevant som det har vært siden the 60`s, men før var forholdet mer basert på å jobbe som et team og stifte familie. Det betyr ikke at det er negativt i det hele tatt, men nye måter å være "sammen" på betyr nye måter å måtte takle et forhold på. Det som krever mye av oss er psyken. Den kan forvandle oss til hurper og drittsekker. Anonym poster: db3ffd1cb3a2ff43e4d94a902c930a70
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #20 Skrevet 9. april 2013 De må være i ei midtlivskrise, kanskje har de litt panikk for at ting er blitt kjedelig.. De vil ha mer spenning, og begår tabben med å finne den hos ei anna dame. Viser seg ofte å være feil. Sitt livs bommert, og ødelegger ikke bare for seg selv , men hele familien sin, veldig trist ! Dumme egoister Anonym poster: 2009b43a814d1954b0fc854d14d1ffa0 Jeg tror du er inne på noe her! Det er liksom mer "lov" nå for tiden å realisere seg selv midt i livet, når hverdagslivet med kone og barn blir kjedelig og man ikke opplever den store kjæreligheten lenger er det forståelig at man forlater det og finner noe nytt. Men stort sett var ikke den gamle kona så ille allikvel, det finner den egoistiske mannen ut lenge etter at bruddet har vært, lenge etter at hun har gått videre og ikke vil ha han tilbake. Trist, det er rette ordet for dette ego-opplegget!! Anonym poster: 9db9d167165b912ae926a606e8e33317 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå