Gjest Pjokken71 Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Er nyforelsket i ny dame. Separert etter 15 års ekteskap, 2 barn. Nyter tiden med henne annenhver uke. Lurer på hvor lenge denne følelsen vil vare? Hvor lenge bør jeg vente til jeg introduserer henne for mine barn?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Er nyforelsket i ny dame. Separert etter 15 års ekteskap, 2 barn. Nyter tiden med henne annenhver uke. Lurer på hvor lenge denne følelsen vil vare? Hvor lenge bør jeg vente til jeg introduserer henne for mine barn? Vent til du er skilt da i alle fall. Av respekt for barna og din kone. ja dere er jo faktisk fremdeles gift sånn egentlig. Anonym poster: a0a3b57397a749383ac33ed2516c0c6f
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Så fint for deg da, jeg er vel kona di som sitter knust igjen etter dette..
flickan Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Ekspertene anbefaler vel at man venter omtrent ett år etter at man flyttet fra hverandre før man introduserer nye partnere. Husk at barna dine antagelig er i en sorgprosess over at dere ikke lenger bor sammen, og at det kan oppleves som en ytterligere belastning på barna å se deg gå videre så raskt. Spesielt dersom den andre parten er blitt forlatt og er trist for det.
Gjest Naria Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Ekspertene anbefaler vel at man venter omtrent ett år etter at man flyttet fra hverandre før man introduserer nye partnere. Husk at barna dine antagelig er i en sorgprosess over at dere ikke lenger bor sammen, og at det kan oppleves som en ytterligere belastning på barna å se deg gå videre så raskt. Spesielt dersom den andre parten er blitt forlatt og er trist for det. Enig. En ting som er viktig å tenke på er at selv om de voksne har bearbeidet og kanskje vært ferdige i lengre tid er bruddet fremdeles ferskt for barna. De starter ikke sin sorgprosess før dagen de får beskjed om at mamma og pappa ikke skal være sammen lenger.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Haster det å la barna treffe din nye flamme da? Kan ikke dere være kjærester og så er du far når du har barna? Har egentlig aldri helt forstått hvorfor mange har sånn hast med å la barna treffe nye kjærster? Skilsmissen og det at dere går vider er jo bare positivt for de voksne. Det er negativt for barna. Ta hensyn!
edderkoppdame Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 vil si at det er vel individuelt. Kommer an på forholdet til eksen, hvor lenge det har vært slutt, alder på barna, hvordan de har taklet bruddet osv. Rammene rundt introduksjonen har også mye å si. Om det er små barn, tviler jeg på at det har noe å si om det en dag kommer en dame på besøk til kaffen, men om hun blir introdusert som "hei, dette er Bodil, og hun skal snart bo med oss i stedet for mamma" blir det jo feil. Dersom du har planer om at denne personen skal bli en viktig del av barnas liv, er det også en fordel at de introduseres på et tidspunkt der forholdet er avklart og den verste rusen har lagt seg. Du kjenner barna dine best forhåpentligvis, og kan vel se noenlunde når de er klare. En ting til: veldig viktig at du snakker med eksen først og spør litt om hva hun sier, innen rimelighetens grenser bør du ta hensyn til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå