Gå til innhold

Dine topp 5 ting å gjøre i London

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din topp 5-liste når det gjelder ting å gjøre i London?

Anonym poster: 3b90481083b40cbdf27dc99c01f2cd84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Camden Market

Porto Bello Road (Notting Hill er her)

Covent Garden

Soho

Oxford street

Skrevet (endret)

Dette er hva jeg liker å gjøre alene, når shopping er primærsyssel:

* Shopping i Oxford Street

* Besøke Camden Market

* Besøke et av Westfields-kjøpesentrene

* Ta en tilfeldig buss/t-bane og se hvor man havner.

* Besøke Kensington High St., spesielt Wholefoods Market

Når jeg reiser med andre, der shopping ikke er primærsyssel:

* Besøke British Museum

* London Eye med utsikt over Themsen (ta bilder av Westminister etc)

* Shopping i Oxford Street

* Besøke Tower of London og Tower Bridge

* Ta en tur i Hyde Park

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

1. Gå i butikker på Kings Road

2. Spise god mat (mange favoritter)

3. Piknik i Kew Gardens

4. Joggetur langs Themsen

5. Konsert i Royal Albert Hall

Er ellers glad i Tate Modern, British Museum, Harvey Nichols, St. Pauls Cathedral, noen Musicaler, Greenwich og mange andre steder.

Og følger med på tråden, i håp om å få nye tips utover de klassiske turisttingene.

Endret av Athene
  • Liker 1
Skrevet

1. Dra på shopping! Westfield London, Oxford Street eller Covent Garden er best når det gjelder klær, sko, kosmetikk og slikt. :)

2. Dra på pub! Særlig er jeg glad i å gå ut i Camden og Shoreditch, men West End er også gøy.

3. Dra på musical! London har enormt mye å by på av underholdning og showene er fantastiske :)

4. Dra på spasertur! Elsker å bare gå og kikke på mennesker og bygninger mens jeg går. Hele sentrum er en eneste severdighet, men særlig liker jeg å spasere langs Themsen, da de verste handlegatene kan være et mareritt i rushet. Parkene er forøvrig også helt nydelige å spasere gjennom.

5. Dra på konsert! Det skal være nok av muligheter til å få med seg live-musikk i London. Gjør noen søk om hvem som spiller på de aktuelle datoene før du reiser og skaff billetter på forhånd hvis du tror det vil bli utsolgt.

AnonymBruker
Skrevet

Primark

oxford street

Harry potter studio tour

Sushi

Kjøpesentre

Anonym poster: 0f96f43dfa19ce4d9ec03951b964a63a

Skrevet

Tower of london

Vandre i de store parkene og slappe av der

Dra på musikal

Dra på busstour, får settmye av byen på den måten

Besøke den store lekebutikken (hamleys?)

AnonymBruker
Skrevet

1. Tate Modern (gå over Millennium Bridge for å komme dit, fin opplevelse i seg selv) - gavebutikken i kjelleren er over halve moroa med museet, spør du meg :)

2. Drikke en mugge med Pimms eller Frozen Margarita med god venninne på stampuben vår om kvelden

3. Ta båttur nedover Thamesen (hvis det er sol og varmt, ikke i regnvær). Busse litt gjennom byen ellers.

4. Primark! hihi (og resten av Oxford street)

5. Camden Market

Anonym poster: 869ef34b536f714ac354cc59c95d67fe

AnonymBruker
Skrevet

Besøke Natural History Museum, London aqarium, London eye, London tower, harry potter studio tour, shopping i alle de kjente gatene og kjøpesenterene. (dette ble seks ting men. :P )

Anonym poster: dc17172b84f7b982b6a7d78b0a547152

AnonymBruker
Skrevet

• Vandre rundt i området Trafalgar Square/Leicester Square/Piccadilly Circus og sette seg ned og se på folkelivet.
  • Piknik i Hyde Park med usaltede nøtter som vi deler med ekornene.
  • Vandre langs Themsen og bare nyte det å være i London.
  • Musikal!
  • Camden.

Anonym poster: bf92d13cbcdfc8a5938775ab349c524f

Skrevet

Om jeg skulle til London nå hadde jeg passet på å få med meg

- Camden Market - fargerikt, masse flotte bygninger, fint å sitte ved elven når det er sol og mye god mat fra bodene

- gåtur i Nothing Hill

- Egyptisk mat på Meya Meya - utrolig godt!

- Parkliv i Hyde Park, ta med teppe, god mat og en bok

- engelsk pub litt utenfor sentrumskjernen- rett etter arbeidstid er det ofte livlig på lokale puber

Gjest Solsmil
Skrevet

Hvis jeg skulle dratt til London akkurat nå, ville jeg gjort følgende

- shopping. Jeg foretrekker Oxford street, regent street, carnaby street, bond street, selfridges og småbutikker i covent garden

- jogge i hyde park

- dra til Camden

- spise i chinatown

- musical (phantom of the opera, det er musikalen over alle musikaler)

Skrevet

1. Shopping, med fokus på Selfridges, Westfield, Harrods, Harvey Nichols, Topshop, Urban Outfitters, River Island, Allsaints Spitalfields og VICTORIA'S SECRET! Butikker vi har i Norge som f.eks. Zara, COS, Mango osv. bruker ofte å være litt billigere, men synes det er kjekkere å handle ting jeg ellers ikke får kjøpt. Et tips er å stå opp tidlig og være der når butikkene åpner om du skal gå i Oxford street, gjerne del opp gaten over flere dager. Ca. fra etter lunsj er det utrolig mye folk...

2. Klassisk engelsk teatime, med te og kaker

3. Om det er fint vær er det hyggelig å gå rundt i Covent Garden og Notting Hill. Noen av parkene er også veldig fine, noen inneholder f.eks. mengder med rådyr og ekorn

4. Musikal

5. Tour Bus, London Eye eller et museum kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

1. Shopping, med fokus på Selfridges, Westfield, Harrods, Harvey Nichols, Topshop, Urban Outfitters, River Island, Allsaints Spitalfields og VICTORIA'S SECRET! Butikker vi har i Norge som f.eks. Zara, COS, Mango osv. bruker ofte å være litt billigere, men synes det er kjekkere å handle ting jeg ellers ikke får kjøpt. Et tips er å stå opp tidlig og være der når butikkene åpner om du skal gå i Oxford street, gjerne del opp gaten over flere dager. Ca. fra etter lunsj er det utrolig mye folk...

2. Klassisk engelsk teatime, med te og kaker

3. Om det er fint vær er det hyggelig å gå rundt i Covent Garden og Notting Hill. Noen av parkene er også veldig fine, noen inneholder f.eks. mengder med rådyr og ekorn

4. Musikal

5. Tour Bus, London Eye eller et museum kanskje?

Takk for mange tips om butikker :) Du skriver at det er lurt å være tidlig ute når vi skal shoppe i Oxford street, men ca når er det butikkene der åpner?

Skrevet

Takk for mange tips om butikker :) Du skriver at det er lurt å være tidlig ute når vi skal shoppe i Oxford street, men ca når er det butikkene der åpner?

Kl 09 tror jeg. Er dere på shoppingtur kan jeg komme med bedre beskrivelser (de beste butikkene ligger i forskjellige områder ofte), hvis hovedformålet er noe annet så er det nok med det jeg allerede har sagt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kom gjerne med flere tips om du gidder. Det er ikke rein shoppingtur, men blir nok satt av en god del tid til shopping :)

Skrevet

Kom gjerne med flere tips om du gidder. Det er ikke rein shoppingtur, men blir nok satt av en god del tid til shopping :)

Du kan jo lese denne, synes det var ganske greit forklart: http://nettenestea.com/?p=29500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann skal dit snart og det vi skal gjøre er følgende:

1. Dra på Bowie Is utstillingen på Victoria & Albert

2. Tate Modern

3. Foyles Bokhandel

4. Litt shopping

5. Spise god mat og ta inn stemningen, kanskje en tur til Camden :)

Anonym poster: e9e54c9ea4360488cfc88d75dcfaba09

Skrevet

Mine must er:

* Tate Modern

* Spise (har mange faste steder jeg MÅ innom og det inkluderer blant annet kjedene Nando's, Chipotle, Wagamama, Le Pain Quotidien, Pret A Manger + + +..)

* Shopping: Regent Street, Oxford Street (Selfridges) og Westfield må besøkes

* Hvis man ikke har gjort det før: Tower of London og London Eye

* Gå lange turer i ukjente områder :)

:hjerte: London

Gjest Elissima
Skrevet

- Shopping på Kensington high street (er ikke det største utvalget men butikker som Topshop, New Look etc finner du der også er det ikke så mye folk), evt Covent Garden

- Shopping og lunch på Westfield shopping centre

- Buss-tur med en av sightseeing-bussene

- Gå tur i Hyde park

- Spise italiensk på Soprano's på Kensington high street (fantastisk god mat)

- Dra på pub, med ordentlig pub grub og en øl

- Spa treatments (jeg gjorde det på Kensington high street, men finnes over hele London. Billig med behandlinger og fikse negler og sånt)

- Konsert, er alltid noe som skjer og mange bra konserter i London

- Boots! Butikken er fantastisk. Jeg kjøper alltid en haug med sminke, parfyme og vitaminer når jeg er der. Utrolig billig, skulle ønske Boots i Norge hadde samme utvalget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...