kvakk_ Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Slanker meg og vil unngå kaloriene som kommer av olje og smør ved steking av f.eks kyllingfilet, går det ann å steke filetene i ovnen uten smør eller olje? Brenner det seg i formen da? Eller går det ann å pakke dem inn i folie uten smør eller noe? Vil ikke ha marinade osv. bare ren kyllingfilet
Chien Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Du kan ovnsbake de i folie, ja Men det er jo best å steke kyllingen i olje. Og selv om at du slanker deg så trenger du jo sunne oljer som oliven, rasp og solsikke.
Quilliam Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Om du har en bra non-stick stekepanne kan du steke de i panne uten olje eller smør. Alt du trenger å gjøre er å vente til kyllingen har tinet helt om den har vært fryst, bank den med en kjøkkenhammer, varm opp platen og tilsett litt vann i platen. Grunnen til at du banker kyllingen er at det tar mindre tid å steke den. Det kan ta litt øving men det er fullt mulig så lenge pannen er god nok.
Meridian Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Jeg har lagt kyllingfileten i aluminiumsfolie og inn i stekeovnen uten smør eller olje, og det går veldig bra. Men om du skal slanke deg trenger du jo litt fett. Prøv heller å kutte ut karbohydrater (nei, jeg tenker ikke på frukt, grønt, bær ...)
Supraspinatus Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Du kan trøste deg med at kyllingen ikke absorberer noe av stekefettet, så du kan steke i olje/fett med god samvittighet. Ev tørk av kyllingen når den kommer opp av pannen. Anbefaler å steke med lokk. Da får du både saftigheten du ville fått i ovnen og maillardeffekten (stekeskorpe) som gir den gode smaken. Unngå oljer med mye flerumettet fett. Det tåler ikke varme.
Kira-delta Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Ellers kan du jo kjøpe stekeposer, men det blir kanskje dyrt i lengden
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Det finnes en slags stekespray som bare har 1 kcal per spray. Søk litt på nett/fitnessbloggen så finner du den nok. Anonym poster: 0e3195908bf232c8a6daa42a3bb1542e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå