Gå til innhold

Barn som ikke gidder å høre! Jeg eksploderer snart!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en normal boligblokk i Oslo på 4 etasjer.

I Blokka finnes det en nødutgang i fjerde etasje, dette er en glassluke som lett kan åpnes og skal brukes i tilfelle brann etc..

Selvfølgelig har noen barn rundt her funnet ut av dette og syntes det er veldig spennende å gå dit. Så de er frekke nok til å stå å ringe på alle dørene her i blokka til noen slipper dem inn i oppgangen.

Jeg har forklart utallige ganger hvor farlig det kan være, at det er strengt forbudt og at de ikke må gjøre det igjen.

Jeg har også sagt ifra til foreldrene deres som lovet å ta en alvorsprat med ungene sine.

Det finnes ingen kant på taket vårt, det er helt flatt så hvis noen av dem snubler der oppe så faller de flere meter rett ned i asfalten.

Og det går ikke ann å låse den luken for det er en rømningsvei.

Nå i skrivende stund holder de på der oppe igjen og jeg gidder ikke si ifra for de hører ikke uansett. Samtidig vil jeg føle meg ansvarlig hvis noe skulle skje dem.

Hva ville dere gjort??

Barna er mellom 6 og 10 år.

Takk for svar.

Anonym poster: 78e2cf494d9484574a9b28fdeef2368d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det går an å ringe politiet på 02800 og drøfte problemstillingen der. Hvis de ikke har mye gjøre, så vil de kanskje sende en patrulje for å snakke med de. :vetikke:

• Liker 3
Skrevet

Ville gjort det hu over sier... Men hvorfor er folk så dumme at de slipper de inn?

• Liker 2
Skrevet

Ville ringt politiet jeg også. Eller kontaktet de som eier blokka.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre. Hvis ikke foreldrene vil ta deg på alvor, så vil de gjøre det når de blir kontaktet av politiet.

Anonym poster: 0c8956f8e53a660859ea2ceb91de3a5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror folk slipper dem inn fordi de ikke tar av røret når de ringer på. At de bare går utifra at noen som bor der har glemt nøkkelen sin eller noe.

Eller så står barna ute å venter til noen går inn eller ut også går dem inn da.

Nå har de heldigvis gått ned men, kanskje politiet hadde vært noe dersom de har tid. Barna blir om ikke annet sikkert skremt hvis politiet kommer...

Anonym poster: 78e2cf494d9484574a9b28fdeef2368d

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor skulle du føle deg ansvarlig hvis noe skjedde, om noen skulle falle utfor taket? Det kunne bli katastrofalt, for all del, men du har ingen skyld i det. Er du vaktmester i blokken? Ikke for at det har betydning akkurat, for en vaktmester er ikke barnepasser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må true med å ringe politiet, eller faktisk ringe politiet. Og kontakt styret.

Anonym poster: 0fbfc9a38f67d53a9bca5f26fe16c20b

AnonymBruker
Skrevet

Nødutgangen kan jo med letthet plomberes, så er problemet løst.

Anonym poster: a2b39ca56766c72dfde881d9af96e34b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bør gå ann å sette opp en tynn plate eller noe slikt for at ikke barna skal kunne gå inn der? En som er enkel å rive bort ved brann.

Ville kontaktet styret i blokka for å snakke med dem i alle fall :)

Anonym poster: b2f4365142bf3302ce8e93728fecfe27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få rømningsveien plombert. Så blir det mindre attraktivt.

Anonym poster: 240804de94021c979444ecfb9d7f8be6

Gjest Gjest_clown
Skrevet (endret)

.

Endret av clown
  • Liker 4
Skrevet

Kontakt styret, ja.

Skrevet

...her ser jeg forresten ikke problemet med å eksplodere heller. Vi har vel alle blitt kjeftet på av nabodamer som små, og hadde neppe vondt av det.

• Liker 9
Skrevet

...her ser jeg forresten ikke problemet med å eksplodere heller. Vi har vel alle blitt kjeftet på av nabodamer som små, og hadde neppe vondt av det.

Enig i dette!

Når det tydeligvis ikke fungerer å snakke med foreldrene, så ville jeg ringt 02800 for å høre hva politiet mener om saken. De er vel vanligvis ikke spesielt begeistret for folk som beveger seg usikret rundt på høye tak, og når det er snakk om barn, så vil jeg tippe at de ikke har de helt store problemene med å ta turen og å snakke med dem.

Forøvrig så burde du kontakte styret også. Det må finnes løsninger for at denne luken kan kunne plomberes på en måte.

Gjest Gjest
Skrevet

rING FORELDRENE OG BE DEI HENTE UNGENE SINE PÅ TAKET..

AnonymBruker
Skrevet

SKRIK, KJEFT, HYL!

Anonym poster: 166fec35a26705b39a69b27c94716305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...